novitec uitlaat

Plaats reactie
Gebruikersavatar
mjvherve
Nuovo Arrivato
Berichten: 42
Lid geworden op: zo mar 23, 2014 7:51
Locatie: Amersfoort

novitec uitlaat

Bericht door mjvherve »

ik zou graag een andere uitlaat willen op mijn 1.3 multijet . nu heb ik een uitlaat gevonden van novitec met een uitlaat links en recht maar zou deze passen .hij zat onder een 1.4 3drs uit 2007
Gebruikersavatar
NHke
Membre D'Oro
Berichten: 1294
Lid geworden op: vr dec 26, 2008 8:49

Re: novitec uitlaat

Bericht door NHke »

Artikelnr's opzoeken van beide onderdelen voor de jouwe en de 1.4 en vergelijken..

Komen ze overeen? Dan past het :)
Gebruikersavatar
Sjoerd H.
Membro del Consiglio
Membro del Consiglio
Berichten: 1252
Lid geworden op: di mei 27, 2014 8:04

Re: novitec uitlaat

Bericht door Sjoerd H. »

Als het enkel om een sierstuk gaat, zal het vast wel passen..
Maar ik heb hier ook al verschillende dingen voorbij zien komen dat een uitlaat van een 1.3mjd uit 2010 niet zou passen onder een 1.3mjd uit 2012. Zou me verbazen als de uitlaat van een benzineblok op die van een diesel zou passen. (het lijkt me ook andere filters hebben etcetera?)

Ik hoop dat de kenners zich hier wat specifieker over uit kunnen laten voor je!
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Thegroov
Avere Una Vita
Berichten: 2666
Lid geworden op: di sep 06, 2011 17:55

Re: novitec uitlaat

Bericht door Thegroov »

De diesel heeft een uitlaat uit één stuk. Dat wordt dus zagen en flenzen ertussen lassen.
ing_BRW
Senior Stato
Berichten: 764
Lid geworden op: wo okt 10, 2012 8:00
Locatie: Zwolle

Re: novitec uitlaat

Bericht door ing_BRW »

Hij is niet alleen uit één stuk, maar als je hem er in zijn geheel er onderuit wilt halen zal je de schokbrekers van de achteras los moeten halen en de achterbumper moeten verwijderen.

Is het alleen een einddemper of een gehele uitlaat?
Een einddemper kan een gemiddeld lasser met wat hulpstukken zo lassen, bij alle Punto's kan ik mijn best voorstellen dat de uitlaat onder het chassis dezelfde route bewandeld enkel alleen de diameter zou kunnen afwijken.
Gebruikersavatar
Jarre
VIP Membro
VIP Membro
Berichten: 4608
Lid geworden op: za aug 20, 2011 16:37

Re: novitec uitlaat

Bericht door Jarre »

onder mijn 1.3 mjet had ik de originele er laten afslijpen en de novitec eronder laten lassen.
Afbeelding Life is better on 2 wheelsAfbeelding
Gebruikersavatar
GPuntoBBedition
Nuovo Arrivato
Berichten: 78
Lid geworden op: ma dec 16, 2013 19:44

Re: novitec uitlaat

Bericht door GPuntoBBedition »

Jarre schreef:onder mijn 1.3 mjet had ik de originele er laten afslijpen en de novitec eronder laten lassen.
Heeft zon novitec uitlaat voordelen voor een 1.3 diesel?
( ) uitlaat: Skytune of B-Power
( ) Airride
( ) Achter ramen 95%
( ) Bumperspoilers
( ) chrome velgen

(x) Blauwe leds interieur
(x) Trommelremmen Blauw
(X) Angel eyes headlights
(X) xenon 12000k
(x) zelfontworpen logo's
Gebruikersavatar
Jarre
VIP Membro
VIP Membro
Berichten: 4608
Lid geworden op: za aug 20, 2011 16:37

