1.3 Mjet 2011
Re: 1.3 Mjet 2011
Wel een goede die map sensor ! teveel brandstof resten roken ook blauwwit bij koude start.
Keep us posted
Keep us posted
-
- Nuovo Arrivato
- Berichten: 54
- Lid geworden op: ma okt 03, 2016 21:18
Re: 1.3 Mjet 2011
Ik heb vorige week ook het roetfilter er tussenuit gehaald na 208dkm trouwe dienst, auto roet nu ook behoorlijk wanneer ik de auto koud start. Dit is normaal en al helemaal wanneer de auto gechipped is waarbij er extra brandstof wordt ingespoten. Wanneer de auto niet meer mag 'roeten' zou het roetfilter er weer tussen moeten en het regenereren weer aangezet moeten worden dan is het 'roeten' over.
-
- Nuovo Arrivato
- Berichten: 32
- Lid geworden op: di feb 21, 2017 9:20
Re: 1.3 Mjet 2011
Als het goed is komt de nieuwe MAP sensor volgende week woensdag binnen en dan hopen dat het werkt!
Verder is de volgende stap om te kijken of de distributie goed op tijd staat en of er nog voldoende compressie is.
@Jasper3011 het starten sochtends is geen roet maar echt wit blauwige walm.
Verder is de volgende stap om te kijken of de distributie goed op tijd staat en of er nog voldoende compressie is.
@Jasper3011 het starten sochtends is geen roet maar echt wit blauwige walm.
Pevo 2011 1.3mjet Dynamic
Re: 1.3 Mjet 2011
Heb je het afstel setje ? Qnders heb ik nog wel een setje over.Kreeg er bij een bestselling 2 toegestuurd.
-
- Nuovo Arrivato
- Berichten: 54
- Lid geworden op: ma okt 03, 2016 21:18
Re: 1.3 Mjet 2011
@Niels Pevo ik heb ook wit blauwige walm als ik koud stationair draai, motor moet eerst op bedrijfstemperatuur komen dan is het ook weg. Heb ook het idee dat de motor extra brandstof inspuit om sneller op bedrijfstemperatuur te komen maar dat weet ik niet zeker.
-
- Nuovo Arrivato
- Berichten: 32
- Lid geworden op: di feb 21, 2017 9:20
Re: 1.3 Mjet 2011
@willem dankjewel voor je aanbod als het goed is heeft een maatje een setje en anders hou ik mij zeker aanbevolen.
@jasper is het bij jou ook heel veel of valt het wel mee? Bij mij is het echt veel dat als ik een koude start heb en iemand er naast staat dat ik aangeef dat ze even weg moeten gaan voor hun eigen gezondheid . Het lijkt mij niet dat die voor het verwarmen is van de motor eigenlijk.
@jasper is het bij jou ook heel veel of valt het wel mee? Bij mij is het echt veel dat als ik een koude start heb en iemand er naast staat dat ik aangeef dat ze even weg moeten gaan voor hun eigen gezondheid . Het lijkt mij niet dat die voor het verwarmen is van de motor eigenlijk.
Pevo 2011 1.3mjet Dynamic
Re: 1.3 Mjet 2011
Nee het hoort niet zo erg te zijn, wel is het zo dat elke diesel zonder roetfilter bij de koude start een minium pluimpje onverbrande diesel geeft in de kleur grijswit. Dikke wit/blauwe pluim wijst ergens anders op.
Ook de reden dat de roetfilters dan snel vol zitten en er vaak wordt overgegaan tot verwijderen of vervanging met reparaties aan bv verstuivers/gloeispiralen etc om te verhelpen dat de motor dit soort pluimen uitstoot.
Met extra brandstof inspuiten jasper zou hij zwart pluimen, net als je nu met de tuning rijdend volgas geeft
Distributie op tijd controleren gaat het snelst als je eerst de achterste nokkenas blokkeert met het afstelgereedschap, de voorste gebruik ik niet, en dan aan voorzijde de pen er insteekt. kan mm ofzo verschil zitten met krukas
Ook de reden dat de roetfilters dan snel vol zitten en er vaak wordt overgegaan tot verwijderen of vervanging met reparaties aan bv verstuivers/gloeispiralen etc om te verhelpen dat de motor dit soort pluimen uitstoot.
