Mankementen bij aflevering van de GP.

joedelta

Bericht door joedelta »

net als Hannes...excuses voor onze speculaties...dit is duidelijk niet jouw schuld Rabbit :oops:
hannes
Avere Una Vita
Berichten: 4560
Lid geworden op: ma mar 27, 2006 9:28

Bericht door hannes »

op sommige foto's herken ik ( heb zelf ook wel eens spuitwerk gedaan) lakputjes die kunnen zijn ontstaan doordat hij voor het spuiten niet goed ontvet is.
dit effect zie je ook als je over siliconen verft of spuit.

lijkt me absoluut een fabrieks fout
joedelta

Bericht door joedelta »

op sommige foto's herken ik ( heb zelf ook wel eens spuitwerk gedaan) lakputjes die kunnen zijn ontstaan doordat hij voor het spuiten niet goed ontvet is.
dit effect zie je ook als je over siliconen verft of spuit.

lijkt me absoluut een fabrieks fout
kijk Hannes, daar weet ik dan weer niets van af... :wink:
hannes
Avere Una Vita
Berichten: 4560
Lid geworden op: ma mar 27, 2006 9:28

Bericht door hannes »

trouwens steenslag boort zelfs bij metallic lak direct door tot op de grondlaag.

daarom liever geen zwarte ( of donkere ) auto maar mijn vrouw vond dat het mooist vandaar onze keuze voor zwart.

dus wat je bij de bumper ziet is natuurlijk ontzettend jammer maar normaal :wink:
Gebruikersavatar
Rabbit
Nuovo Arrivato
Berichten: 92
Lid geworden op: wo apr 12, 2006 18:28

Bericht door Rabbit »

joedelta schreef:de rest ziet er inderdaad zwaar beschadigd uit....is dat nu zo ineens opgekomen of heb je het gewoon in blinde liefde voor de mooie GP over het hoofd gezien toen je hem kocht?
Das een goeie vraag weet u !

Je moet weten dat ik al bijna dubbel zoveel km's heb als hij had toen ik hem kreeg.

En feit is dat ik er mijn neus niet heb opgelegd hoor. maar er moeten er zeker al ingeweest zijn. kan niet anders.
Gebruikersavatar
Señor Sjon
Membre D'Oro
Berichten: 1343
Lid geworden op: zo mar 26, 2006 21:36
Locatie: Hellevoetsluis

Bericht door Señor Sjon »

Het lijkt wel alsof er geen harder is gebruikt bij het aanmaken van de verf. Dan valt ie er inderdaad zo af.

Ik moet zeggen dat ik dit niet eerder gezien heb. Als dit frequenter voor zou komen hadden we dit allang gehoord.

Feit is wel dat veel mensen metallic lak hebben, deze zijn in de regel een stuk sterker doordat deze uit meer lagen bestaat.


Kan je hem alsnog laten overspuiten in een metallic rood kleur. ;)
Uitvoering: Fiat Grande Punto Sport 1.4 16v Crossover Black
Nu met een Toyotank RAV4 2.0 4WD. Weer eens wat anders. :mrgreen:
hannes
Avere Una Vita
Berichten: 4560
Lid geworden op: ma mar 27, 2006 9:28

Bericht door hannes »

Rabbit hou ons s.v.p op de hoogte wat ze besluiten om hieraan te gaan doen.

in elk geval hou je poot stijf als ze jou proberen aan te smeren dat het je eigen schuld zou zijn, is onmogelijk.
Gebruikersavatar
Rabbit
Nuovo Arrivato
Berichten: 92
Lid geworden op: wo apr 12, 2006 18:28

Bericht door Rabbit »

Señor Sjon schreef:Het lijkt wel alsof er geen harder is gebruikt bij het aanmaken van de verf. Dan valt ie er inderdaad zo af.

Ik moet zeggen dat ik dit niet eerder gezien heb. Als dit frequenter voor zou komen hadden we dit allang gehoord.

Feit is wel dat veel mensen metallic lak hebben, deze zijn in de regel een stuk sterker doordat deze uit meer lagen bestaat.


Kan je hem alsnog laten overspuiten in een metallic rood kleur. ;)
Das wel waar, maar tzou niet mogen.

