Blue & Me Fiat Punto Evo 1.3 2011

Alles op het gebied van Interieur en Exterieur voor de Punto Evo.
Plaats reactie
Quint1976
Berichten: 1
Lid geworden op: di nov 22, 2022 23:38

Blue & Me Fiat Punto Evo 1.3 2011

Bericht door Quint1976 »

Hoi allemaal

ik heb sinds kort een Fiat Punto Evo 1.3 en daarvan werkt de usb o.a niet van en km stand knippert.
grote kans dat de Blue & Me module defect is.

Nu wil ik deze uit de auto halen om hem te laten repareren maar ik lees tegenstrijdige informatie over de locatie van de module.
De een zegt in het plafond van de handschoenenkastje en de ander zegt boven de radio systeem van de Punto.

Is er iemand die ook een Fiat Punto Evo 1.3 uit 2011 heeft of kent en weet waar de locatie van de module is ?

bedankt alvast 👍
mdp.van.wattum
Berichten: 2
Lid geworden op: vr jun 16, 2023 10:27

Re: Blue & Me Fiat Punto Evo 1.3 2011

Bericht door mdp.van.wattum »

Misschien wat mosterd na de maaltijd, maar puur voor degene die later gaan googlen. Bij de Fiat Dealer kost het laten vervangen van de Blue&Me module zo'n 768 euro (Eindhoven). Je krijgt dan een nieuwe module, wordt ingebouwd en ingeleerd. Echter zijn er veel goedkopere opties. Zo heb ik zelf bij Onderdelenlijn een module kunnen bestellen voor 200 euro en vervolgens in Gemert bij de Fiat Dealer laten inbouwen voor 76 euro. Met andere woorden, je kan bijna 500 euro besparen bij de vervanging van je Blue&Me Module. Let wel! Je doet er verstandig aan te weten welk serienummer van blue&me module er in jouw punto zit. Bovenstaande gelde voor een Punto uit (eind) 2014 (ziet eruit als EVO model).
Plaats reactie