Na behandeling is de voorruit een een stuk helderder, de krasjes zijn bijna allemaal weg. Alleen de diepe steenslagputjes zijn nog zichtbaar.
Er wordt 0.6 micron van je voorruit afgepollijst. Bij mijn volvo was dit voor perfect resultaat 2 x nodig. Volvo schijnt ook erg hard glas te hebben
Het gebeurd met de computergestuurde Lucy:
Lucy is primair bedoeld voor het polijsten van voor- en achterruiten. De werking van de zeer gebruiksvriendelijke Lucy berust op het afslijpen van een uiterst dun laagje van het glas, door een perfect uitgebalanceerde en computergestuurde slijpkop. Deze slijpkop beweegt gelijkmatig en met absolute precisie over het totale glasoppervlak. Terwijl roterende schijven hun werk doen, verspreidt zich een fijn polijstmiddel over de ruit. Na deze bewerking is uw voorruit weer als nieuw. Een speciale, elektronisch gestuurde voorziening aan de machine vangt het polijstmiddel op voor hergebruik.
Een autoruit staat bloot aan talloze kleine inslagen (als gevolg van “roaddust”) en krasjes van ruitenwissers en ijskrabbers met als gevolg het zogenaamde waaseffect. Boven de 50.000 km heeft dit waaseffect een meetbare invloed op de verkeersveiligheid. Bij laagstaande zon of slecht weer neemt de detectie-afstand aanzienlijk af, waardoor medeweggebruikers veel later pas worden opgemerkt. Lucy is in staat, volledig geautomatiseerd, dit waaseffect teniet te doen wat schadelast beperkend werkt én bijdraagt aan de verkeersveiligheid.
Dit wilde ik jullie graag even vertellen er zullen vast meer mensen zijn die graag weer een nieuwe voorruit zouden willen.
Vervangen kan natuurlijk ook altijd, maar bij mij geniet het toch de voorkeur om het orginele raam er zo lang mogelijk in te houden.
Even wat plaatjes, met telefoon geschoten dus kwaliteit is niet 100%
![Afbeelding](http://i401.photobucket.com/albums/pp100/DouweP/S40/IMAG0038.jpg)
![Afbeelding](http://i401.photobucket.com/albums/pp100/DouweP/S40/IMAG0040.jpg)