Exclusief: toekomstplannen Fiat Groep
Exclusief: toekomstplannen Fiat Groep
Exclusief: toekomstplannen Fiat Groep
Er staat ons een stortvloed aan Fiat-nieuws te wachten, zoveel is duidelijk als we alle spionagebeelden zien die ons de laatste tijd bereiken. Wij hebben voor u het belangrijkste nieuws op een rijtje gezet.
De hofleverancier van het nieuws is toch wel Fiat. Allereerst zijn er dit jaar natuurlijk nog de 500 en de Grande Punto Abarth. Die laatste krijgt een 1,4-liter turbomotor onder de kap met 150 pk, in een later stadium volgt een ‘performance kit’ die het vermogen opkrikt naar 180 pk.
In 2008 volgt een gepeperde 500 Abarth, eveneens met deze 1,4-liter turbomotor van 150 pk. De Grande Punto krijgt een lichte facelift en daarnaast komt de Minicargo Panorama. Dit is een budget-mpv à la Citroën Berlingo, die naast diezelfde auto in Tofas (Turkije) van de band gaat rollen.
Een jaar later volgt de Fiat 500 Cabrio. Opvallender nog is de komst van een compacte nieuwe Fiat in het B-segment, tussen de 500 en de Grande Punto in dus. Tenslotte staat er ook een Cross-over op het programma, vermoedelijk op basis van de Bravo.
In 2010 volgen de nieuwe Panda en de Bravo Stationwagon. Fiat grijpt de komst van die carrosserievariant meteen aan om het gehele Bravo-gamma op te frissen.
Dan Lancia. Het belangrijkste nieuws komt in 2008, want dan komt de nieuwe Delta HPE op de markt. In 2009 komen de nieuwe Ypsilon en een ‘niche model’. Wij hebben stille hoop dat het merk hiermee een productieversie van de Fulvia bedoelt, een concept-car uit 2003.
Alfa Romeo komt volgend jaar met een Mini-concurrent, de Junior. In 2009 komen zowel de 149 (de opvolger van de 147) als de 169 (de opvolger van de 166). Beide auto’s zullen een stuk hoger in de markt geplaatst worden dan hun voorgangers. Een jaar later volgt een Alfa Romeo Cross-over.
Bron: http://www.autoweek.nl/newsdisp.php?ID=6401
Er staat ons een stortvloed aan Fiat-nieuws te wachten, zoveel is duidelijk als we alle spionagebeelden zien die ons de laatste tijd bereiken. Wij hebben voor u het belangrijkste nieuws op een rijtje gezet.
De hofleverancier van het nieuws is toch wel Fiat. Allereerst zijn er dit jaar natuurlijk nog de 500 en de Grande Punto Abarth. Die laatste krijgt een 1,4-liter turbomotor onder de kap met 150 pk, in een later stadium volgt een ‘performance kit’ die het vermogen opkrikt naar 180 pk.
In 2008 volgt een gepeperde 500 Abarth, eveneens met deze 1,4-liter turbomotor van 150 pk. De Grande Punto krijgt een lichte facelift en daarnaast komt de Minicargo Panorama. Dit is een budget-mpv à la Citroën Berlingo, die naast diezelfde auto in Tofas (Turkije) van de band gaat rollen.
Een jaar later volgt de Fiat 500 Cabrio. Opvallender nog is de komst van een compacte nieuwe Fiat in het B-segment, tussen de 500 en de Grande Punto in dus. Tenslotte staat er ook een Cross-over op het programma, vermoedelijk op basis van de Bravo.
In 2010 volgen de nieuwe Panda en de Bravo Stationwagon. Fiat grijpt de komst van die carrosserievariant meteen aan om het gehele Bravo-gamma op te frissen.
Dan Lancia. Het belangrijkste nieuws komt in 2008, want dan komt de nieuwe Delta HPE op de markt. In 2009 komen de nieuwe Ypsilon en een ‘niche model’. Wij hebben stille hoop dat het merk hiermee een productieversie van de Fulvia bedoelt, een concept-car uit 2003.
Alfa Romeo komt volgend jaar met een Mini-concurrent, de Junior. In 2009 komen zowel de 149 (de opvolger van de 147) als de 169 (de opvolger van de 166). Beide auto’s zullen een stuk hoger in de markt geplaatst worden dan hun voorgangers. Een jaar later volgt een Alfa Romeo Cross-over.
