Fiat investeert fors in nieuwe modellen - einde Punto?
Fiat investeert fors in nieuwe modellen - einde Punto?
Fiat investeert de komende 3 jaar zo'n 9 miljard euro in nieuwe modellen, met name in het luxere segment. Daarmee wil het bedrijf vooral de productie in eigen land een duwtje in de rug geven. Dat meldden ingewijden maandag aan persbureau Bloomberg.
Behalve in de luxemerken Maserati en Alfa Romeo steekt Fiat veel geld in de ontwikkelingen van nieuwe varianten op de eigen 500. Daarnaast wordt, voor klanten met een kleinere beurs de Panda-serie uitgebreid. De typenaam Punto zou volgens deze geruchten verdwijnen uit het assortiment.
Fiat zag zijn marktaandeel in Europa de afgelopen jaren fors dalen, van 9,3 procent in 2009 tot 6,2 procent vorig jaar. De Europese verkopen van het Italiaanse concern lagen vorig jaar ruim de helft lager dan in 2009. Door die daling is Fiat diep in de rode cijfers gedoken, met in totaal ruim 2 miljard aan operationele verliezen sinds 2011.
Bron: Autoweek
Behalve in de luxemerken Maserati en Alfa Romeo steekt Fiat veel geld in de ontwikkelingen van nieuwe varianten op de eigen 500. Daarnaast wordt, voor klanten met een kleinere beurs de Panda-serie uitgebreid. De typenaam Punto zou volgens deze geruchten verdwijnen uit het assortiment.
Fiat zag zijn marktaandeel in Europa de afgelopen jaren fors dalen, van 9,3 procent in 2009 tot 6,2 procent vorig jaar. De Europese verkopen van het Italiaanse concern lagen vorig jaar ruim de helft lager dan in 2009. Door die daling is Fiat diep in de rode cijfers gedoken, met in totaal ruim 2 miljard aan operationele verliezen sinds 2011.
Bron: Autoweek
Re: Fiat investeert fors in nieuwe modellen - einde Punto?
Onze Punto's worden collectors items...
Re: Fiat investeert fors in nieuwe modellen - einde Punto?
en ik dacht nog wel dat de punto het best verkopende model was...
Life is better on 2 wheels
- Odelot
- Moderatore
- Berichten: 4857
- Lid geworden op: za mei 07, 2011 17:35
- Locatie: Omstreeks den Bosch
Re: Fiat investeert fors in nieuwe modellen - einde Punto?
Nou, weet niet of dit dan wel zo gunstig is voor fiat. Allerlei modellen gebaseerd op de 500... Van auto's als de 500L gaat mijn hart nu bepaald niet sneller kloppen.
20 years ago, we had Johnny Cash, Bob Hope and Steve Jobs. Now we have no Cash, no Hope and no Jobs.
Re: Fiat investeert fors in nieuwe modellen - einde Punto?
Ik vind de 500 types nu ook nie echt de mooiste.. Maar mijn garage zegt dat ze nochtans goed verkopen behalve de living verkoopt gewoon niet :p
Fiat Grande Punto 1.3 Mjet
Evo Abarth !
Daily honda civic
Oldtimer: 1989 CRX Vtec
Evo Abarth !
Daily honda civic
Oldtimer: 1989 CRX Vtec
Re: Fiat investeert fors in nieuwe modellen - einde Punto?
voor mij wordt het misschien ooit nog een iets jongere GP of Abarth en dan waarschijnlijk overstap naar een ander merk. Maar het zal dan waarschijnlijk Alfa worden
.
Grande Punto 1.4 16V T-jet Arancione Spassoso, 155pk, 275Nm (Savali), 18" OZ Ultraleggera
AP-schroefset, K&N luchtfilter, EBC-remsysteem, EPS rvs-uitlaat + sportkat.
Grande Punto 1.4 16V T-jet Arancione Spassoso, 155pk, 275Nm (Savali), 18" OZ Ultraleggera
AP-schroefset, K&N luchtfilter, EBC-remsysteem, EPS rvs-uitlaat + sportkat.
