chiptuning

Gebruikersavatar
Wesley Abarth
VIP Membro
VIP Membro
Berichten: 4227
Lid geworden op: wo apr 30, 2008 11:10
Locatie: dongen
Contacteer:

Re: chiptuning

Bericht door Wesley Abarth »

Lees de aftertalk maar eens van zaterdag :wink: Ben eigenlijk wel blij dat het niet ging
Gebruikersavatar
Mverheijen
Nuovo Arrivato
Berichten: 148
Lid geworden op: ma dec 30, 2013 17:41
Locatie: Doesburg

Re: chiptuning

Bericht door Mverheijen »

ben afgelopen zaterdag ook bij savali geweest ,

helaas ... chippen niet gelukt .
rondald kwam niet in mijn computer , omdat ik een 90pk versie heb ( schijn je niet zo veel tegen te komen )

als het goed is gaat hij het uitzoeken en kan ik alsnog terug komen ( hoop ik )

was een teleurstellend dagje maargoed komt goed !
Gebruikersavatar
RaydeJee
Avere Una Vita
Berichten: 4441
Lid geworden op: di jun 29, 2010 21:49

Re: chiptuning

Bericht door RaydeJee »

Ja ik wilde al vragen hoe het was gegaan en wat eruit was gekomen. Jammer dat het niet gelukt is.
Ik ga morgen trouwens. :D
efcee
Nuovo Arrivato
Berichten: 76
Lid geworden op: do jun 17, 2010 18:44

Re: chiptuning

Bericht door efcee »

twijfel ook nog steeds om te laten chippen (1.3 multijet)
bij mijn vorige auto 156 1.9jtd die gechipt was, ging de turbo kapot namelijk op de terugreis vanuit italie (tellerstand toen 220k km)
Gebruikersavatar
Jarre
VIP Membro
VIP Membro
Berichten: 4608
Lid geworden op: za aug 20, 2011 16:37

Re: chiptuning

Bericht door Jarre »

Heb er nu 50k opzitten en nog geen brokken gehad :)
En het is niet dat ik m echt spaar...
Afbeelding Life is better on 2 wheelsAfbeelding
efcee
Nuovo Arrivato
Berichten: 76
Lid geworden op: do jun 17, 2010 18:44

Re: chiptuning

Bericht door efcee »

ja das ook weer zo, en 50k was meer het aantal km`s dat de renault laguna diesels de turbo kapot ging :)
Gebruikersavatar
@ctual
Junior Stato
Berichten: 312
Lid geworden op: zo sep 12, 2010 13:52
Locatie: Breda

Re: chiptuning

Bericht door @ctual »

Anyways schreef:
RARARA schreef:As zaterdag is een mooie gelegenheid om kennis te maken met Unlimited Tuning en hun werkwijze.
Wat mij zaterdag vooral is opgevallen is dat ze bij de turbo's de motor wel heel snel uitzetten na de vermogenstest. En dit was niet bij 1 auto..
6500 toeren, paar keer op de rem trappen, en binnen 10 sconden de motor uit.
Verder viel het mij op dat er wel erg veel pk's uit de tjets werden gehaald. ik vraag mij dan ook af of ze alle waardes op maximaal gooien zonder beveiligingen..?

Ronald heeft mijn tjet getuned en gelijk een aantal beveiligingen ingebouwd. Hierdoor zijn de pk's wel wat lager, maar dat is maar een getal. Mijn koppel is wel een bak hoger geworden, en dat merk ik behoorlijk bij accelereren. Ik kan de getunde jtd van Eeuwe bijna bijhouden :P Kortom, ik zou iedereen Savali aanraden..
Misschien kan RaRaRa hier eens op reageren ?

Grtzzz
~]
'SERVO PER AMIKECO'
RARARA
Nuovo Arrivato
Berichten: 57
Lid geworden op: vr jan 10, 2014 17:34
Locatie: Zuid-Holland

Re: chiptuning

Bericht door RARARA »

Dat zijn eigenlijk vragen die je op dat moment aan Jeroen of zijn crew had moeten stellen, ik denk ook dat als hij je alles had uitgelegd hier een hoop onduidelijkheid was verdwenen.

Nogmaals ik wil mij hier helemaal niet pro Unlimited Tuning profileren, ondanks dat ik en vele anderen tevreden ben over hun werkwijze.

