Fiat punto achterwiel rechts staat naar binnen

Strandbarman
Berichten: 1
Lid geworden op: do aug 10, 2023 16:53

Fiat punto achterwiel rechts staat naar binnen

Bericht door Strandbarman »

Hoii allemaal,

Fiat punto cabrio S 1996

Mijn rechter achterwiel zit tegen het spatbord aan op de klok van 10 voor 10.Ik had al een tijdje een metaal blikkerig geluid bij het dalen van een drempel maar niet altijd.Het was mij opgevallen dat vanaf de achterkant mijn rechter wiel naar binnen stond.
Als ik mijn handen op ongeveer 10 voor 10 plaats aan de linkerkant zit er heel veel speling.Ik kan het wiel zo weer in de rechte stand zetten maar dan schiet hij weer terug tegen het schutbord aan.Als je flink heen en weer gaat hoor ik nu ook het blikkerige geluid en dat alles met het wiel op de grond.Als ik hem opkrik en het wiel vrijkomt heb ik geen speling en staat het wiel recht.Als ik het wiel draai hoor je een schurend geluid.

Ik ben eronder gaan kijken met een goede lamp maar alles ziet er nog netjes uit en silent blok ziet er ook nog goed uit.

zou het een wiellager kunnen zijn of lagers stuk van de draagarm want dat verschil weet ik niet.

Hoe krijg je dat wiel weer recht want ik trek het zo naar achteren in de goede stand maar dan klapt het weer terug.

Vandaag nog ff achteruit gereden in een kuiltje en terug omdat ik de auto even netjes moest parkeren en het wiel staat nu weer goed en kan 2 vingers achter het wiel zetten.Er zit nog wel speling op maar het klappert niet heel erg zoals op het begin…..dat is toch vreemd

Hopelijk weet ik wat meer..ben toch heel benieuwd wat het kan zijn.

Bedankt
Plaats reactie