Trilling met interval bij ~130km/h

ARJFP
Junior Stato
Berichten: 214
Lid geworden op: di mar 31, 2015 15:25

Re: Trilling met interval bij ~130km/h

Bericht door ARJFP »

ik heb het ook een keer met een Bravo gehad, alleen ik had het met 80km per uur.
bleek een kapotte aandrijf as te zijn
marlon94
Nuovo Arrivato
Berichten: 39
Lid geworden op: di feb 02, 2016 21:25

Re: Trilling met interval bij ~130km/h

Bericht door marlon94 »

Mijn GP heeft ook al een aantal nare dingen gehad.

toen ik hem net kocht met 94.000 km niks aan de hand. rond de 96.000 innins een schavend geluid in de bochten en een lichtelijke trilling. merkte het laterna pas dat dit ook met aanremmen zo was. Bleek dus een van de originele remschijven krom te zijn geweest. doordat deze krom waren zijn er golvende patronen in de schijf gekomen door het onregelmatige contact tijdens het aanremmen.

Hierna hoorde ik nog wat gerammel gehoord maar ogjah. Het is en blijft een Diesel. (1.3 mjet btw)
rond de 102.000 merkte ik flinke trillingen met optrekken en op de snelwegen bij snelheden tegen de 130-140 km/h.

was er al bang voor. jahoor de aandrijfas. rechtsvoor vanaf het wiel tot aan de rechte as vervangen. problemen leken weg te zijn.

nog geen 1500km later hoorde en merkte ik weer wat gerammel. Nu kenmerkt het meer dat het gerammel begint na de 2400 toeren ongeveer.

Ook weer bij de hogere snelheden vind ik dat de GP veel lawaai maakt. Ik baal er een beetje van maar ik rijd nog steeds graag rond in mijn GP.

Ik zoek het ook niet meer om er mee naar de garage te gaan. Je jaagt jezelf (misschien onnodig) in de kosten. En als het een keer kapot gaat moet het toch vervangen worden.


denk dat er wel meer mensen zijn die hierover mee kunnen praten. we zullen wel net de pechvogels zijn.


groeten marlon
Gebruikersavatar
otnup
Nuovo Arrivato
Berichten: 10
Lid geworden op: wo apr 13, 2016 8:17

Re: Trilling met interval bij ~130km/h

Bericht door otnup »

Hebben jullie de aandrijfas toen zelf vervangen? Ik moet er namelijk ook aan geloven. Ik vind het alleen erg duur. Ik zat nu hier te kijken naar een aandrijfas en in combinatie met de hulp van een erg handige vriend zou dat erg veel schelen in kosten. Of is dit een van die onderdelen die toch beter voor de zekerheid bij de garage vervangen kan worden? Hoor graag ervaringen
It is a way of living..
marlon94
Nuovo Arrivato
Berichten: 39
Lid geworden op: di feb 02, 2016 21:25

Re: Trilling met interval bij ~130km/h

Bericht door marlon94 »

ik heb het in de garage laten doen ivm garantie op de reparatie. Mocht binnen een half jaar de as weer slecht worden had ik er garantie op.

was met 2 nieuwe banden iets van 750 euro kwijt dacht ik
Nxt0206
Nuovo Arrivato
Berichten: 16
Lid geworden op: ma sep 21, 2015 17:57

Re: Trilling met interval bij ~130km/h

Bericht door Nxt0206 »

Ik heb sinds vandaag een pevo 1.3mjet 2011 en heb er ook last van.. bij 130km/h trilt het voornamelijk onderin bij mijn rechtervoet alsof de gaspedaal trilt of een feedback geeft en voorin bij de raam trilling ,zeg maar bij de motor. Mijn stoel trilt niet. Mijn stuur ook niet. Er zitten nieuwe banden erop. Zal het dan waarschijnlijk aan een aandrijfas liggen of is hier wat anders aan de hand?

De trilling is met name als je even hard blijft rijden, zodra ik gas geef dan verdwijnt het weer.. en alles on de 100km/h trilt sws niet alleen erboven
Hij is trouwens ook gechipttuned door savali maar al een hele poos terug fyi
Plaats reactie