Koelwatertemperatuur 1.9 MultiJet
Koelwatertemperatuur 1.9 MultiJet
Het is mij opgevallen dat het metertje van het koelwater vaak niet verder komt dan onderstaande foto. Sterker nog, het gaat vaak nog een streepje terug. Is dit normaal? Waar hoort de meter normaal te staan? Foto is trouwens genomen na ongeveer 35 km rijden, dus lijkt me dat 'ie wel op bedrijfstemperatuur zou moeten zijn.
- eBoonstra
- Senior Stato
- Berichten: 753
- Lid geworden op: ma dec 03, 2012 9:24
- Locatie: Ooststellingwerf
- Contacteer:
Re: Koelwatertemperatuur 1.9 MultiJet
Dan is je thermostaat stuk. Die gaan vaker stuk bijeen 1.9. Bij mij was het toen net zo, als ik even optrok tot 200km/u was hij weer warm (voor een poos). Tip: Laat hem vervangen ipv. zelf doen, het is echt een hoereklus.
Fryslân | JOVD/VVD
BMW 535d High Excecutive, AR GT 1.9 JTD 16v Distinctive & Vespa LX Touring Quattro Tempi Grigio Apuano
(Voorheen Grande Punto 1.9 JTD MultiJet Sport #595 Grigio Impeccabile)
Op zoek naar een perfecte schroefset?
BMW 535d High Excecutive, AR GT 1.9 JTD 16v Distinctive & Vespa LX Touring Quattro Tempi Grigio Apuano
(Voorheen Grande Punto 1.9 JTD MultiJet Sport #595 Grigio Impeccabile)
Op zoek naar een perfecte schroefset?
Re: Koelwatertemperatuur 1.9 MultiJet
Ok thanks! Binnenkort maar eens laten fixen dan.
Re: Koelwatertemperatuur 1.9 MultiJet
Moet je ook mee oppassen hoor..
Heeft m'n vaders auto ook een keer gehad; die zag niet dat de motor heet werd en ging niet extra koelen op 't moment dat hij heet werd. De fans sprongen gewoonweg niet aan, ook al kon je een eitje bakken op de motor.
Resultaat? Overkokende motor.
Heeft m'n vaders auto ook een keer gehad; die zag niet dat de motor heet werd en ging niet extra koelen op 't moment dat hij heet werd. De fans sprongen gewoonweg niet aan, ook al kon je een eitje bakken op de motor.
Resultaat? Overkokende motor.
Re: Koelwatertemperatuur 1.9 MultiJet
Aankomende donderdag wordt de thermostaat vervangen bij de Fiat dealer voor 195€. Is dit een redelijk bedrag? De universele garage vroeg er ongeveer 220€ voor. Vind het allebei een hoop geld voor een iets 'simpels'.
Re: Koelwatertemperatuur 1.9 MultiJet
Geen idee of dit duur is.
Bij een benzine 1.4 8V is het vrij eenvoudig.
Daar zit die redelijk goed bereikbaar aan de linkerkant van de cilinderkop.
Thermostaat zelf zal iets van 50 euro kosten er komen nog wat nieuwe klemmen bij en natuurlijk arbeidsloon.
Volgens anderen hier is het bij een 1.9 blijkbaar een k^tklus.
Ik zou dus zelf even onder de motorkap kijken waar die bij jou zit en of je het ziet zitten...
Bij een benzine 1.4 8V is het vrij eenvoudig.
Daar zit die redelijk goed bereikbaar aan de linkerkant van de cilinderkop.
Thermostaat zelf zal iets van 50 euro kosten er komen nog wat nieuwe klemmen bij en natuurlijk arbeidsloon.
Volgens anderen hier is het bij een 1.9 blijkbaar een k^tklus.
Ik zou dus zelf even onder de motorkap kijken waar die bij jou zit en of je het ziet zitten...
GP 1.4 8V 2006 3 deurs zwart.
- eBoonstra
- Senior Stato
- Berichten: 753
- Lid geworden op: ma dec 03, 2012 9:24
- Locatie: Ooststellingwerf
- Contacteer:
Re: Koelwatertemperatuur 1.9 MultiJet
Ik vind het netjes, het onderdeel zelf kost al ong. 85 euro. Als ze hem voor 110 euro monteren en afstellen..... succes Ik was er een kleine drie uur mee bezig. Het vervangen van de turbo is bijna nog makkelijker.
Fryslân | JOVD/VVD
BMW 535d High Excecutive, AR GT 1.9 JTD 16v Distinctive & Vespa LX Touring Quattro Tempi Grigio Apuano
(Voorheen Grande Punto 1.9 JTD MultiJet Sport #595 Grigio Impeccabile)
Op zoek naar een perfecte schroefset?
BMW 535d High Excecutive, AR GT 1.9 JTD 16v Distinctive & Vespa LX Touring Quattro Tempi Grigio Apuano
(Voorheen Grande Punto 1.9 JTD MultiJet Sport #595 Grigio Impeccabile)
Op zoek naar een perfecte schroefset?
Re: Koelwatertemperatuur 1.9 MultiJet
Mooi! Hij staat er nu, rijd nu in een Panda TwinAir. Onmogelijk om op je gehoor te rijden qua toeren.
UPDATE: Nadat ik de auto opgehaald had gisteren merkte ik dat er iets niet goed was. Weinig vermogen, sterke uitlaatgaslucht in het interieur en hoop geblaas van de turbo uit het vooronder. Direct omgedraaid, monteur rondje mee gereden en ging kijken. Blijkt dat er tijdens het vervangen een pakking kapot is gegaan tussen het motorblok en de metalen pijp van de turbo volgens mij waardoor de uitlaatgassen niet richting motor gaan maar in de motorruimte terecht komen. Auto staat er dus nog steeds
UPDATE: Nadat ik de auto opgehaald had gisteren merkte ik dat er iets niet goed was. Weinig vermogen, sterke uitlaatgaslucht in het interieur en hoop geblaas van de turbo uit het vooronder. Direct omgedraaid, monteur rondje mee gereden en ging kijken. Blijkt dat er tijdens het vervangen een pakking kapot is gegaan tussen het motorblok en de metalen pijp van de turbo volgens mij waardoor de uitlaatgassen niet richting motor gaan maar in de motorruimte terecht komen. Auto staat er dus nog steeds