Mistlampen oplichten tijdens afdraaien, Knipperlicht 3x ...

Leon
Senior Stato
Berichten: 565
Lid geworden op: zo jan 18, 2009 21:20
Locatie: Doesburg

Re: Mistlampen oplichten tijdens afdraaien, Knipperlicht 3x ...

Bericht door Leon »

Echt irritant is het ook weer niet, want tijdens normaal terugdraaien naar de neutraalstand gebeurd het niet. Het is alleen soms als je wat sneller wilt zijn en het kan toch verwarring opleveren.
Hij moet toch de 18e naar de dealer voor wat kleine punten:

- Zit een 'gebonk' in de auto ergens voorin.
- Blue&Me navigatie update
- Deuk in kenteken voor uit laten halen
- Nakijken knipperlichtmechanisme

En dit is al bij een auto van 2 weken oud met 1150 km op de klokken.. :roll:
Het is dus niet zo dat ik er onzuinig mee ben, maar dit zat er dus al in.. behalve die deuk in het kenteken dan, want die heeft iemand erin gereden :evil:
Sinds 20-01-2009
Fiat Grande Punto 1.4 16v 'Racing', Exotica Red, BMC CDA airbox, custom koplampen met LED angel eyes+5000k xenon, getinte ramen achter, Blue&Me navigatie, 17" black Monaco Mirabeau velgen, Cruise Control
Gebruikersavatar
Maxximum
Membre D'Oro
Berichten: 1553
Lid geworden op: do feb 21, 2008 13:20
Locatie: NL, Sint Jansteen

Re: Mistlampen oplichten tijdens afdraaien, Knipperlicht 3x ...

Bericht door Maxximum »

Bij mij was het gebonk: Speling op de stabilisatorstang....
GP 1.4 T-Jet 16V Sport 120 - Crossover Black metallic - Cruise-control - Privacy glass
Afbeelding
CHECK MY GP PICTURES! @ PERSONAL TOPIC
Bill Gates (MicroSoft) schreef:If you can't make it good, at least make it look good
Leon
Senior Stato
Berichten: 565
Lid geworden op: zo jan 18, 2009 21:20
Locatie: Doesburg

Re: Mistlampen oplichten tijdens afdraaien, Knipperlicht 3x ...

Bericht door Leon »

Ik hoop dat dit het is en ik zal het even aankaarten.
Dan scheelt het weer zoeken voor hun. Het is namelijk inderdaad een klapperend/bonkend geluid..
Sinds 20-01-2009
Fiat Grande Punto 1.4 16v 'Racing', Exotica Red, BMC CDA airbox, custom koplampen met LED angel eyes+5000k xenon, getinte ramen achter, Blue&Me navigatie, 17" black Monaco Mirabeau velgen, Cruise Control
KrIkKeL
Junior Stato
Berichten: 231
Lid geworden op: di jul 15, 2008 22:48
Locatie: Berlaar, België

Re: Mistlampen oplichten tijdens afdraaien, Knipperlicht 3x ...

Bericht door KrIkKeL »

Dit had mijn wagen ook, is wel van 2008 en heeft die 3x knipperen niet maar wat hij wel deed was toch bij het uitkomen van een rechterbocht, het stuur terug op recht, 1 maal links knipperen.

Gemeld bij de dealer toenmalig, maar na verloop van tijd deed hij het niet meer.
Heeft het tot op heden niet meer gehad, en daarom steek ik het ook maar op: te nieuw en nog niet ingereden.
ex-GP owner since 27/09/10 :-)
Gebruikersavatar
Pat
Nuovo Arrivato
Berichten: 158
Lid geworden op: di okt 07, 2008 12:10
Locatie: Budel-Schoot

Re: Mistlampen oplichten tijdens afdraaien, Knipperlicht 3x ...

Bericht door Pat »

Dat knipperlicht 3x bij lichte aanraking is volgens mij standaard vanaf de nieuwere versie na de facelift in 2008. Heb het zelf ook in mijn GP van november 2008 en vindt het erg praktisch. Vooral op de snelweg stoor ik me wel es aan mensen die maar een half keer knipperen als ze van rijstrook verwisselen :x In dat opzicht is een dergelijk systeem met 3x knipperen toch ideaal en wel zo veilig :)

Voor wat betreft nieuwe features, ik kwam er afgelopen week achter dat er een 'Follow me home' functie op zit. Is volgens mij niets nieuws in het algemeen maar voor mij wel! :D Erg handig als ik 's avonds thuis kom, want dan trek ik die hendel ff naar het stuur en stel ik em in op 30sec. Heb ik mooi de tijd om rustig de poort te openen en zie ik tenminste waar ik loop!
Fiat Grande Punto 1.4 16v T-Jet Sport (5d) | Exotica Red | 17" Take Off | Privacy glass | Interscope HIFI | Blue&Me NAV | Buitenspiegelkappen chroom
The-Pupil
Berichten: 2
Lid geworden op: di aug 02, 2022 13:24

Re: Mistlampen oplichten tijdens afdraaien, Knipperlicht 3x ...

Bericht door The-Pupil »

Om even in te haken op het knipperlicht.
Ik heb een punto uit 2005.
Als ik de rotonde 3/4 pak, dan zet ik m'n knipperlicht aan naar links. Als ik dan de rotonde oprijd dan gaat het knipperlicht uit...

Ik vermoede een defect mechanisms dus van de onderdelenboer een stuurkolomschalaar gehaald maar 't zelfde probleem. Ligt het probleem dieper of is de oude punto gewoon weg dom?

Mvg Luuk
Plaats reactie