- Odelot
- Moderatore
- Berichten: 4857
- Lid geworden op: za mei 07, 2011 17:35
- Locatie: Omstreeks den Bosch
Re: Fiat investeert fors in nieuwe modellen - einde Punto?
Als alfa tegen die tijd nog bestaat...
20 years ago, we had Johnny Cash, Bob Hope and Steve Jobs. Now we have no Cash, no Hope and no Jobs.
Re: Fiat investeert fors in nieuwe modellen - einde Punto?
Na het lezen van dit bericht, moeten ze bij Fiat eerst maar eens de hand in eigen boezem steken, wat hebben ze nu de laatste 2 jaar aan vernieuwing gedaan, buiten de Fiat 500 om.jpkramer schreef:Fiat investeert de komende 3 jaar zo'n 9 miljard euro in nieuwe modellen, met name in het luxere segment. Daarmee wil het bedrijf vooral de productie in eigen land een duwtje in de rug geven. Dat meldden ingewijden maandag aan persbureau Bloomberg.
Behalve in de luxemerken Maserati en Alfa Romeo steekt Fiat veel geld in de ontwikkelingen van nieuwe varianten op de eigen 500. Daarnaast wordt, voor klanten met een kleinere beurs de Panda-serie uitgebreid. De typenaam Punto zou volgens deze geruchten verdwijnen uit het assortiment.
Fiat zag zijn marktaandeel in Europa de afgelopen jaren fors dalen, van 9,3 procent in 2009 tot 6,2 procent vorig jaar. De Europese verkopen van het Italiaanse concern lagen vorig jaar ruim de helft lager dan in 2009. Door die daling is Fiat diep in de rode cijfers gedoken, met in totaal ruim 2 miljard aan operationele verliezen sinds 2011.
Bron: Autoweek
Totaal geen vernieuwing op het gebied van het midden segment, waar de concurrentie dus niet is blijven stilstaan, zijn er veel klanten overgestapt, naar andere merken waaronder ook ik, naar heel veel jaren Fiat te hebben gereden.
Rijd ik nu de nieuwe Renault Clio en met volle tevredenheid.
En deze stap is waar Fiat zelf om gevraagd heeft.
En deze ontwikkeling gaat me toch echt wel aan het hart, want ik heb nog steeds een Fiat hart !!!!
Groetjes BEN
Punto Evo 1.4 MultiAir 16v / 105 pk Dynamic / Tech House Grey / Interieur:Bordeaux Rood
- Señor Sjon
- Membre D'Oro
- Berichten: 1343
- Lid geworden op: zo mar 26, 2006 21:36
- Locatie: Hellevoetsluis
Re: Fiat investeert fors in nieuwe modellen - einde Punto?
Klopt helemaal. Waar ik eind 2005 een WOW-gevoel had bij de introductie van de auto zijn opvolgende 'facelifts' nou niet echt geweldig geweest. De auto is tegenwoordig ook alleen maar te koop met brommermotor OF Abarth. Zeg maar niks tussen de 85 en 150 pk en dat is al een paar jaar zo. Terwijl de 120pk T-Jet het een lekker scheurijzer maakt. De laatste jaren hebben ze geteerd op MRB-vrije bakkies. Maar een beetje sportief zit er niet in. Ook is de GP één van de auto's die gewoon aanmatigend is qua verbruik tussen folder en werkelijkheid.
Qua infotainment IN de auto staan ze gewoon stil als je ziet wat er bv. op de Clio en de 208 zit.
Op Telegraaf staat ook dat ze van de GP af willen om de MiTo meer kans te geven. Maar die auto is het ook net niet.
Erg jammer, maar er is gewoon veel keuze. De slag om de goedkoopste win je niet in het B-segment. Dus je zal iets meer moeten bieden. En ik vind een kale Pop versie voor dik 14k nou niet echt een aanbieding.
De Bravo heeft hetzelfde probleem. Model gaat al een jaar of zes mee en je kan wel één(!) model/uitvoering kiezen. Dan WIL je gewoon geen auto's verkopen. Alleen de Panda en de 500 telt.
