@JV, dat motorgeluid valt ook best mee. Alleen bij invoegen op de autosnelweg is het irritant want je moet doortrekken tot ruim 4000 rpm om de gang er in te houden, maar bij constante snelheid is een TwinAir stiller als de T-Jet. Ik vermoed dat ze bij de TwinAir meer geluidsisolatie hebben toegepast. Ik heb in het verleden een AR 145 boxer gehad en het geluid daarvan is vergelijkbaar.
@Odelot, vandaar mijn opmerking dat je je rijstijl moet aanpassen. In het begin had ik daar ook problemen mee omdat ik meestal op het gehoor schakelde, maar bij een TwinAir is de toerenteller belangrijker dan de snelheidsmeter
overstappen naar een twinair?
Re: overstappen naar een twinair?
Valt wel mee. Heb nu bijna twee jaar een twinair en schakelen gaat gewoon zonder moeite. Op een gegeven moment heb je wel door wanneer ie op 3000, 3500 en 4000 toeren zit. Beetje combinatie van gehoor en gevoel.
Re: overstappen naar een twinair?
Kan trouwens ook liggen aan m'n uitlaat. Het verschil in toeren is dan minimaal vijf keer zo duidelijk
Re: overstappen naar een twinair?
ik bedoel eigenlijk meer het geluid dat je hoort als je buiten de auto staat.
Doet me een beetje denken aan een brommer.
Doet me een beetje denken aan een brommer.
Van 03-08-2016 tot 10-04-2020 in mijn bezit:
Grande Punto 1.4 T-JET Sport - bj. 2009
Sindsdien de trotse eigenaar van een Alfa Romeo Brera.
Grande Punto 1.4 T-JET Sport - bj. 2009
Sindsdien de trotse eigenaar van een Alfa Romeo Brera.