Re: novitec uitlaat

Bericht door Jarre »

absoluut niet, exact hetzelfde geluid.
ik wou geen sierstukje maar een volledige met demper (want op een punto zie je altijd dat er een sierstuk ophangt), daarom heb ik de novitec genomen.
kwaliteit is btw subliem van die uitlaten, de garage die m ging lassen zei het zelf ook al
Afbeelding Life is better on 2 wheelsAfbeelding
Gebruikersavatar
Skrymger
Senior Stato
Berichten: 803
Lid geworden op: do sep 03, 2015 23:58
Locatie: 's-Gravenzande

Re: novitec uitlaat

Bericht door Skrymger »

Ik had laatst een filmpje gezien ook van het forum van een 1.3 mjet en die had wel een mega dik geluid, ik was toen vergeten te vragen welke uitlaat hij had en ik weet nu niet meer wie het was -_-
1.3 Mjet Punto Evo '10
Gebruikersavatar
Jarre
VIP Membro
VIP Membro
Berichten: 4608
Lid geworden op: za aug 20, 2011 16:37

Re: novitec uitlaat

Bericht door Jarre »

ik denk dat dat via Skytune was gedaan (op maat).
ik heb dat filmpje ook al gezien, maar schiet me dood... ik weet't ook niet meer :(
Afbeelding Life is better on 2 wheelsAfbeelding
Gebruikersavatar
EvoDaan
Membre D'Oro
Berichten: 1392
Lid geworden op: wo jul 03, 2013 22:19
Locatie: Zutphen

Re: novitec uitlaat

Bericht door EvoDaan »

Denk dat je de uitlaat van ing_BRW hierboven bedoelt. Die heeft er Skytune onderliggen maar volgens mij ook niet zonder slag of stoot.
Huidige auto: Renault Megane Estate 130 Tce Bose

AfbeeldingPunto Evo 1.2 | Grigio Pessimo Umore | 2011 |
ing_BRW
Senior Stato
Berichten: 764
Lid geworden op: wo okt 10, 2012 8:00
Locatie: Zwolle

Re: novitec uitlaat

Bericht door ing_BRW »

Als je deze bedoeld:
HCIbUcMSj3o

Dan was ik dat inderdaad.

Dat is een Skytune uitlaat, zonder einddemper.
Deze had ®fighter® op maat laten maken bij Skytune. Skytune had hem zo geprepareerd dat middels een flens het stuk van Skytune kon worden verwisseld met de originele einddemper i.v.m.de keuring, dit was bij de verkoop door ®fighter® vermoedelijk even vergeten.
®fighter® heeft het eindstuk toen dus verkocht aan Frank (thegroov) met het idee dat het op alle Punto's zo uitwisselbaar was.

Het plan was bij Frank spaak gelopen wegens het ontbreken van de bedoelde flens, waarna hij het weer verkocht en ik als eerste inging op het aanbod. Het was aan mij om een nieuw plan te maken.
Ik had het idee dat als die flens standaard was, dat die dan alleen op de 75 en 90 pk 1.3mjet (Euro4) zat aangezien ®fighter® er zo een had en Frank en ik toen een 1.3mjet met 85pk (Euro5) hadden.
Na het afzoeken van bedrijven in de hoop zo'n pasklare uitlaat met flens van een 1.3mjet 75 of 90pk te vinden kwam ik er snel achter dat die flens er standaard ook niet op zat.

Uiteindelijk heb ik zelf 2 flenzen laten maken. Op een zaterdag heb ik de hele achteras er af moeten halen om de gehele uitlaat te kunnen demonteren en de positie van de flens kunnen bepalen. Na een lange ochtend zat de Skytune er eindelijk onder.

Als je op internet (Youtube) zoekt dan zie je vaak dat de diesels met een sportief geluid een open pijp als uitlaat hebben (geen DPF en dempers). Dus alleen daarmee kom je al een eind.
Skytune maakt er alleen net wat meer werk van door te spelen met verbredingen en versmallingen in de pijp en natuurlijk goede sierstukken aan het eind.
Plaats reactie