Onderhoud aan mijn GP

rotjerogier
Berichten: 3
Lid geworden op: ma jun 17, 2019 1:33

Onderhoud aan mijn GP

Bericht door rotjerogier »

Hallo leden,

Ik ben nieuw op dit forum en zal mij daarom eerst even voorstellen.

Na jaren met veel plezier in een Punto 1.2 8V benzine uit 2003 gereden te hebben, ben ik opzoek gegaan naar een nieuwe auto. Mijn vorige auto was gewoonweg op de teller stond op ruim 330dkm.
Aangezien ik zelfs bij deze km stand de auto met weinig
Problemen door de keuring gekregen heb (ashoes, fuseehoes en banden), zoals ik dat eigenlijk elk jaar ervaar. Heb ik 2 weken geleden een Fiat GP t-jet gekocht uit 2008.

Omdat mijn werk niet geheel naast de deur ligt maak ik aardig wat kilometers zo heb ik in deze 2 weken al mat veel plezier ongeveer 1000km gemaakt met mijn GP. Het rijdt heerlijk en ook het vermogen is een genot, dit miste ik in mijn vorige auto.

De onderhouds historie van deze auto is niet geheel bekend. Ik ben daarom voornemend om eind van de zomer een grote beurt uit te voeren aan de GP. Aangezien ik zelf kennis en opgeleid ben in de automotive branche wil ik dit zelf gaan uitvoeren.

Voor het uitvoeren van de volgende onderhoudstaken zou ik graag wat advies willen.

1. Olie verversen
Welke viscositeit van de olie kan het beste gebruikt worden?
- Aangezien dit een geblazen motor is, is het verstandig de juiste olie toe te passen.

2. Distributie
Deze is 40dkm geleden gedaan in 2013, naan mijn weten schrijft Fiat voor 90dkm of 4 jaar.

- Wat is jullie ervaring 90dkm of 4 jaar aanhouden?
- Is hier speciaal gereedschap voor nodig?
- Hebben jullie tips om dit uit te voeren?

Alvast bedankt voor de reacties.
Plaats reactie