Vreemd bijgeluid 1.3 m-jet diesel - Nu hard tikken/ratelen
Re: Vreemd bijgeluid 1.3 m-jet diesel - Nu hard tikken/ratel
Dat klopt maar je kan wel zien of de olie dik is zoals het hoort of waterdun.
Re: Vreemd bijgeluid 1.3 m-jet diesel - Nu hard tikken/ratel
Klopt, ik voel ook altijd even aan de olie en ruik eraan
Verstuurd vanaf mijn Nexus 6 met Tapatalk
Verstuurd vanaf mijn Nexus 6 met Tapatalk
1.3 Mjet Punto Evo '10
- Odelot
- Moderatore
- Berichten: 4857
- Lid geworden op: za mei 07, 2011 17:35
- Locatie: Omstreeks den Bosch
Re: Vreemd bijgeluid 1.3 m-jet diesel - Nu hard tikken/ratel
Mario TT schreef:Dat klopt maar je kan wel zien of de olie dik is zoals het hoort of waterdun.
De olie van een mjet is zoiezo al waterdun. Het is geen 15W40 zeg maar
20 years ago, we had Johnny Cash, Bob Hope and Steve Jobs. Now we have no Cash, no Hope and no Jobs.
Re: Vreemd bijgeluid 1.3 m-jet diesel - Nu hard tikken/ratel
klopt..... zo heel veel verschil is het eigenlijk niet, 5w30 is vrij dun.
En de met diesel vermengde olie is wel ietsje dunner uiteraard.
Je moet de peilstok echt even een x aantal seconden plat houden om te zien hoe de olie zich verplaatst.
Onverdunde olie blijft iets beter zitten dan olie met diesel erdoor.
Als je het verschil wilt zien voor jezelf moet je eens wat olie apart zetten, bv 1 liter na verversen (dus de oude olie)
Gooi daar dan 50ml diesel door (5%), meng het goed en kijk dan.
Ik vraag me af vanaf welk percentage het echt schadelijk is voor de motor, mij lijkt elke druppel er al 1 teveel.
En de met diesel vermengde olie is wel ietsje dunner uiteraard.
Je moet de peilstok echt even een x aantal seconden plat houden om te zien hoe de olie zich verplaatst.
Onverdunde olie blijft iets beter zitten dan olie met diesel erdoor.
Als je het verschil wilt zien voor jezelf moet je eens wat olie apart zetten, bv 1 liter na verversen (dus de oude olie)
Gooi daar dan 50ml diesel door (5%), meng het goed en kijk dan.
Ik vraag me af vanaf welk percentage het echt schadelijk is voor de motor, mij lijkt elke druppel er al 1 teveel.
Re: Vreemd bijgeluid 1.3 m-jet diesel - Nu hard tikken/ratel
Ik denk dat ik het roetfilter ook maar gelijk uit laat programmeren ergens,
Iemand daarvoor en adres ?
ik dacht savali, maar dan kom ik via google bij vireo terecht..
Iemand daarvoor en adres ?
ik dacht savali, maar dan kom ik via google bij vireo terecht..
- Odelot
- Moderatore
- Berichten: 4857
- Lid geworden op: za mei 07, 2011 17:35
- Locatie: Omstreeks den Bosch
Re: Vreemd bijgeluid 1.3 m-jet diesel - Nu hard tikken/ratel
Dat kan wel kloppen want savali hoort bij vireo.
20 years ago, we had Johnny Cash, Bob Hope and Steve Jobs. Now we have no Cash, no Hope and no Jobs.
Re: Vreemd bijgeluid 1.3 m-jet diesel - Nu hard tikken/ratel
in that case..... zat ik dus toch bij de goeie, gelijk maar even mail gestuurd
Re: Vreemd bijgeluid 1.3 m-jet diesel - Nu hard tikken/ratel
Als je je roetfilter laat uitschakelen moet deze er ook fysiek uit omdat hij anders vol loopt en uiteindelijk heb je geen uitlaat meer maar een kurk van blik.
