bye bye Grande Punto Sport

Fransman
Nuovo Arrivato
Berichten: 31
Lid geworden op: di mar 14, 2006 18:13

bye bye Grande Punto Sport

Bericht door Fransman »

Jaja, zoals de titel van dit topic al doet vermoeden heb ik mijn 10 maanden oude GP Sport ingeruild voor een 3 jaar oude peugeot 206 CC Roland Garros.
De meesten van jullie zullen mij wel voor gek verklaren, maar ik was de problemen met mijn auto echt spuugzat. Vanaf dag 1 heb ik, net als velen van jullie, piepende remmen. Ze piepen zo hard dat er mensen als ik 's avonds laat thuis kom naar buiten kijken.
Daarnaast is het probleem met Hill Holder, dat om de 50 km een foutmelding geeft, na 8 dealer bezoeken niet opgelost. In bijna iedere rit dus een foutmelding in het display. De uitermate onpersoonlijke behandeling bij de dealer deed mij ook niet veel goed. Bij de 8e keer dat ik in 10 maanden tijd terugkwam moest ik me weer voorstellen, vertellen wat het probleem was etc.....
Daarnaast vielen mij het verbruik en de prestaties van de 1.4 16V mij enorm tegen.

Ik hoop dat ik een verstandige koop het gedaan met mijn 206CC, de eerste kilometers toveren in iedergeval een brede grijns op mijn gezicht dankzij de 136 pk en de sportieve leren bekleding.

Succes met jullie GP´s en ik zal de ontwikkelingen op het forum blijven volgen!!
Gebruikersavatar
Speedy
Membre D'Oro
Berichten: 1542
Lid geworden op: za sep 16, 2006 10:38

Bericht door Speedy »

Spijtig om te horen, maar kan me voorstellen dat je het goed zat bent als je al zo vaak langs de dealer bent geweest.

Meer geluk met de 206 in ieder geval!
GP 1.4 16v Sport --> Evo 1.3 Multijet Dynamic
ineke
Avere Una Vita
Berichten: 3956
Lid geworden op: ma aug 14, 2006 8:01
Locatie: Tilburg

Bericht door ineke »

Ik wens je heel veel succes :lol:
Stilo Abarth 5M17 MS Limited Edition 2.4 20V kleur Ferrari rood 170PK.(handgeschakeld).
bartike
Membre D'Oro
Berichten: 1384
Lid geworden op: ma mar 06, 2006 18:59
Locatie: Kapellen ->Belgium

Bericht door bartike »

succes met de peugeot

maar persoonlijk snap ik het niet dat je een italiaanse wagen weg doet voor een franse wagen.

dan ben je geen italiaan rijder in hart en nieren :wink:
Afbeelding
Gebruikersavatar
chrispino
Membre D'Oro
Berichten: 1451
Lid geworden op: di aug 29, 2006 20:15
Locatie: Emmen
Contacteer:

Bericht door chrispino »

Jammer dat je overstapt, maar toch succes ermee.
Sporting raymon
Avere Una Vita
Berichten: 3258
Lid geworden op: do mar 30, 2006 19:44
Locatie: Velserbroek
Contacteer:

Bericht door Sporting raymon »

Beste Frans-man,
Ik kan je mening respecteren
veel van ons lopen tegen problemen aan waar Fiat geen degelijke oplossing voor kent en met veel van deze problemen de struisvogel politiek hanteert...
Sporting raymon schreef:Ik ben vandaag maar weer eens naar de dealer geweest voor de div problemen die mijn GP nog steeds kent..

enwel:
het(slechte) naad en sluitwerk van bv:
-de moterkap (grote kier tussen)
-de achterklep(naad links veel groter als rechts lijkt wel op de achterklep er scheef inhangt)

Het steeds maar open klappende dashboardkastje en de div storingsmeldingen zoals:
play tape a
hill holder storing..
knipperende km teller..

Dan verder nog de piepene remmen (wat wel minder wordt)
en heb het ook gehad over de traagheid vd 1.4 16v motor..

Laat ik vooropstellen dat ik goed geholpen wordt door mijn dealer Falco beverwijk echter kwam hij deze keer wel lichtelijk geirriteerd over en werd mij verteld dat als ik elke keer zou komen met klachten dat ik niet meer serieus genomen zou worden door fiat nl.. :? :evil:

waarop ik netjes reageerde dat ik van deze opmerking toch een beetje vieze smaak van in de mond kreeg,ik heb ook verteld dat ik vanaf mn 18e tot nu(30) altijd fiat (allen punto´s)heb gereden, maar dat ik nog nooit zoveel gezijk met een auto heb gehad als mn huidige GP..

Hierbij stelde Peter de receptionist voor een hoge rayonmanager te bellen om al mijn klachten voor teleggen ,wat hij waar ik bij stond gedaan heeft :!:

De beste man komt nu 28/02/07 langs om een persoonlijk gesprek met mij te houden en de auto te controleren op mijn kl88 en een diagnose van dit geheel te stellen ,er is hem ook verteld dat ik moderator ben van GPC en dat ik weet wat er allemaal speelt..

dus ik zal hem wel eens even vertellen wat er allemaal nog scheelt aan de GP en tegn welke problemen de meeste mensen hier nog tegen aan lopen..

