EQ Performance - Berkel en Rodenrijs

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Blu Magnetico
VIP Membro
VIP Membro
Berichten: 233
Lid geworden op: di aug 12, 2014 22:57

EQ Performance - Berkel en Rodenrijs

Bericht door Blu Magnetico »

Uit nieuwsgierigheid heb ik per email een aanvraag gedaan over de te behalen vermogenswinst voor mijn GP T-jet. Door het kenteken in te vullen, kreeg ik per email de resultaten (en de prijs) voorgeschoteld:
45 pk extra (van 120 naar 165 pk)
94 Nm extra (van 206 naar 300 Nm)
en dat voor de prijs van €299, maar dan wel binnen 7 dagen een afspraak maken
daarna is de prijs 14 dagen lang €359, en na deze periode van 3 weken is de prijs €399

Ten eerste vind ik de prijsvoering enigszins opmerkelijk, omdat ze je proberen te pushen zo snel mogelijk te beslissen. Het kan een commerciële gedachte zijn, maar het geeft me toch een beetje het gevoel van druk zetten zodat de potentiële klant minder lang na zal denken.

Ten tweede vraag ik me af hoe ze deze extra pk's en Nm willen realiseren door alleen het motormanagement aan te passen. Ik heb namelijk al een Savali-tuning laten doen en die resultaten waren +25 pk en +50 Nm.

Heeft iemand ervaring met dit bedrijf en/of kan iets zeggen over de voorgespiegelde optimalisatie?
Het klinkt aantrekkelijk om er nog eens 20 pk en 44 Nm bij te krijgen, maar is dat wel aan te raden?
Fiat Grande Punto 1.4 16V T-Jet Sport 3d. Savali 121 pk > 146 pk
Gebruikersavatar
walpunto
VIP Membro
VIP Membro
Berichten: 3906
Lid geworden op: ma jun 05, 2006 19:40
Locatie: utrecht

Re: EQ Performance - Berkel en Rodenrijs

Bericht door walpunto »

ik heb hier inderdaadf ook uit nieuwsgierigheid geinformeerd en verwonderde me ook hierover ik ga het niet doen daar liever een echte kuur bij savali
2006 gp 1.4 starjet sport
2009 diverse verkeerde auto s
01-09-2016 gp 1.4 t=jet sport
Gebruikersavatar
J.V.
Supporto Tecnico
Supporto Tecnico
Berichten: 1751
Lid geworden op: do jul 28, 2016 14:43
Contacteer:

Re: EQ Performance - Berkel en Rodenrijs

Bericht door J.V. »

Lijkt mij weer zo’n ingekochte map.
Ik zou gewoon naar een van de bekende FIAT-tuners gaan...
Van 03-08-2016 tot 10-04-2020 in mijn bezit:
Grande Punto 1.4 T-JET Sport - bj. 2009

Sindsdien de trotse eigenaar van een Alfa Romeo Brera. 8)
Gebruikersavatar
Blu Magnetico
VIP Membro
VIP Membro
Berichten: 233
Lid geworden op: di aug 12, 2014 22:57

Re: EQ Performance - Berkel en Rodenrijs

Bericht door Blu Magnetico »

Ik heb inmiddels wat verder gezocht op het internet. Daar wordt ook gesproken over ingekochte software. Ze hebben niet eens een rollenbank om testresultaten te meten. Dus niet eens te controleren of de beloofde waarden ook daadwerkelijk behaald worden.

I'll stick with Savali :)
Fiat Grande Punto 1.4 16V T-Jet Sport 3d. Savali 121 pk > 146 pk
Gebruikersavatar
Odelot
Moderatore
Moderatore
Berichten: 4857
Lid geworden op: za mei 07, 2011 17:35
Locatie: Omstreeks den Bosch

Re: EQ Performance - Berkel en Rodenrijs

Bericht door Odelot »

Tuurlijk, savali haalt er 146 pk uit met rollenbank uitdraai, en hun 165 zonder. En dan zijn er nog mensen die het daar laten doen en hun geloven op hun blauwe ogen en tegen anderen vervolgens beweren dat ze 165 pk hebben. Haha. Dat mensen erin trappen. Misschien dat ze door het gevoel van 20 pk meer te hebben denken er 45 meer te hebben, want dat merk je natuurlijk wel. Totdat je er in 1 rijdt die echt 165 pk heeft. Dan voel je je bekocht.
20 years ago, we had Johnny Cash, Bob Hope and Steve Jobs. Now we have no Cash, no Hope and no Jobs.
Plaats reactie