Raamslinger Achterdeur verwijderen

Alles op het gebied van Interieur en Exterieur voor de Punto Evo.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
greymouse
Nuovo Arrivato
Berichten: 42
Lid geworden op: ma aug 15, 2011 21:19
Locatie: in het brons groen eikenhout

Raamslinger Achterdeur verwijderen

Bericht door greymouse »

Mijn raam rechts achter werkt niet meer . Ik wil nu het mechanisme bekijken , maar krijg de raamslinger er niet af . De rest zoals bekleding gaat wel lukken , maar de slinger zit in de weg .
Iemand een tip hoe dit ervan af gaat , graag met foto . Alvast bedankt voor het meedenken
Punto EVO , 1.3 Multijet Dynamic Chemical grey ;Dezent F 17 Inch 205/45/17 uniroyal zomers ;3,5 verlaging H&R afneembare Bosal trekhaak .
mijn hobby auto : had een Mazda Miata(MX-5) US 1991, nu een MX-5 NB FL Sportive 2002
Gebruikersavatar
Skrymger
Senior Stato
Berichten: 803
Lid geworden op: do sep 03, 2015 23:58
Locatie: 's-Gravenzande

Re: Raamslinger Achterdeur verwijderen

Bericht door Skrymger »

Met een punttang kan je bij de clip komen die de slinger vast houd tussen. De slinger en de deur bekleding. Het is even prutsen maar dan kan je die eraf wippen. Wel even onthouden in welke stand de slinger zit voordat je hem eraf trekt ;)
1.3 Mjet Punto Evo '10
Gebruikersavatar
greymouse
Nuovo Arrivato
Berichten: 42
Lid geworden op: ma aug 15, 2011 21:19
Locatie: in het brons groen eikenhout

Re: Raamslinger Achterdeur verwijderen

Bericht door greymouse »

Thanks 8) ga ik straks ff kijken .Heb wel gezocht naar zoiets maar niet kunnen zien
Punto EVO , 1.3 Multijet Dynamic Chemical grey ;Dezent F 17 Inch 205/45/17 uniroyal zomers ;3,5 verlaging H&R afneembare Bosal trekhaak .
mijn hobby auto : had een Mazda Miata(MX-5) US 1991, nu een MX-5 NB FL Sportive 2002
Gebruikersavatar
zwabbers
Nuovo Arrivato
Berichten: 164
Lid geworden op: za mar 15, 2014 14:44
Locatie: roelofarendsveen

Re: Raamslinger Achterdeur verwijderen

Bericht door zwabbers »

Dit is het gereedschap wat er voor gemaakt is .
http://www.speciaalgereedschap.nl/produ ... LINGERTANG" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
greymouse
Nuovo Arrivato
Berichten: 42
Lid geworden op: ma aug 15, 2011 21:19
Locatie: in het brons groen eikenhout

Re: Raamslinger Achterdeur verwijderen

Bericht door greymouse »

Bedankt voor het meedenken . Heb alleen nog steeds niet het klemmetje kunnen vinden :P . Maar de auto moest toch voor een beurt en heb daar het raammechanisme voor 148,-€ laten vervangen . Scheelde me een hoop gepiel , was misschien wel duurder , want alleen een kabeltje schijnt niet te vervangen te zijn . Als het wat warmer is zal ik rechts nog wel eens kijken om het kabeltje daar te smeren .
Punto EVO , 1.3 Multijet Dynamic Chemical grey ;Dezent F 17 Inch 205/45/17 uniroyal zomers ;3,5 verlaging H&R afneembare Bosal trekhaak .
mijn hobby auto : had een Mazda Miata(MX-5) US 1991, nu een MX-5 NB FL Sportive 2002
Plaats reactie