Ik houd julie op de hoogte..

SR
Ikzelf heb dus ook last vd 99 procent vd problemen die de GP kent en waar iedereen zovel last van heeft..desalniettemin ben ik nog steeds ontzettend groos met de auto en qua looks kan geen 1 auto in deze klassen tippen aan de GP..

Maar ik rijd al vanaf mn 18e tot nu en dat is 30 jaar punto´s echter heb ik ook nog nooit zoveel problemen met een auto gehad als de GP..

Succes verder met de 206 RG .. :wink:

groet,
SR
GP-tjet ingeruild voor een Seat Leon Cupra 310 gestolen op 04-11-2011
nu:Alfa Romeo Giulietta 170 pk multi-air ,kleur Argento alfa
Gebruikersavatar
walpunto
VIP Membro
VIP Membro
Berichten: 3906
Lid geworden op: ma jun 05, 2006 19:40
Locatie: utrecht

Bericht door walpunto »

s6 met de 206cc
2006 gp 1.4 starjet sport
2009 diverse verkeerde auto s
01-09-2016 gp 1.4 t=jet sport
Gebruikersavatar
Fabian
Nuovo Arrivato
Berichten: 68
Lid geworden op: ma nov 06, 2006 11:55
Locatie: Den Helder

Bericht door Fabian »

Ja veel succes met je 206 je heb er soms van die dealers tussen zitten.
Verkopen verkopen verkopen en nooit meer terugkomen. :( jammer
Ysco165
Membre D'Oro
Berichten: 1001
Lid geworden op: za okt 21, 2006 17:01
Locatie: begint met een D...

Bericht door Ysco165 »

Ik als echte Fiat man , heb in m'n leven nog nooit een ander merk gehad :wink:
kan me wel iets van voorstellen, als je als maar klachten hebt ,dan wordt je het op een gegeven moment spuugzat .....
en dan ook nog zo'n dealer !!!!!
nou succes met je p 206 cc. (1 ding hebben ze wel bij de 206 club, ze hebben hele mooie beachvlaggen), vandaar dat wij nu ook 1 hebben....

Rij veilig, en ik zeg moi :wink:

Ysco165
Afbeelding
Gebruikersavatar
tonyvandenbroek
Presidente GPC
Presidente GPC
Berichten: 16093
Lid geworden op: do mar 30, 2006 11:04
Locatie: Someren
Contacteer:

Bericht door tonyvandenbroek »

Jammer dat het zo allemaal moet lopen bij een dealer. Je wordt er dan vaak heel treurig van. Maar goed, ik wens je veel plezier met Peug 206 CC RG. Hoop voor je dat daar niet zoveel mankementen aan zijn als mijn Peugeot, want dan sta je nog vaker bij de dealer als nu. En ik kan het weten. Gelukkig heb ik met mijn Fiat nergens last van.

Veel plezier in je 206 ....ps misschien is er ook wel zo'n forum voor die 206 CC'tjes, maar dat zal lang niet zo gezellig zijn als hier...


groetjes,

tony
Afbeelding
Gebruikersavatar
Tiswaa
Nuovo Arrivato
Berichten: 45
Lid geworden op: za apr 01, 2006 11:03

Bericht door Tiswaa »

Begrijp je heel goed Fransman, ik heb mijn GP 130 sport naar 7 mnd ingeruild op een nieuwe mazda en heb hier geen spijt van integendeel service en kwaliteit zoals vanouds. suc6 met de peugote 206 RC
joedelta

Bericht door joedelta »

Ik wens je oprecht veel plezier met je Peugeot en vind het natuurlijk jammer dat je zo'n slechte ervaring met de GP en vooral je dealer hebt.

Hopelijk heb je bij de 206CC niet al te veel last van de daarvoor typerende klachten.
hannes
Avere Una Vita
Berichten: 4560
Lid geworden op: ma mar 27, 2006 9:28

Bericht door hannes »

misschien had je met je klachten eerst eens naar een andere fiat dealer moeten gaan, maar OOK ik begrijp dat het op een bepaald moment genoeg is geweest.
veel succes met je peugeot :wink:
Kickin
Berichten: 3
Lid geworden op: vr jan 05, 2007 11:18

Bericht door Kickin »

Succes met je 206.

Ik moet eerlijk bekennen dat ik mijn 206 heb ingerolen voor een GP, nadat ik 40 keer bij de garage heb gestaan binnen 1 jaar bij een nieuwe 206.

2 jaar de auto gehad, 60x bij de garage.
Wat had ik een spijt om de 33 na 2 jaar probleemloos rijden de deur uit te doen....
Gebruikersavatar
Jerolimo
Nuovo Arrivato
Berichten: 52
Lid geworden op: za feb 03, 2007 17:29
Locatie: Kudelstaart

Bericht door Jerolimo »

heel veel plezier met je cabrio! Ik kan heel mij heel goed voorstellen dat de maat een keer vol is. Ik heb namelijk na 7maanden mijn 307 opgeruimd vanwege de vele problemen.
Gelukkig heb ik met mijn GP nog geen problemen.

Heel veel succes en plezier.
GP - CrossoverBlack 1.9Mjt - Sport.
Plaats reactie