radio met dvd voor punto evo

Alles op het gebied van Interieur en Exterieur voor de Punto Evo.
Middelsluis
Nuovo Arrivato
Berichten: 114
Lid geworden op: di dec 27, 2011 12:50
Locatie: Numansdorp

Re: radio met dvd voor punto evo

Bericht door Middelsluis »

Mocht iemand interesse hebben. Hier besteld (iceboxauto) (eur 425,00 inclusief verzenden) Europeesche aanbieder dus geen gezeur met belasting o.i.d. Keurig binnen gestelde periode (4 weken) binnen.

http://www.ebay.de/itm/Autoradio-GPS-DV ... AQ:DE:1123" onclick="window.open(this.href);return false;
Savali 100pk+
Radio/GPS/(rear)camera
Pioneer Speakers + actieve (sub) woofer
Zwarte snor / Midden armsteun
Parkeer sensoren
MrNillsons
Nuovo Arrivato
Berichten: 45
Lid geworden op: ma jun 02, 2014 17:09

Re: radio met dvd voor punto evo

Bericht door MrNillsons »

Ik heb van 't weekend deze besteld

http://www.phonocar.it/en/media-station ... VM095.html

Komt ergens volgende week binnen.
Ook direct een draadloze achteruitrijcamera die je kunt monteren op de plaats van de kentekenverlichting.

@Jarre
Ik moet ook de ontvanger van de achteruitrijcamera voorzien van 12v.
Kun je een draadje bijprikken in de bestaande stekkers of denk je dat je daar het beste een (gezekerd) vers draadje voor kunt trekken vanaf de zekeringenkist?
Gebruikersavatar
Jarre
VIP Membro
VIP Membro
Berichten: 4608
Lid geworden op: za aug 20, 2011 16:37

Re: radio met dvd voor punto evo

Bericht door Jarre »

ik heb de 12V vanuit mijn zekeringskast getrokken omdat ik achteraan geen sigarettenplug had.
heb daar gelijk de videokabel bijgetrokken zodat alles netjes bijeen zat. nu gaat de camera pas aan in spiegelmodus als ik de auto in zn achteruit zet.
weet niet of die draadloze dat ook gaat doen, het signaal werkt immers via je video-input die geschakeld staat op je achteruitversnelling.

mijn camera is eigenlijk een dashcam, die staat 24/7 aan maar heb die dus ook gekoppeld als achteruitrij. 2 vliegen in 1 klap :)

laat maar weten als je nog vragen hebt :wink:
Afbeelding Life is better on 2 wheelsAfbeelding
MrNillsons
Nuovo Arrivato
Berichten: 45
Lid geworden op: ma jun 02, 2014 17:09

Re: radio met dvd voor punto evo

Bericht door MrNillsons »

Als ik het schema/beschrijving van de navigatie bekijk dan zit er een aparte camera (reverse) en een aparte video ingang (voor bijv tv of dvd) in. Camera ingang wordt automatisch geselecteerd zodra er signaal binnen komt. Het is alleen even de vraag of dat ook geldt voor de draadloze variant of alleen opgaat wanneer je een bedrade achteruitrijcamera gebruikt. Dus zodra de auto in zn achteruit wordt gezet, dan switched het scherm naar de achteruitrijcamera. Zodra je de versnelling weer in neutraal of vooruit zet switched het scherm weer terug naar waar het mee bezig was.

Ik ben zeer benieuwd.
Is overigens het verwijderen van de rechterflank voor het trekken van kabeltjes een redelijk eenvoudige handeling of moet de boel dan flink los?

Ik heb gekozen voor een ccd camera ipv cmos. Deze heeft een betere chipset en hogere resolutie en zou meer camera lijnen hebben (520) uit mn hoofd. We gaan het zien.

Blijft toch altijd een gok daar mijn Cantonese niet zo denderend is. En de Chinezen niet denderend zijn in het spreken/schrijven van engels (en de waarheid)
Middelsluis
Nuovo Arrivato
Berichten: 114
Lid geworden op: di dec 27, 2011 12:50
Locatie: Numansdorp

Re: radio met dvd voor punto evo

Bericht door Middelsluis »

Opmerkelijk. die vertaalprogramma's werken namelijk best goed. Als voorbeeld: mijn radio spreekt meerdere talen, zelfs kalkoens......

Overigens succes met de radio. Welk navigatieprogramma gebruik jij?
Savali 100pk+
Radio/GPS/(rear)camera
Pioneer Speakers + actieve (sub) woofer
Zwarte snor / Midden armsteun
Parkeer sensoren
Niekbilt
Berichten: 1
Lid geworden op: ma dec 22, 2014 20:38

Re: radio met dvd voor punto evo

Bericht door Niekbilt »

Hallo allemaal,

Ik ben nieuw hier op het forum, maar sinds een klein half jaar in het bezit van een Punto Evo.
Wat ik nu voornamelijk mis bij de huidige radio is de mogelijkheid om AUX/USB/SD aan te sluiten en bluetooth voor handsfree bellen, in de toekomst mogelijk ook navigatie.
Nu sta ik dus voor de keuze om een losse carkit en zo'n virtuele cd-wisselaar te kopen (Yatour), of gewoon een geïntegreerd systeem.

