Speakers rechts geven geen geluid meer

Rienk
Berichten: 3
Lid geworden op: za sep 10, 2022 6:55

Speakers rechts geven geen geluid meer

Bericht door Rienk »

Onlangs heb ik bij mijn GP een Yatour bluetooth ontvanger geinstalleerd en een andere composet van Gladen. Na het vervangen van de speakers kwam er tijdens de eerste test geen geluid uit de rechter midwoofer en tweeter. Het tijdelijk terugplaatsen van de originele speakers gaf geen verandering. Wat me toen opviel is dat bij het inschakelen van de radio er een tik/kraak uit de rechtespeakers hoorbaar was. Maar daarna geen geluid rechts, alleen links. Ik heb de radio toen weer uitgebouwd en de stekkers gecontroleerd, maar kon niks raars ontdekken. Toen ik de radio weer inschakelde werkten de rechter speakers naar behoren en ik heb het daarom op een tijdelijk slecht contact of misschien een kabelbreuk gegooid.

Maar gisteren hielden de rechter speakers er weer mee op. Zelfde verhaal, alleen een tik/kraak bij het inschakelen van de radio. Dat er een tik/kraak te horen is doet mij geloven dat de bekabeling in orde is. Anders zou ik niks moeten horen. Ik heb de radio uitgebouwd aangesloten gehad en voorzichtig aan de kabels gerommeld. Zonder enige verandering. Nog steeds alleen een tik/kraak aan de rechterkant bij het inschakelen.

Ik heb er geen achterspeakers in zitten, maar we de originele subwoofer. Als ik de fader naar de achterspeakers zet en de balans naar rechts, dan hoor ik de sub netjes werken.

De raam- en spiegelbediening werkt zoals het hoort en ik heb de connector van het portier ingespoten met contactspray en en paar keer los en vast geklikt.

Ik heb geen idee waar ik dit probleem moet zoeken. Ik zou de radio zelf graag willen testen op mijn tafel, maar geloof niet dat dit mogelijk is ivm een benodigde code en/of aanwezige canbus aansluiting.

Wie heeft er nog ideeën voor waar ik dit probleem zou moeten zoeken? Of misschien is er iemand die mij kan vertellen hoe ik zou kunnen testen of de output rechtsvoor nog in orde is?

Alvast bedankt voor jullie reactie!
Plaats reactie