Wat betreft Wesley zijn ervaring, heb ik uiteraard een mening, maar ben bang dat dat weer teveel Pro UT opgepakt wordt.
Ik zie een technisch defect aan de bus, wat een storing in het systeem zet, wellicht had UT daar meer tijd in kunnen steken en evt zelf de originele software kunnen resetten.
Dat verdient niet de schoonheidsprijs.
Maar er volgde een druk en vol schema op de bank, waardoor ze misschien hebben gedacht, die dag daar geen tijd meer voor te hebben.

Wat betreft het "snel" uitzetten van de auto, denk ik dat zij heus wel voldoende verstand ervan hebben om te kunnen beoordelen of dat in zo'n situatie verantwoord is of niet.
Tevens doet mijn start/stop systeem in mijn Punto dat ook....


Ik hoop dat iedereen wel een leuke, gezellige dag heeft gehad !
Er aan denkende dat het leuk een italiaanse meet&greet was en de locatie Unlimited Tuning, Amersfoort
Ongeacht ieders mening of ervaring met dat bedrijf.
Gebruikersavatar
Odelot
Moderatore
Moderatore
Berichten: 4857
Lid geworden op: za mei 07, 2011 17:35
Locatie: Omstreeks den Bosch

Re: chiptuning

Bericht door Odelot »

Eén ding hebben ze dan wel zwaar fout: Een auto gelijk uitzetten nadat ie vlak ervoor op volle toeren heeft gedraaid. Dat is áltijd slecht. Moet elke tuner toch wel weten. Daarom gebruiken de meesten start/stop ook niet.
20 years ago, we had Johnny Cash, Bob Hope and Steve Jobs. Now we have no Cash, no Hope and no Jobs.
Gebruikersavatar
Wesley Abarth
VIP Membro
VIP Membro
Berichten: 4227
Lid geworden op: wo apr 30, 2008 11:10
Locatie: dongen
Contacteer:

Re: chiptuning

Bericht door Wesley Abarth »

RARARA schreef:Dat zijn eigenlijk vragen die je op dat moment aan Jeroen of zijn crew had moeten stellen, ik denk ook dat als hij je alles had uitgelegd hier een hoop onduidelijkheid was verdwenen.

Nogmaals ik wil mij hier helemaal niet pro Unlimited Tuning profileren, ondanks dat ik en vele anderen tevreden ben over hun werkwijze.

Wat betreft Wesley zijn ervaring, heb ik uiteraard een mening, maar ben bang dat dat weer teveel Pro UT opgepakt wordt.
Ik zie een technisch defect aan de bus, wat een storing in het systeem zet, wellicht had UT daar meer tijd in kunnen steken en evt zelf de originele software kunnen resetten.
Dat verdient niet de schoonheidsprijs.
Maar er volgde een druk en vol schema op de bank, waardoor ze misschien hebben gedacht, die dag daar geen tijd meer voor te hebben.

Wat betreft het "snel" uitzetten van de auto, denk ik dat zij heus wel voldoende verstand ervan hebben om te kunnen beoordelen of dat in zo'n situatie verantwoord is of niet.
Tevens doet mijn start/stop systeem in mijn Punto dat ook....


Ik hoop dat iedereen wel een leuke, gezellige dag heeft gehad !
Er aan denkende dat het leuk een italiaanse meet&greet was en de locatie Unlimited Tuning, Amersfoort
Ongeacht ieders mening of ervaring met dat bedrijf.


Er was nooit en is geen technisch defect aan de bus geweest, door Opel vastgesteld. Is namelijk ook niets vervangen!! Wel zorgen dat je je informatie correct hebt. Ook het wegrijden ivm drukke dag is Nooit een excuus.

Ik ben volledig anti UT, zet er nooit meer een stap binnen, vind het simpelweg schandalig.

Wilde er niet teveel woorden aan vuil maken, maar door jou reactie voelde ik me toch genoodzaakt.
RARARA
Nuovo Arrivato
Berichten: 57
Lid geworden op: vr jan 10, 2014 17:34
Locatie: Zuid-Holland

Re: chiptuning

Bericht door RARARA »

Hey Wesley,

Ik weet alleen wat er gebeurt is van wat ik hier heb gelezen.
En ik dacht gelezen te hebben dat het klemmetje van de brandstof retourleiding los zat en dat die is losgeschoten tijdens de eerste dynorun ?
Dat bedoelde ik met technisch defect.