Iemand die ik ken heeft een golf IV, mat zwart, geen metallic. Nog niets van steenslag en doet elke dag autosnelweg. Ik niets.
joedelta

Bericht door joedelta »

Van die mat-zwarte rally lak zeker?
Gebruikersavatar
Señor Sjon
Membre D'Oro
Berichten: 1343
Lid geworden op: zo mar 26, 2006 21:36
Locatie: Hellevoetsluis

Bericht door Señor Sjon »

Van die mat-zwarte rally lak zeker?
VW kennende tectyl, die laten je natuurlijk ook zwaar bijbetalen voor lak. ;)
Laatst gewijzigd door Señor Sjon op ma mei 01, 2006 22:13, 1 keer totaal gewijzigd.
Uitvoering: Fiat Grande Punto Sport 1.4 16v Crossover Black
Nu met een Toyotank RAV4 2.0 4WD. Weer eens wat anders. :mrgreen:
Gebruikersavatar
tonyvandenbroek
Presidente GPC
Presidente GPC
Berichten: 16093
Lid geworden op: do mar 30, 2006 11:04
Locatie: Someren
Contacteer:

Bericht door tonyvandenbroek »

Niet alleen VW. Een vriend van ons heeft een MB van een TON :shock: (CLS).
Ook daar is de lak niet wat het wezen moet.. :oops: :oops:

Dus niet alleen kleinere en goedkopere auto's hebben dit probleem zoals je ziet.



Maar natuurlijk mag het niet uitmaken wat voor auto je koopt. Ik kan geen 100.000 euro betalen voor een auto, hij wel. Dan nog mag de LAK wel in orde zijn vind ik.
Afbeelding
LaTiNo
Junior Stato
Berichten: 472
Lid geworden op: wo feb 15, 2006 14:15
Locatie: Verweggistan

Bericht door LaTiNo »

Het lijkt wel of er steeds goedkopere lak word gebruikt ofzo. Bij de 159 schijnt er ook veel last te zijn van slecht lakwerk en talloze schades door steenslag.
Gebruikersavatar
Señor Sjon
Membre D'Oro
Berichten: 1343
Lid geworden op: zo mar 26, 2006 21:36
Locatie: Hellevoetsluis

Bericht door Señor Sjon »

LaTiNo schreef:Het lijkt wel of er steeds goedkopere lak word gebruikt ofzo. Bij de 159 schijnt er ook veel last te zijn van slecht lakwerk en talloze schades door steenslag.
Tja, het moet allemaal milieuvriendelijk. En dan krijg je dit als resultaat...
Uitvoering: Fiat Grande Punto Sport 1.4 16v Crossover Black
Nu met een Toyotank RAV4 2.0 4WD. Weer eens wat anders. :mrgreen:
joedelta

Bericht door joedelta »

Señor Sjon schreef:
LaTiNo schreef:Het lijkt wel of er steeds goedkopere lak word gebruikt ofzo. Bij de 159 schijnt er ook veel last te zijn van slecht lakwerk en talloze schades door steenslag.
Tja, het moet allemaal milieuvriendelijk. En dan krijg je dit als resultaat...
Ik weet niet of het nou echt allemaal slechter is geworden...steenslag is steenslag en dat is al sinds jaar en dag één van de grootste vijanden van autolak....vroeger betekende steenslag onherroepelijk roest....dat valt tegenwoordig vaak nog wel mee.
LaTiNo
Junior Stato
Berichten: 472
Lid geworden op: wo feb 15, 2006 14:15
Locatie: Verweggistan

Bericht door LaTiNo »

joedelta schreef:
Señor Sjon schreef:
LaTiNo schreef:Het lijkt wel of er steeds goedkopere lak word gebruikt ofzo. Bij de 159 schijnt er ook veel last te zijn van slecht lakwerk en talloze schades door steenslag.
Tja, het moet allemaal milieuvriendelijk. En dan krijg je dit als resultaat...
Ik weet niet of het nou echt allemaal slechter is geworden...steenslag is steenslag en dat is al sinds jaar en dag één van de grootste vijanden van autolak....vroeger betekende steenslag onherroepelijk roest....dat valt tegenwoordig vaak nog wel mee.
Ik had op mijn 156 relatief weinig last van steenslag. Vergeleken met de foto's van de 159 die ik heb gezien was dat een enorm verschil. Of ik moet het geluk hebben gehad dat ik weinig over wegen heb gereden waar veel gewerkt werd??
Plaats reactie