joedelta schreef:PuntoXM schreef:Waarom trouwens niet de 6-bak van de 1.3MJT90? Die kan ook 200Nm koppel aan :roll:
![Cool 8)](./images/smilies/icon_cool.gif)
Goede vraag....misschien dat de T-Jet niet zo goed uit de verf komt met de overbrengingen van die bak?
120 km/u = 2300 rpm in VI, andere verhoudingen weet ik niet zo uit het hoofd. Wat zou de T-jet doen?
Anyhow: wel mooi concept trouwens, ANWB was lyrisch over een Touran (...) dankzij de 1.4TSI erin. Wat eerst met de diesels gebeurde (alles uit de technologiekast om ze efficiënt en toch sterk te maken), zie je nu bij benzinemotoren gebeuren. Wat wel een hogere aanschafprijs tot gevolg heeft, want een iets groter blok kost niet veel (zeker niet bij dezelfde motorenfamilie, bijv. een 1.6 of 2.0 is vaak hetzelfde basisblok) maar 16v, variabele turbo, intercooler e.d. betekent een hoop dure, extra onderdelen en montage. Ik vind de meerprijs voor een T-jet echt meevallen, daarom.
Rogier Verhoef -
Autolinkje!
- Grande Punto 1.3mjt90 Edizione Prima
- XM V6 Exclusive
- CX 2400ie Pallas C-matic
Ex: Xantia HDI Break, GSA X1, CX 22 TRS, XM TurboD12, 205 Forever D