Hoi allemaal,
Ik ben nieuw hier so please don’t roast me
Mijn Fiat Grande Punto 1.4 T-Jet (bj 2008) heeft problemen met de blower. Voorheen deed hij het goed, daarna begon hij ineens op random momenten harder/zachter te blazen of helemaal uit te vallen. Inmiddels doet hij het vaker niet, dan wel. Op sommige momenten gaat hij ineens aan, en dan kan ik hem ook niet meer uitzetten. Als hij het doet, doet de airco het wel gewoon, dus de koude lucht komt er wel uit.
Met het mooie weer op komst heb ik gisteren wat Youtube videos bekeken en ik begreep dat het meestal lag aan een defecte weerstand, of slechte connectoren van de aanjager. Toen ik in mijn auto ging kijken, kon ik wel de aanjager zien, maar op de plek waar de de weerstand zou moeten zitten, zat helemaal niks!
Na wat meer onderzoek blijkt dat deze weerstanden bij Fiats met auto climate control nooit op die plek zitten. Maar ik heb nergens kunnen vinden waar de weerstand dan wél zit. Nu weet ik eigenlijk niet zo goed hoe ik verder kan troubleshooten. Zijn er meer mensen die dit probleem hebben gehad met hun fiat met auto climate control? En hebben jullie suggesties voor waar ik nu het beste kan diagnoseren wat het probleem is?