Xenon, zekering doorgebrand.

Gebruikersavatar
jaccovdzaag
Nuovo Arrivato
Berichten: 48
Lid geworden op: za jan 02, 2016 18:41

Xenon, zekering doorgebrand.

Bericht door jaccovdzaag »

Een vraag aan de techies hier :)

Ik heb m'n Punto gekocht met een bi-xenon set, welke goed werkte. Een tijd later ging een lamp kapot, en heb ik de set vervangen door dezelfde set, aangezien twee lampen even duur waren als een hele set. Neen, het is geen Pilot, vanwege de horror-ervaring van m'n broertje. Ik ben dan iemand die graag iets anders probeert.

Prima. Na aankoop, misschien een maand of anderhalf later, ging een pit kapot. Kan gebeuren. Nu ging mij van de week weer een lamp kapot, weer dezelfde kant! Naar de zaak gebeld, netjes een lamp gekregen, met een verse ballast.

Hang ik vanavond die verse lamp met verse ballast ertussen, wat gebeurt er me? Smelt/brandt de hele zekering plus zekeringshuis door! En niet een beetje.

Ik heb altijd een halogeenset bij me, voor de zekerheid, maar dit hoort niet. Dit is mij niet gebeurd met de oude ballast, dit gebeurde echt met de nieuwe die ik vandaag op de post kreeg. Wat zijn dingen waar ik op kan letten? Iemand ervaring met zoiets als dit?

Het betreft, betrof een 30A zekering, maar het lijkt me stug dat die ballast dat trok, tenzij die al niet goed was. Het rare was ook dat de linkerlamp flikkerde, trilde. Rechts was niks mis mee...


Afbeelding
Plaats reactie