EvoDaan schreef:We zullen erachter komen de komende maanden.
Mijn voorbanden waren op en zijn dus vervangen. Is het raadzaam om de nieuwste banden nu achter te leggen of juist af te raden?
dat is je eigen keus. de banden met het minste profiel zullen het eerst het contact met de weg verliezen.
zijn dat de voorbanden zal je dus in een bocht op nat wegdek onderstuur krijgen en over de voorwielen wegglijden. erg vervelend maar het voordeel hiervan is wel dat als het echt fout gaat je met de neus van de auto crasht. dan kun je aan zien komen wat er gaat gebeuren en heb je eventueel een airbag voor je neus om je op te vangen.
Zijn het de achterbanden die het eerst het contact met de weg verliezen krijg je overstuur en komt de achterkant van je auto je voorbij. oftewel je spint. hierbij raken de meeste mensen volledig gedesoriënteerd wat logisch is aangezien we er geen van allen dagelijks op oefenen wat te doen als je achterkant gaat glijden. als het dan bij hogere snelheid mis gaat heb je ook geen idee waar de eventuele klap gaat komen.
Daarom liggen bij mij de beste banden achter. ook omdat de vooras zwaarder belast is en je voorbanden dus langer door de waterlaag op de weg gedrukt zullen worden.