Ik zie dat de meeste van jullie hier dit systeem hebben (?):
http://www.autoprotech.nl/product.php?id_product=359" onclick="window.open(this.href);return false;

Is er ook iemand die ervaring heeft met dit systeem ?
http://www.autoprotech.nl/product.php?id_product=358" onclick="window.open(this.href);return false;

Persoonlijk vind ik van de tweede het uiterlijk en het menu iets mooier, maar welke is beter?
Hoe is kwaliteit bij handsfree bellen?
Hoe goed werkt de navi?
Geluidskwaliteit tov de originele radio?

Daarnaast is nog de vraag, waar kan ik zo'n systeem het beste bestellen?
Ik zie behoorlijk wat verschillende aanbieders, sommige met erg onbetrouwbare informatie over het product/de winkel.
Ook lopen de prijzen behoorlijk uiteen; bij Autoprotech is het systeem te krijgen voor €450, maar bij CaRadio (zie link) kost het maar liefst €900!
http://www.caradio.nl/index.php?page=pr ... ubgroep=59" onclick="window.open(this.href);return false;
Waar hebben jullie het systeem besteld?

Al met al vraag ik me dus af of ik geen spijt ga krijgen als ik hier ca €400/500 aan uit ga geven.
Wie o wie kan mij vertellen of dit wel/geen goede keus is? :)

Alvast bedankt voor de reacties!
Cees63
Nuovo Arrivato
Berichten: 118
Lid geworden op: do mei 22, 2014 21:52
Locatie: Hoofdstad van de Ronde Venen

Re: radio met dvd voor punto evo

Bericht door Cees63 »

Ik heb deze radio al een tijdje, werkt prima
Ook heb ik er achteruitrijcamera op gemonteerd, deze is in een nieuwe kentekenplaathouder
gemonteerd. Alles is eenvoudig te installeren
Ik heb wel de radio antenne vervangen voor een haaienvin, ontvangst is goed
Mijn gps antenne heb ik rechtsvoor op het dashboard gemonteerd dicht tegen het raam, prima ontvangst
Laatst gewijzigd door Cees63 op za dec 27, 2014 14:23, 1 keer totaal gewijzigd.
Fiat Punto Evo 1.3 Multijet 16V 85 Dynamic 5-D 2011 kleur wit
MrNillsons
Nuovo Arrivato
Berichten: 45
Lid geworden op: ma jun 02, 2014 17:09

Re: radio met dvd voor punto evo

Bericht door MrNillsons »

Ik ben er nog steeds er tevreden mee. Al ervaar ik af en toe wel de beperking van de processor. Multi-tasken is niet echt geschikt. Maar goed, daar is mee te leven en daarnaast functioneert het apparaat prima.

Ik heb een gps vin op het dak. Soms neemt het positie bepalen even wat tijd in beslag maar dat kan door de vin zelf komen. Ik heb namelijk ook erg slechte radio ontvangst. Ik wil de vin in de zomer vervangen door een nieuwe maar het is eigenlijk niet noodzakelijk voor basis functioneren.

Muziek en video speelt het apparaat ook moeiteloos van een sd of usb af. Top!
Gebruikersavatar
Jarre
VIP Membro
VIP Membro
Berichten: 4608
Lid geworden op: za aug 20, 2011 16:37

Re: radio met dvd voor punto evo

Bericht door Jarre »

positiebepaling heeft niets met die antenne op je dak te maken. er zit een extra gps antenne bij die je correct moet plaatsen (liefst achter je binnenspiegel op het zwarte vlak)

Afbeelding
Afbeelding Life is better on 2 wheelsAfbeelding
MrNillsons
Nuovo Arrivato
Berichten: 45
Lid geworden op: ma jun 02, 2014 17:09

Re: radio met dvd voor punto evo

Bericht door MrNillsons »

Misschien omschreef ik het niet goed. Ik heb een gecombineerde radio, tv, gps antenne in een vin op de plek van de originele antenne. De locatie zou ultiem moeten zijn aangezien deze geen enkele weerstand/obstakels heeft maar waarschijnlijk verstoord iets in de combi-antenne het signaal waardoor positie bepaling erg lang duurt. Als ik een andere gps muis gebruik gaat het wel snel. Het ligt dus wel aan de gps vin. Ik wil het liefst een/de vin op het dak blijven gebruiken. Dus op zoek naar een andere (nieuwe) vin is een optie.
Gebruikersavatar
Jarre
VIP Membro
VIP Membro
Berichten: 4608
Lid geworden op: za aug 20, 2011 16:37