In de toekomst gaat de APK veranderen en mogelijk kom je er dan niet meer doorheen, hou dit in je achterhoofd want het lijkt mij een kostbare grap om dit elke keer te veranderen. Bovendien, mocht het ooit veranderen, er zijn legio mensen die dit ook al hebben gedaan dus zal er een controle op gaan plaatsvinden met hoge boetes tot gevolg (milieudelict). Ik wil je niet bang maken maar ik wil het wel gezegd hebben!
In de toekomst gaat de APK veranderen en mogelijk kom je er dan niet meer doorheen, hou dit in je achterhoofd want het lijkt mij een kostbare grap om dit elke keer te veranderen. Bovendien, mocht het ooit veranderen, er zijn legio mensen die dit ook al hebben gedaan dus zal er een controle op gaan plaatsvinden met hoge boetes tot gevolg (milieudelict). Ik wil je niet bang maken maar ik wil het wel gezegd hebben!
Re: Vreemd bijgeluid 1.3 m-jet diesel - Nu hard tikken/ratel
i know....
Als hij "uitgezet" word, dan komt er een vervangend iets voor tussen, leeg filter oid en gaat dit filter de schuur in.
Mocht de wet zo veranderen dat hij echt terug moet, is het kwestie van leidingen aansluiten, filter ertussen en software terugzetten. (en dan verkopen en een auto van voor 2006 zonder dpf terug kopen )
Als hij "uitgezet" word, dan komt er een vervangend iets voor tussen, leeg filter oid en gaat dit filter de schuur in.
Mocht de wet zo veranderen dat hij echt terug moet, is het kwestie van leidingen aansluiten, filter ertussen en software terugzetten. (en dan verkopen en een auto van voor 2006 zonder dpf terug kopen )
Re: Vreemd bijgeluid 1.3 m-jet diesel - Nu hard tikken/ratel
Antwoord van savali over mn vraag (prijzen even weggehaald)
Het begint dus blijkbaar bij de egr...
__________________
Door te vaak regenereren belandt diesel in de olie. Vaak begint het met een niet goed functionerende EGR-klep, met als gevolg dat het roetfilter problemen gaat geven.
Persoonlijk zou ik het roetfilter laten zitten en de EGR-klep uitschakelen. De prijs daarvoor is € xxx
Mocht je toch het roetfilter weg willen hebben dan kan dat.
De prijs daarvoor is € xxx plus € xxxx voor het programmeren.
Mocht je nog vragen hebben of een afspraak willen maken dan hoor ik het graag.
Het begint dus blijkbaar bij de egr...
__________________
Door te vaak regenereren belandt diesel in de olie. Vaak begint het met een niet goed functionerende EGR-klep, met als gevolg dat het roetfilter problemen gaat geven.
Persoonlijk zou ik het roetfilter laten zitten en de EGR-klep uitschakelen. De prijs daarvoor is € xxx
Mocht je toch het roetfilter weg willen hebben dan kan dat.
De prijs daarvoor is € xxx plus € xxxx voor het programmeren.
Mocht je nog vragen hebben of een afspraak willen maken dan hoor ik het graag.
-
- Junior Stato
- Berichten: 231
- Lid geworden op: vr okt 09, 2015 13:47
- Locatie: arnhem, gelderland
Re: Vreemd bijgeluid 1.3 m-jet diesel - Nu hard tikken/ratel
Prijs van savali om egr uit te schakelen kan je toch wel ff vermelde
Ben ik ook wel benieuwd naar
Ben ik ook wel benieuwd naar
Pevo 1.3mjet okt2011
Opties toegevoegd
15"winter staal/15" lichtmetaal oem
oem leer pookhoes/pookknop/sportstuur witte stiksels
oem arm steun/k&n filter inleg/Philips WhiteVision/sonni boys
Oem deur paneel met alu/Oem Dorpels met alu punto
Opties toegevoegd
15"winter staal/15" lichtmetaal oem
oem leer pookhoes/pookknop/sportstuur witte stiksels
oem arm steun/k&n filter inleg/Philips WhiteVision/sonni boys
Oem deur paneel met alu/Oem Dorpels met alu punto
Re: Vreemd bijgeluid 1.3 m-jet diesel - Nu hard tikken/ratel
hun vermelden de prijs ook niet op de website voor egr uitschakeling, dus ik vind ik het wel zo netjes als ik de prijs info ook niet openbaar plaats.