Bron: http://www.autoweek.nl/newsdisp.php?ID=6401
Ik hoop niet te ingrijpend, zodat niet opvalt dat ik dan in een oude rijdjoedelta schreef:Ik ben benieuwd hoe de facelift van de GP er uit gaat zien volgend jaar.....
12000km GP 1.3 Multijet 16v 75 Active,
162000km GP 1.4 8v 77 Edizione Blue&Me,
2000km GP 1.4 8v 77 Racing+,
125000km Evo 1.3 Multijet 16v 85 Dynamic.
Nu Renault Mégane Estate 1.5 dCi 110 Bose.
162000km GP 1.4 8v 77 Edizione Blue&Me,
2000km GP 1.4 8v 77 Racing+,
125000km Evo 1.3 Multijet 16v 85 Dynamic.
Nu Renault Mégane Estate 1.5 dCi 110 Bose.
Oh zeker, ik heb even gekeken naar wat de BMW 1 serie gaat kosten maar dat gaat met een beetje loonsverhoging wel passenSpeedy schreef:Of ze maken er iets van alla Punto MkIIb ... dat vond ik wel een redelijke misser na de MkIIa :roll:
En Erik, tegen die tijd ben jij toch al toe aan een nieuwe
12000km GP 1.3 Multijet 16v 75 Active,
162000km GP 1.4 8v 77 Edizione Blue&Me,
2000km GP 1.4 8v 77 Racing+,
125000km Evo 1.3 Multijet 16v 85 Dynamic.
Nu Renault Mégane Estate 1.5 dCi 110 Bose.
162000km GP 1.4 8v 77 Edizione Blue&Me,
2000km GP 1.4 8v 77 Racing+,
125000km Evo 1.3 Multijet 16v 85 Dynamic.
Nu Renault Mégane Estate 1.5 dCi 110 Bose.
Ik gooi deze niet op slot, maar kijk ook eens in dit topic, waar een foto van de plannen staat:
http://www.grandepuntoclub.nl/Forum/vie ... php?t=1366
http://www.grandepuntoclub.nl/Forum/vie ... php?t=1366
Dat topic had ik even over het hoofd gezien.
De Fiat 500 is inmiddels ook op Schiphol gespot.
Voor de rest van het artikel: http://www.autoweek.nl/newsdisp.php?ID=6417
De Fiat 500 is inmiddels ook op Schiphol gespot.
Voor de rest van het artikel: http://www.autoweek.nl/newsdisp.php?ID=6417
Vreemd!!!! Meestal worden de auto's die nog niet getoond is aan de plubliek niet zo maar open en bloot op een luchthaven gezet waar door men ook nog foto's van hem kunnen maken.
Want meestal wil de fabrikant van een nieuw wagen alles geheim houden tot er ergens een autoschow te zien is.
Dus in geval van 500 is dan de autoschow in Duitsland. :roll: :roll:
Want meestal wil de fabrikant van een nieuw wagen alles geheim houden tot er ergens een autoschow te zien is.
Dus in geval van 500 is dan de autoschow in Duitsland. :roll: :roll:
/4/2007)
Fiat sluit de eerste vier maanden van 2007 af met een totaal aantal registraties van 7.131 personenauto’s. Een verbetering van 11% ten opzichte van dezelfde periode in 2006.
De totaalmarkt laat een stijging zien van 2,4% ten opzichte van de eerste vier maanden in 2006 en komt uit op 201.439 registraties.
Terwijl de totaalmarkt van bestelwagens groeide met 18,1%, nam het aantal registraties van Fiat bestelwagens toe met maar liefst 66% (t.o.v. de eerste vier maanden van 2006) tot 1.448 eenheden.
Ik weet niet of ik op de goede topic zit maar vond het wel interessant om hem hier te posten.
Fiat sluit de eerste vier maanden van 2007 af met een totaal aantal registraties van 7.131 personenauto’s. Een verbetering van 11% ten opzichte van dezelfde periode in 2006.
De totaalmarkt laat een stijging zien van 2,4% ten opzichte van de eerste vier maanden in 2006 en komt uit op 201.439 registraties.
Terwijl de totaalmarkt van bestelwagens groeide met 18,1%, nam het aantal registraties van Fiat bestelwagens toe met maar liefst 66% (t.o.v. de eerste vier maanden van 2006) tot 1.448 eenheden.
Ik weet niet of ik op de goede topic zit maar vond het wel interessant om hem hier te posten.
Stilo Abarth 5M17 MS Limited Edition 2.4 20V kleur Ferrari rood 170PK.(handgeschakeld).