Advies gevraagd - auto start niet meer na B&M update

Plaats reactie
wiebo
Berichten: 2
Lid geworden op: za apr 18, 2015 18:19

Advies gevraagd - auto start niet meer na B&M update

Bericht door wiebo »

Groen als gras op dit forum - ik ben Wiebo en rij een Punto uit 2008, hallo allemaal

Aan de hand van de vele behulpzame topics hier toch maar de stoute schoenen aangetrokken om Blue & Me van een update te voorzien (ik had de adapter aangeschaft om B&M beter met mn iPhone te kunnen gebruiken).

Ik heb alle instructies stap voor stap gevolgd. Ik moest zowel 5.5 als 5.6 uitvoeren. Dit heb ik keurig na elkaar gedaan. Installeren 5.5 ging vlekkeloos. Bij het updaten naar 5.6 kreeg ik een foutcode 10. Ook kwam de eerste meldingen zoals “Stuurbekr. laten controleren Zie handboek” langs. Omdat de instructies vrij duidelijk zijn als het gaat om updaten ( niet halverwege de USB eruit te halen bijv.) heb ik in alle gevallen gewacht tot ik te horen kreeg dat de USB verwijderd kon worden. Na nog wat pogingen is het uiteindelijk gelukt om naar 5.6 te updaten.

Maarrrrrr... Nu krijg ik direct de (fout)meldingen dat stuurbekrachteging, airbag abs etc problemen hebben. Starten is onmogelijk geworden. Wanneer ik probeer te starten hoor ik een soort ratelend geluid en gaan alle metertjes wappie. Daar schrok ik wel even van

Nu realiseer ik me dat ik best wel even bezig geweest ben met die update dus misschien heeft de accu wat minder power? Ik kwam op het forum af en toe het advies tegen de accu even te ontkoppelen, is dat in dit geval een idee? Ik rij een jaar met veel plezier met deze auto, ik kan me niet voorstellen dat de accu ineens kapot is ofzo

Graag wat tips wat nu te proberen - bedankt alvast!
Gebruikersavatar
Kingpin
Junior Stato
Berichten: 375
Lid geworden op: za mei 31, 2014 17:08

Re: Advies gevraagd - auto start niet meer na B&M update

Bericht door Kingpin »

accu leeg
ARJFP
Junior Stato
Berichten: 214
Lid geworden op: di mar 31, 2015 15:25

Re: Advies gevraagd - auto start niet meer na B&M update

Bericht door ARJFP »

ja dit probleem heb ik zo vaak gehad met mijn oude Fiat Bravo ...heel vaak na blue me update
wiebo
Berichten: 2
Lid geworden op: za apr 18, 2015 18:19

Re: Advies gevraagd - auto start niet meer na B&M update

Bericht door wiebo »

Lege accu? dan moet ik even een maatje om hulp vragen dus

Bedankt voor jullie reacties

PS. ook wel blij met dit antwoord eigenlijk :lol:
Laatst gewijzigd door wiebo op za apr 18, 2015 19:04, 1 keer totaal gewijzigd.
ARJFP
Junior Stato
Berichten: 214
Lid geworden op: di mar 31, 2015 15:25

Re: Advies gevraagd - auto start niet meer na B&M update

Bericht door ARJFP »

ja of de buren ;) succes
Gebruikersavatar
Jarre
VIP Membro
VIP Membro
Berichten: 4608
Lid geworden op: za aug 20, 2011 16:37

Re: Advies gevraagd - auto start niet meer na B&M update

Bericht door Jarre »

beter dit dan wat anders stuk :wink:
geluk bij een ongeluk noem ik dat dan :D
Afbeelding Life is better on 2 wheelsAfbeelding
Plaats reactie