Re: Vreemd bijgeluid 1.3 m-jet diesel - Nu hard tikken/ratel
Ik merk wel dat mijn Pevo sinds het Savali kuurtje meer regenereerd.
Luck is an Attitude!
-
- Junior Stato
- Berichten: 231
- Lid geworden op: vr okt 09, 2015 13:47
- Locatie: arnhem, gelderland
Re: Vreemd bijgeluid 1.3 m-jet diesel - Nu hard tikken/ratel
Hier bedoel je chip tuning en egr uitschakelen mee denk ik
Of alleen chip
Of alleen egr
Het ging hier om uitschakeling van egr om het regenereren te minderen (omdat je met een slecht werkende of half verstopte egr alles intern vervuilt dus ook je dpf
En zo dus meer gaat regenereren wat dus nergens goed voor is
Ik heb zelf ook al wat kms gemaakt dus wil toch eens na een grondige inlaat reiniging en egr poets beurt
Eens na denken om hem definitief uit te laten schakelen want je leest alleen maar negatieve verhalen
Eene kant loop je mijder kans op verstopte carter ontluchting omdat je blok iets warmer word
Andere kant blijft alles intern schoner wat voordeel op alles heeft
Maar moet je ook hardware matig iets aanpassen
Of puur alleen software matig die egr klep definitief dicht zetten en foutcode aanpassen
Krijg je hier door geen problemen met routering of apk eisen
Of alleen chip
Of alleen egr
Het ging hier om uitschakeling van egr om het regenereren te minderen (omdat je met een slecht werkende of half verstopte egr alles intern vervuilt dus ook je dpf
En zo dus meer gaat regenereren wat dus nergens goed voor is
Ik heb zelf ook al wat kms gemaakt dus wil toch eens na een grondige inlaat reiniging en egr poets beurt
Eens na denken om hem definitief uit te laten schakelen want je leest alleen maar negatieve verhalen
Eene kant loop je mijder kans op verstopte carter ontluchting omdat je blok iets warmer word
Andere kant blijft alles intern schoner wat voordeel op alles heeft
Maar moet je ook hardware matig iets aanpassen
Of puur alleen software matig die egr klep definitief dicht zetten en foutcode aanpassen
Krijg je hier door geen problemen met routering of apk eisen
Laatst gewijzigd door Rudabroda op di okt 04, 2016 14:42, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Quote verwijderd, zie voorwaarden.
Reden: Quote verwijderd, zie voorwaarden.
Pevo 1.3mjet okt2011
Opties toegevoegd
15"winter staal/15" lichtmetaal oem
oem leer pookhoes/pookknop/sportstuur witte stiksels
oem arm steun/k&n filter inleg/Philips WhiteVision/sonni boys
Oem deur paneel met alu/Oem Dorpels met alu punto
Opties toegevoegd
15"winter staal/15" lichtmetaal oem
oem leer pookhoes/pookknop/sportstuur witte stiksels
oem arm steun/k&n filter inleg/Philips WhiteVision/sonni boys
Oem deur paneel met alu/Oem Dorpels met alu punto
Re: Vreemd bijgeluid 1.3 m-jet diesel - Nu hard tikken/ratel
Hallo wallie mijn pevo is ook geschipt en egr helemaal dicht.
Maar is gewoon 2 weken geleden goed gekeurd
Maar is gewoon 2 weken geleden goed gekeurd
savali tuning jtd 100pk best lekker