Hoe remblokken+schijven vervangen? (na 65k km???)

Alles op het gebied van Interieur en Exterieur voor de Punto Evo.
PeterT
Nuovo Arrivato
Berichten: 27
Lid geworden op: za aug 16, 2008 10:24

Re: Hoe remblokken+schijven vervangen? (na 65k km???)

Bericht door PeterT »

Na 250 duizend kilometer voor het eerst schijven en remblokken vervangen. Vnl snelweg kilometers en ik rem veel op de motor.
Gebruikersavatar
gogo
Junior Stato
Berichten: 201
Lid geworden op: vr apr 01, 2011 22:29

Re: Hoe remblokken+schijven vervangen? (na 65k km???)

Bericht door gogo »

Zo, gaat die motor zoveel km al mee, dan kan ik voorlopig nog wel even rijden in de punto ~~
Besteld Punto Evo MultiJet 85 Underground Grey Cool Dynamic plus pakket middenarmsteun, lederen stuurwiel + versnellingspook, parkeersensoren,Stoelverwarming. lederenstoelen, electrische lendesteun,bijverwarming, achterspoiler, getinte ramen, TomTom,
Rado
Nuovo Arrivato
Berichten: 175
Lid geworden op: do apr 17, 2014 9:39

Re: Hoe remblokken+schijven vervangen? (na 65k km???)

Bericht door Rado »

RFAC schreef: remvloeistofdeksel losdraaien en even wat eruit halen met een pipet oid, dan de zuigers terug duwen.
let erop dat niet je reservoir overstroomt.
nieuwe schijven erop, blokken erin en weer in de omgekeerde volgorde monteren.

vloeitstof bijvullen tot de max
Een andere methode is het opendraaien van de ontluchtingsnippel op de klauw.
Het terugduwen van de zuiger gaat gemakkelijker en je perst gelijk de oude remvloeistof uit de klauw.
Wel oppassen met remvloeistof i.v.m. corrossieve eigenschappen!
Gebruikersavatar
Dixie
Junior Stato
Berichten: 346
Lid geworden op: ma aug 22, 2011 8:12

Re: Hoe remblokken+schijven vervangen? (na 65k km???)

Bericht door Dixie »

Waarschijnlijk heb je de auto 2e hands gekocht en zaten er "harde" remblokken onder. Dan is het te verklaren dat het hard gaat met de slijtage van je schijven.
Als je het zelf vervangt, moet je er rekening mee houden dat de schijven behoorlijk vast kunnen zitten. Dus lostikken met een vuisthamer is dan de remedie. Flenzen ontdoen van roest en de nieuwe schijven plaatsen.
De rest is eerder beschreven.
Schijven hoeven niet origineel Fiat te zijn. Kan veel goedkoper ! (2 remschijven voor onder de €150 is makkelijk te vinden).
De remschoenen zou ik wel origineel Fiat houden, want "andere" merken remblokken, kan ook een vervelende ervaring opleveren (ik heb daar helaas ervaring mee).
Gebruikersavatar
Dupje
VIP Membro
VIP Membro
Berichten: 636
Lid geworden op: ma dec 18, 2006 16:19

Re: Hoe remblokken+schijven vervangen? (na 65k km???)

Bericht door Dupje »

Van mij zijn de remblokken (voor) pas bij 120k vervangen voor de eerste keer, schijven nog nooit.
Belg, 30, 2007 NOB GP 1.3 JTD, bedenker van de wachtkamer
Gebruikersavatar
AlexAbarth
Junior Stato
Berichten: 210
Lid geworden op: vr dec 19, 2014 12:03

Re: Hoe remblokken+schijven vervangen? (na 65k km???)

Bericht door AlexAbarth »

Dixie schreef:Waarschijnlijk heb je de auto 2e hands gekocht en zaten er "harde" remblokken onder. Dan is het te verklaren dat het hard gaat met de slijtage van je schijven.
Als je het zelf vervangt, moet je er rekening mee houden dat de schijven behoorlijk vast kunnen zitten. Dus lostikken met een vuisthamer is dan de remedie. Flenzen ontdoen van roest en de nieuwe schijven plaatsen.
De rest is eerder beschreven.
Schijven hoeven niet origineel Fiat te zijn. Kan veel goedkoper ! (2 remschijven voor onder de €150 is makkelijk te vinden).
De remschoenen zou ik wel origineel Fiat houden, want "andere" merken remblokken, kan ook een vervelende ervaring opleveren (ik heb daar helaas ervaring mee).
als je bij de gerenommeerde merken blijft is het geen probleem om remblokken van een ander merk aan te schaffen. let altijd op de je blokken van OE kwaliteit zijn, anders kun je voor nare verrassingen komen te staan.
overigens kun je met hele goedkope remschijven ook nog wel eens bedrogen uitkomen.

als je zeker wilt zijn van dat je dezelfde kwaliteit hebt als origineel kun je altijd Tricolorenl.nl of Tuynder een mailtje sturen wat bij hun de originele schijven en blokken kosten
Abarth Punto Evo

Afbeelding

Golfen is knikkeren voor mensen die te lui zijn om te bukken
Plaats reactie