Qua infotainment IN de auto staan ze gewoon stil als je ziet wat er bv. op de Clio en de 208 zit.
Op Telegraaf staat ook dat ze van de GP af willen om de MiTo meer kans te geven. Maar die auto is het ook net niet.
Erg jammer, maar er is gewoon veel keuze. De slag om de goedkoopste win je niet in het B-segment. Dus je zal iets meer moeten bieden. En ik vind een kale Pop versie voor dik 14k nou niet echt een aanbieding.
De Bravo heeft hetzelfde probleem. Model gaat al een jaar of zes mee en je kan wel één(!) model/uitvoering kiezen. Dan WIL je gewoon geen auto's verkopen. Alleen de Panda en de 500 telt.
Uitvoering: Fiat Grande Punto Sport 1.4 16v Crossover Black
Nu met een Toyotank RAV4 2.0 4WD. Weer eens wat anders.
Nu met een Toyotank RAV4 2.0 4WD. Weer eens wat anders.
Re: Fiat investeert fors in nieuwe modellen - einde Punto?
Dus met andere woorden einde tijdperk van de fiat punto?
Nu: fiat punto evo 1.3 multijet..
- Odelot
- Moderatore
- Berichten: 4857
- Lid geworden op: za mei 07, 2011 17:35
- Locatie: Omstreeks den Bosch
Re: Fiat investeert fors in nieuwe modellen - einde Punto?
P-EVO en Señor Sjon, ik ben het roerend met jullie eens. Echt balen dat ze bij fiat deze weg kiezen. Ik zit al zolang als ik de evo heb uit te kijken naar een nieuwe punto. En nu lijkt ie er niet eens te komen. Erg domme zet ben ik bang voor. Het 500 concept is inmiddels net zover uitgemolken als de mini. Ik zie mezelf niet in een 500, evenmin als in een panda.
20 years ago, we had Johnny Cash, Bob Hope and Steve Jobs. Now we have no Cash, no Hope and no Jobs.
Re: Fiat investeert fors in nieuwe modellen - einde Punto?
Afgezien van de (tijdelijke) opleving vanwege fiscale regels is de Punto nooit een verkoophit geweest. Het is dus ergens wel begrijpelijk dat FIAT al hun geld inzet op het A segment. De concurrentie is tegenwoordig moordend in het B segment en auto's als de Clio en de 208 zullen veel mensen de Punto doen laten vergeten. De 500 en Panda zitten aan de bovenkant van het A segment, toch wel een niche. Wel jammer dat FIAT al hun geld op één paard in de FIAT stal zet. Ik vind de huidige 500 een zeer geslaagd model, de Panda wat minder en de 500L niks. Ik ben alleen niet in de markt voor een A segmenter, dus dan blijft er weinig over. Ik zou nu ook niet meer voor de Punto gekozen hebben, in begin 2012 was de keuze ook een stuk minder in dit segment.
Resteert nog de hoop op een mooie, praktische B segmenter in de toekomst bij Alfa Romeo of (liever) Lancia, alhoewel dit laatste merk helemaal in de vergetelheid geraakt lijkt bij FGA.
Resteert nog de hoop op een mooie, praktische B segmenter in de toekomst bij Alfa Romeo of (liever) Lancia, alhoewel dit laatste merk helemaal in de vergetelheid geraakt lijkt bij FGA.
Re: Fiat investeert fors in nieuwe modellen - einde Punto?
De Punto was ooit de beste verkochte auto van Europa ...scoop schreef:Afgezien van de (tijdelijke) opleving vanwege fiscale regels is de Punto nooit een verkoophit geweest.
Re: Fiat investeert fors in nieuwe modellen - einde Punto?
Bijna 20 jaar geleden misschien, maar ik heb het natuurlijk over de afgelopen jaren sinds de introductie van de GP.
Re: Fiat investeert fors in nieuwe modellen - einde Punto?
je hebt het "natuurlijk" over de afgelopen jaren gebruikt dan de term "nooit"scoop schreef:Bijna 20 jaar geleden misschien, maar ik heb het natuurlijk over de afgelopen jaren sinds de introductie van de GP.
zal wel aan mij liggen dan