Pioneer DEH-X8600BT werkt niet

Plaats reactie
nicktexel
Berichten: 7
Lid geworden op: wo jul 03, 2013 10:11

Pioneer DEH-X8600BT werkt niet

Bericht door nicktexel »

Hallo mede gp'ers

hier mijn probleem ik heb een pioneer DEH-X8600BT gekocht maar deze werkt niet. (orginele radio werkt wel gewoon.. )

heb de orginele iso stekker in de bijgeleverde pioneer kabel gestoken (past maar op 1 manier) en gebeurt dus helemaal niks heb ook de rode en gele in de pioneer kabel al omgedraaid maar gebeurt helemaal niks. zekeringen ook allemaal doorgemeten en zijn allemaal goed dus daar ligt het niet aan

iemand enig idee wat het probleem zou kunnen zijn.

heb een gp sportsound uit oktober 2006 met een standaard subwoofer achterin (misschien heeft het hier wat mee te maken?)

hierbij nog een foto van de kabels

Afbeelding

Afbeelding

zwart zit op zwart
en geel van de radio af op de rode van de auto en de rode van de radio zit op een loos contact

bij voorbaat dank

Groetjes Nick
Udo vanWijk
Nuovo Arrivato
Berichten: 26
Lid geworden op: di jan 07, 2014 10:00

Re: Pioneer DEH-X8600BT werkt niet

Bericht door Udo vanWijk »

Bij mijn vorige punto, een mk2b, werd de radio geschakeld via de boordcomp. Er moest een extra kabel getrokken worden vanaf me contact. Die schakelde de radio.
Thegroov
Avere Una Vita
Berichten: 2666
Lid geworden op: di sep 06, 2011 17:55

Re: Pioneer DEH-X8600BT werkt niet

Bericht door Thegroov »

Gelukkig is helemaal niks doen meestal niet zo erg, maar gewoon een spanningsprobleempje.
Eigenlijk moet je hem even op de accu proberen, zodat je weet of hij sowieso werkt, of dat er wellicht een zekering uit ligt, of inderdaad een draadje mee moet worden geschakeld aan de +12.
nicktexel
Berichten: 7
Lid geworden op: wo jul 03, 2013 10:11

Re: Pioneer DEH-X8600BT werkt niet

Bericht door nicktexel »

Udo vanWijk schreef:Bij mijn vorige punto, een mk2b, werd de radio geschakeld via de boordcomp. Er moest een extra kabel getrokken worden vanaf me contact. Die schakelde de radio.
dat komt er dus op neer dat de radio zowel naast een continu 12v ook een geschakelde nodig heeft?
Thegroov schreef:Eigenlijk moet je hem even op de accu proberen, zodat je weet of hij sowieso werkt, of dat er wellicht een zekering uit ligt, of inderdaad een draadje mee moet worden geschakeld aan de +12.
hoe kan ik dit testen (welke draad waar?)

alvast bedankt;)
Doxxo
Membre D'Oro
Berichten: 1071
Lid geworden op: ma nov 12, 2012 10:47
Locatie: Paal

Re: Pioneer DEH-X8600BT werkt niet

Bericht door Doxxo »

Je kan de gele draad gewoon aan de rode maken maar doen moet je wel de radio op en af zetten. anders een geschakelde 12+ naar de gele brengen.
Fiat Grande Punto 1.3 Mjet
Evo Abarth !

Daily honda civic

Oldtimer: 1989 CRX Vtec
nicktexel
Berichten: 7
Lid geworden op: wo jul 03, 2013 10:11

Re: Pioneer DEH-X8600BT werkt niet

Bericht door nicktexel »

Doxxo schreef:Je kan de gele draad gewoon aan de rode maken maar doen moet je wel de radio op en af zetten. anders een geschakelde 12+ naar de gele brengen.
sorry maar snap niet helemaal wat je bedoeld :oops:
nicktexel
Berichten: 7
Lid geworden op: wo jul 03, 2013 10:11

Re: Pioneer DEH-X8600BT werkt niet

Bericht door nicktexel »

Problem Solved:D

Extra kabeltje getrokken vanaf me aansteker naar de plus van me radio en deed het meteen:D
Thegroov
Avere Una Vita
Berichten: 2666
Lid geworden op: di sep 06, 2011 17:55

Re: Pioneer DEH-X8600BT werkt niet

Bericht door Thegroov »

Mooi, dan zag je zo inderdaad in één keer wat het probleem was :-]
nicktexel
Berichten: 7
Lid geworden op: wo jul 03, 2013 10:11

Re: Pioneer DEH-X8600BT werkt niet

Bericht door nicktexel »

ja idd haha had gelukkig nog een kabel hangen van me parrot die ik er laatst uit gesloopt heb omdat ie het nooit goed deed dus daar maar op aangesloten

nu wachten op me inbouwfrontje :mrgreen:
Plaats reactie