Welke afneembare trekhaak

Plaats reactie
gaisdergerman
Nuovo Arrivato
Berichten: 119
Lid geworden op: do jan 15, 2015 12:25

Welke afneembare trekhaak

Bericht door gaisdergerman »

Hallo,

Vroeg me af welke trekhaak het beste/mooiste is voor een grande punto? Wil er waarschijnlijk zelf één laten/gaan monteren omdat dit mijn zoektocht naar een mooie punto een stuk eenvoudiger maakt.

Momenteel gaat de voorkeur uit naar die van Bosal om de volgende reden.
- onzichtbaar
- je hoeft niet in de bumper te zagen (bij thule wel)

Zijn er nog alternatieven qua kabelset. Vroeg me af wat precies het verschil is en welke ik het beste kan nemen?

7-polige universele kabelset / CC - LC - MLU - PSU - PDC = 7F (+€81.07)
13-polige universele kabelset / CC - LC - MLU - PSU - PDC = 13F (+€94.38)
7-polige universele kabelset / CC - LC - MLU = 7C (+€67.76)
13-polige universele kabelset / CC - LC - MLU = 13C (+€75.02)
7-polige standaard kabelset = 7S (+€12.04)
13-polige standaard kabelset = 13S (+€36.24)

Trekhaak zal voor 95% gebruikt worden icm een fietsendrager.
Rado
Nuovo Arrivato
Berichten: 175
Lid geworden op: do apr 17, 2014 9:39

Re: Welke afneembare trekhaak

Bericht door Rado »

Ik heb onder mijn andere auto ook de Bosal gemonteerd. Deze bevalt goed maar het monteren van de haak is soms lastig omdat de aansluiting uit het zich is
en dit dus op het gevoel moet gebeuren.
Ik heb de 13-polige universele kabelset van Bosal gebruikt maar had achteraf beter een originele kunnen nemen i.v.m. stekkers die ik aan moest passen en een micro switch die in de
originele stekkerdoos zit.
Aan de andere kant, de originele kabelset was flink duurder en zo vaak gebruik ik de trekhaak niet.
gaisdergerman
Nuovo Arrivato
Berichten: 119
Lid geworden op: do jan 15, 2015 12:25

Re: Welke afneembare trekhaak

Bericht door gaisdergerman »

Is het mogelijk om de trekhaak te monteren zonder dat je hem opnieuw moet laten uitlezen (is het dus zelf te doen).

Bij mijn ouders kon de trekhaak niet aangesloten worden zonder hulp van de dealer.
Gebruikersavatar
Marnixvdl
Nuovo Arrivato
Berichten: 87
Lid geworden op: di nov 16, 2010 20:16
Locatie: Castricum

Re: Welke afneembare trekhaak

Bericht door Marnixvdl »

Is volgens mij alleen van belang als je parkeersensoren hebt. Ik heb die niet en hoefde dat ook niet te doen. Let op dat de Bosal (die heb ik zelf) ook een kleine aanpassing in de bumper vergt. Hoewel het maar een klein gaatje is, wil ik je dit wel even meegeven.
Gebruikersavatar
Odelot
Moderatore
Moderatore
Berichten: 4857
Lid geworden op: za mei 07, 2011 17:35
Locatie: Omstreeks den Bosch

Re: Welke afneembare trekhaak

Bericht door Odelot »

Ik heb ook een bosal. Zie je helemaal niets van inderdaad. Bij de dealer ben je rond de 800,00 kwijt incl. montage en 7- polige stekker en alle toebehoren.
20 years ago, we had Johnny Cash, Bob Hope and Steve Jobs. Now we have no Cash, no Hope and no Jobs.
gaisdergerman
Nuovo Arrivato
Berichten: 119
Lid geworden op: do jan 15, 2015 12:25

Re: Welke afneembare trekhaak

Bericht door gaisdergerman »

Marnixvdl schreef:Is volgens mij alleen van belang als je parkeersensoren hebt. Ik heb die niet en hoefde dat ook niet te doen. Let op dat de Bosal (die heb ik zelf) ook een kleine aanpassing in de bumper vergt. Hoewel het maar een klein gaatje is, wil ik je dit wel even meegeven.

Ben nu aan het kijken naar een punto met parkeersensoren. Dan moet je dus wel naar de dealer als je achteraf een trekhaak monteert?
meloenie
Senior Stato
Berichten: 614
Lid geworden op: za mar 10, 2012 14:16
Locatie: Zaanstad

Re: Welke afneembare trekhaak

Bericht door meloenie »

Neehoor
Is een extra kabeltje die je in het kastje van de parkeersensor steekt. Daarmee schakel je deze uit op moment dat je de stekker van de aanhanger/fietsdrager aansluit
Ik heb zelf eea ingebouwd, eenvoudig karweitje
Punto 2012 Multijet Underground Grey
Afbeelding
Plaats reactie