En ik begrijp je teleurstelling met de verdere gang van zaken wat resulteerde in een negatieve ervaring met UT

Wij hebben deze dag samen met UT georganiseerd vanwege de centrale ligging en en de leuke deal die we met hun hebben kunnen maken wat betreft faciliteiten en programma.
Wij hebben verder geen aandelen of enig andere vorm van belang in goede óf slechte ervaringen met het bedrijf an sich.

Daarom hoop ik dat iedereen begrijpt dat we enkel een leuke dag hebben willen organiseren voor ons Italofielen.
En dat men mij niks kwalijk neemt wat betreft jouw negatieve ervaring en blij ben dat de rest tijdens onze meeting / meet&greet wel tevreden was over de geleverde diensten door UT

En wat betreft het snelle uitzetten vd motor begrijp ik ook de vraagtekens, ik mag enkel hopen dat ze weten wat verantwoord is en wat niet ?

Er werd gevraagd naar mijn reactie en die heb ik gegeven en hoopte dat daarbij niemand tegen het hoofd te stoten.

Dus nogmaals mijn reactie naar jou incident was na wat ik heb begrepen heb uit jouw post hier van wat er gebeurt was en dat de service idd niet de schoonheidsprijs verdient.
Gebruikersavatar
Wesley Abarth
VIP Membro
VIP Membro
Berichten: 4227
Lid geworden op: wo apr 30, 2008 11:10
Locatie: dongen
Contacteer:

Re: chiptuning

Bericht door Wesley Abarth »

Bij opel is mij verteld dat dit al langer geweest moest zijn, en het slangetje eigenlijk zonder klemmetje ook moet blijven zitten, staat nauwelijks druk op. Dit was later ook het geval. Toeval dus, en goed dat er nu een klemmetje opzit.


Ik neem jou uiteraard niets kwalijk, wat kun jij er aan doen. Jeroen van Beek van Unlimited Tuning echter wel.
RARARA
Nuovo Arrivato
Berichten: 57
Lid geworden op: vr jan 10, 2014 17:34
Locatie: Zuid-Holland

Re: chiptuning

Bericht door RARARA »

Bij normaal gebruik zal die leiding misschien wel blijven zitten, maar met zo'n dynorun wordt de motor natuurlijk wel even maximaal belast en het belang van de klemmetje toch wel duidelijk..

Maar dit zal ws ook gebeurt zijn die dag bij een andere tuner ?
Of het verhaal van service daarna beter was geweest zou kunnen of ook niet.. Dat blijft gissen..
Daarom vindt het jammer dat jij er een negatieve ervaring aan over hebt gehouden.
Gebruikersavatar
Wesley Abarth
VIP Membro
VIP Membro
Berichten: 4227
Lid geworden op: wo apr 30, 2008 11:10
Locatie: dongen
Contacteer:

Re: chiptuning

Bericht door Wesley Abarth »

Volgens Opel hangt dit niet samen met extra druk op het systeem omdat het niet met injectie te maken heeft, staat er volledig los van en heeft niets met het startprobleem te maken. Maar ik maak er geen oneindige discussie van. Ik blijf bij mijn standpunt, en het lijkt mij zeer duidelijk waarom ik dat doe. Ik hoop verder dat een ieder met een italiaanse auto naar SaVaLi of Squadra gaat. Voor mijn Opel zoek ik verder naar een geschikte tuner, jammer want op het Opel forum stonden ze goed beschreven.
Gebruikersavatar
Odelot
Moderatore
Moderatore
Berichten: 4857
Lid geworden op: za mei 07, 2011 17:35
Locatie: Omstreeks den Bosch

Re: chiptuning

Bericht door Odelot »

@RARARA, jij hoeft je niet schuldig te voelen uiteraard! Je probeert iets leuks te organiseren met de beste bedoelingen natuurlijk. Ik kan me er ook nog wel wat bij voorstellen dat ze bij UT ook wat gestrester zijn op zo'n dag omdat er vanalles gepland staat. Maar het blijft niet leuk voor degene die het betreft, in dit geval Wesley dus.
20 years ago, we had Johnny Cash, Bob Hope and Steve Jobs. Now we have no Cash, no Hope and no Jobs.
Plaats reactie