Verlichting uit bij gebruik knipperlicht

Plaats reactie
tauwtech
Nuovo Arrivato
Berichten: 48
Lid geworden op: vr feb 20, 2015 18:56

Verlichting uit bij gebruik knipperlicht

Bericht door tauwtech »

Ik kwam er laatst achter dat bij gebruik van mijn knipperlicht mijn gewone verlichting uitgaat of in iedergeval uit aan gaat. Nu lijkt het me een gevoelige schakelaar. Zo kon ik het probleem zelf creëren door heel lichtjes in de speling van de verlichtingsschakelaar te draaien waarbij het licht al uit ging, toen ik deze weer los liet ging het licht weer aan.

Iemand anders hier ook ervaring mee? Zo ja heb je dit kunnen verhelpen?
Thegroov
Avere Una Vita
Berichten: 2666
Lid geworden op: di sep 06, 2011 17:55

Re: Verlichting uit bij gebruik knipperlicht

Bericht door Thegroov »

Ik denk toch eerder aan een massa-foutje. Ergens een draadje niet goed aan de massa.
damted
Senior Stato
Berichten: 572
Lid geworden op: zo jun 17, 2012 16:39

Re: Verlichting uit bij gebruik knipperlicht

Bericht door damted »

Als je met het bewegen van je lichtschakelaar al het licht kan laten uitgaan, dan zou het toch heel goed de schakelaar kunnen zijn.

Als het echter alleen gebeurt als je knipperlicht aan/uit gaat, dan zal het inderdaad een massa probleem zijn. Ik gok dan op het achterlicht, want daar komt ook makkelijk vocht bij.
Schoonmaken, eventueel nieuw lampje erin.
Kijk ook naar de connector, die wil ook wel eens wat groen uitslaan van de corrosie.
Als je die gaat schoonmaken, zet dan wel je licht en je contact uit, voor als je per ongeluk sluiting zou maken.
GP 1.4 8V 2006 3 deurs zwart.
Luud
Nuovo Arrivato
Berichten: 86
Lid geworden op: ma mei 31, 2010 10:42
Locatie: Bij Maastricht

Re: Verlichting uit bij gebruik knipperlicht

Bericht door Luud »

Yip, voor mij herkenbaar. Tot tweemaal toe gehad, bij twee fiats, beide in de garantieperiode. Lichtschakelaar werd vervangen en probleem opgelost.
Fiat Grande Punto 1.3 multijet 2010 in Rock en Roll Bleu tot 23-02-15. Daarna Punto Lounge 1.3 multijet 2013 in Rock en Roll Bleu.
tauwtech
Nuovo Arrivato
Berichten: 48
Lid geworden op: vr feb 20, 2015 18:56

Re: Verlichting uit bij gebruik knipperlicht

Bericht door tauwtech »

Helaas is mijne al ver buiten de garantieperiode. Maar ik zal er naar laten kijken. Bedankt voor jullie input.
Plaats reactie