Met extra brandstof inspuiten jasper zou hij zwart pluimen, net als je nu met de tuning rijdend volgas geeft
Distributie op tijd controleren gaat het snelst als je eerst de achterste nokkenas blokkeert met het afstelgereedschap, de voorste gebruik ik niet, en dan aan voorzijde de pen er insteekt. kan mm ofzo verschil zitten met krukas
-
- Nuovo Arrivato
- Berichten: 32
- Lid geworden op: di feb 21, 2017 9:20
Re: 1.3 Mjet 2011
Woensdag weer wat geks gehad de auto gaf melding “controleer motor” maar er stond verder geen foutcode in wel de melding kunnen wissen. En gisteren weer dezelfde melding nog niet kunnen uitlezen helaas.
Pevo 2011 1.3mjet Dynamic
Re: 1.3 Mjet 2011
Als je alleen obd11 codes kunt lezen kom je niet veel verder. diverse modules kun je daarmee niet uitlezen. Zelf heb ik nu een Foxwell speciaal voor fiat daar kun je aardig mee uit de voeten. Als je in de buurt van Winschoten woont kan ik hem wel gratis uitlezen
-
- Nuovo Arrivato
- Berichten: 32
- Lid geworden op: di feb 21, 2017 9:20
Re: 1.3 Mjet 2011
Inmiddels even kunnen uitlezen en de auto geef code P0069 aan, dus waarschijnlijk de MAP sensor. Die ga ik plaatsen en daarna de code weer even wissen en kijken of de code wegblijft.
Winschoten is redelijk ver weg voor mij van uit Bussum, ik hou het wel in mijn achterhoofd als ik er niet uit kom.
Hopelijk ga ik verschil merken met de nieuwe MAP sensor en de vervolg stappen worden het controleren van distributietiming en daarna de compressie.
Als jullie nog andere mogelijkheden hebben wat het kan zijn hoor ik het natuurlijk graag.
Winschoten is redelijk ver weg voor mij van uit Bussum, ik hou het wel in mijn achterhoofd als ik er niet uit kom.
Hopelijk ga ik verschil merken met de nieuwe MAP sensor en de vervolg stappen worden het controleren van distributietiming en daarna de compressie.
Als jullie nog andere mogelijkheden hebben wat het kan zijn hoor ik het natuurlijk graag.
Pevo 2011 1.3mjet Dynamic
Re: 1.3 Mjet 2011
Communicatie met turbo en temperatuursensor geeft de staksis aan, als het vervangen van de mapsensor niet helpt weet je waar te zoeken
Re: 1.3 Mjet 2011
Zie ook dit topic:
https://www.problemcar.nl/nl/particulie ... -stor.html" onclick="window.open(this.href);return false;
https://www.problemcar.nl/nl/particulie ... -stor.html" onclick="window.open(this.href);return false;
GP 1.4 8V 2006 3 deurs zwart.
Re: 1.3 Mjet 2011
Vanavond een Scavalli tuning in mijn ecu geschreven, onlangs uitgelezen bij iemand die naar stage 2 wilde, en mijn stage 2 eruit. Met stage 2 rookte hij als je van 2000 rpm volgas optrok en met scavalli bijna niet.
kijken of dat helpt tegen de ochtend walm bij de koude start
@ Damted ; daar hebben ze het ook tussen de communicatie`s der sensors maar denk niet dat de punto zo`n klep heeft
kijken of dat helpt tegen de ochtend walm bij de koude start
@ Damted ; daar hebben ze het ook tussen de communicatie`s der sensors maar denk niet dat de punto zo`n klep heeft
-
- Nuovo Arrivato
- Berichten: 32
- Lid geworden op: di feb 21, 2017 9:20
Re: 1.3 Mjet 2011
@willeme1 ik ben benieuwd of die scavalli tuning minder rook geeft. Ik zit bij mijzelf ook steeds meer te denken of er iets mis is met de tuning die er bij mij in zit.
Pevo 2011 1.3mjet Dynamic
Re: 1.3 Mjet 2011
Ben zelf ook benieuwd maar heb geen foutcodes en daardoor ook geen problemen tussen de map/turbo en temperatuursensor al zou het kunnen dat bij mij ook het e.e.a. van die sensors tegen de grens loopt.
Neem wel aan dat er niets mis is met je turbo en trekkracht van de auto.
Merk nu wel met rijden dat ipv direct forse trekkracht bij minimale gaspedaaldruk ik nu het pedaal iets verder moet indrukken, affijn eind van de week zal ik wel meer weten en jij hopelijk ook zodat we dat walmen misschien kunnen verhelpen
Neem wel aan dat er niets mis is met je turbo en trekkracht van de auto.
Merk nu wel met rijden dat ipv direct forse trekkracht bij minimale gaspedaaldruk ik nu het pedaal iets verder moet indrukken, affijn eind van de week zal ik wel meer weten en jij hopelijk ook zodat we dat walmen misschien kunnen verhelpen