Re: radio met dvd voor punto evo

Bericht door Jarre »

oh ok, was de kabel van de gps vin dan lang genoeg om tot aan de radio te trekken? want standaard ligt er geen.
wel een mooie oplossing dat alles in 1 vin steekt, ik had helaas geen tv antenne en was te gierig :lol:
Afbeelding Life is better on 2 wheelsAfbeelding
royy
Berichten: 1
Lid geworden op: di nov 04, 2014 17:02

Re: radio met dvd voor punto evo

Bericht door royy »

Ik heb ook al een tijdje de radio van caraudioexpert in mijn punto. Hij geeft alleen wel (al sinds het begin) een knipperende KM stand. Dealer kan dit niet uitzetten. Hebben jullie hier geen last van? Nu ook sinds korte tijd dat hij af en toe dat hij opstart, alleen het fiat logo in beeld blijft en de stuurbediening niet werkt. Lijkt willekeurig op te treden...
Gebruikersavatar
gogo
Junior Stato
Berichten: 201
Lid geworden op: vr apr 01, 2011 22:29

Re: radio met dvd voor punto evo

Bericht door gogo »

Ik heb ook de navigatie gekocht voor de Punto Evo (2011) incl Blue me

Ik ga hem morgen inbouwen maar ik had nog een paar vragen

In de doos zit geen microfoon, neemt hij gewoon de microfoon over van de Blue me?

Is het inderdaad plug en play of moet je nog ergens opletten, bij het inbouwen?

Neemt hij de stuurwiel bediening gewoon over of moet je die kalibreren in het systeem?

Als je in de toekomst een achteruit camera aansluit, is het dan voldoende om alleen de video draad naar achteren te trekken en krijgt hij dan via de canbus een signaal dat hij om moet schakelen, of moet je ook nog een draad aan de kabel solderen van de achteruit lamp?


thx gogo
Besteld Punto Evo MultiJet 85 Underground Grey Cool Dynamic plus pakket middenarmsteun, lederen stuurwiel + versnellingspook, parkeersensoren,Stoelverwarming. lederenstoelen, electrische lendesteun,bijverwarming, achterspoiler, getinte ramen, TomTom,
Gebruikersavatar
Jarre
VIP Membro
VIP Membro
Berichten: 4608
Lid geworden op: za aug 20, 2011 16:37

Re: radio met dvd voor punto evo

Bericht door Jarre »

gogo schreef:In de doos zit geen microfoon, neemt hij gewoon de microfoon over van de Blue me?
als ik me goed herinner zit de nieuwe mic in de unit verwerkt
gogo schreef:Is het inderdaad plug en play of moet je nog ergens opletten, bij het inbouwen?
was bij mij plug&play ja
gogo schreef:Neemt hij de stuurwiel bediening gewoon over of moet je die kalibreren in het systeem?
neemt ie gewoon over
gogo schreef:Als je in de toekomst een achteruit camera aansluit, is het dan voldoende om alleen de video draad naar achteren te trekken en krijgt hij dan via de canbus een signaal dat hij om moet schakelen, of moet je ook nog een draad aan de kabel solderen van de achteruit lamp?
uiteraard moet je een kabel solderen aan je achteruitrijlamp. je camera dient stroom te krijgen van een bron :wink:
je kan ook anders werken zoals ik deed. ik had een dashcam achteraan hangen die gewoon via de 12V hing, die nam altijd op en als ik de auto in achteruit zette gebruikte ik die dus ook meteen als rearview. die hing bij mij net onder mijn 3de remlicht.

aan de unit zit een rearview kabel die automatisch opspringt als je de auto in achteruit zet. je moet nog wel je beeld in spiegelmodus zetten, of je ziet alles langs de misse kant :)
Afbeelding Life is better on 2 wheelsAfbeelding
Gebruikersavatar
gogo
Junior Stato
Berichten: 201
Lid geworden op: vr apr 01, 2011 22:29

Re: radio met dvd voor punto evo

Bericht door gogo »

Bedankt voor al je antwoorden top.

Er schiet me nog iets te binnen, blijft blue me op dezelfde manier werken.

Kan je bv weer meerdere telefoons aanmelden, en maakt hij dan weer eerst contact met de gene die hem het laatst gebruikt heeft.

Heeft de unit zelf blue me of blijft gewoon de auto blue me werken + dat je ook op de unit gsm nummers ziet en telefoonboek kan bekijken, of een nummer kan draaien?

In de winkel vertelden ze, dat je de gps ontvanger gewoon op de unit kan vast plakken en hem dan in de auto schuiven, ik dacht altijd dat een gps ontvanger in zicht moest liggen van de satellieten?

gr
Besteld Punto Evo MultiJet 85 Underground Grey Cool Dynamic plus pakket middenarmsteun, lederen stuurwiel + versnellingspook, parkeersensoren,Stoelverwarming. lederenstoelen, electrische lendesteun,bijverwarming, achterspoiler, getinte ramen, TomTom,
Plaats reactie