Volgende gedupeerde meld zich.
Ketting gebroken bij een KM Stand van 220xxx
Punto Evo uit 2010. Gechipt bij 160000.
Het was optrekken richting snelweg, een licht hikje en dat was het dan.
ANWB zei na 1e diagnose, geen compressie meer op de cilinders en zo goed als zeker de ketting.
Dat bleek ook het geval.
Had de ketting recent nog laten controleren (voor zover mogelijk) en er waren geen bijzonderheden
waar te nemen zei de monteur. Motortje loopt mooi. Geen bijzonderheden.
Het advies van vele garages/monteurs hier in de buurt is trouwens ook dat zo'n ketting niet vervangen
hoeft te worden. Onderhoudsvrij. Niet dus...dat bewijst dit forum wel.
Dit kwam letterlijk uit het niks, auto reed prima. Geen vooraankondiging.
Heb gelukkig via via via hier in de buurt alles kunnen laten herstellen voor een fractie van wat je bij
een garage betaald. Auto rijd inmiddels weer.
Dus mijn advies voor iedereen. Wil je nog een poos doorrijden in je Punto. Twijfel niet en vervang
de ketting preventief. Ik dacht letterlijk ook van het overkomt mij niet... wel dus.
PS: Heb de gebroken ketting gezien. Qua dikte is het net een fietsketting... mijn verwachting was anders
