Fabrieksfout voorruit

Plaats reactie
Chimmeke
Nuovo Arrivato
Berichten: 66
Lid geworden op: do nov 16, 2006 11:38
Locatie: Laakdal (B)

Fabrieksfout voorruit

Bericht door Chimmeke »

Vandaag m'n voorruit laten maken door Carglass want daar was zaterdag door steenstag een sterretje ingekomen.

Was snel gedaan maar deze kerel merkte ook op dat er een fabrieksfout in m'n voorruit zit.

Al sinds het begin dat ik m'n auto heb (6 maanden) zit er in de linker bovenhoek een ronde 'vlek'.
Ik dacht in het begin dat dit nog vuil was van een sticker die erop had gekleefd en heb er geen aandacht meer aan besteed tot nu ...

Hij was aan het uitleggen dat het glas uit verschillende lagen bestaat en dat er tussen zo'n laag de hechting niet zo goed is met als resultaat:

Afbeelding

Afbeelding

Zijn er van jullie nog mensen die dit voor hebben?

Ik ga er volgende week zeker eens mee langs bij de dealer en vragen of er geen nieuwe ruit kan ingezet worden, heb tenslotte nog garantie.

Wat denken jullie ervan?
joedelta

Bericht door joedelta »

Als een deskundige van Carglass het zegt, dan zou ik het zeker proberen bij de dealer.
diabloNL
Senior Stato
Berichten: 761
Lid geworden op: do aug 17, 2006 17:09

Bericht door diabloNL »

Wel raar dat als de hechting niet goed is dat er een op het oog perfecte cirkel ontstaat. :? Dus het zit echt in het glas?
Afbeelding
"There are 10 kinds of people. Those who understand binary, and those who do not."
Chimmeke
Nuovo Arrivato
Berichten: 66
Lid geworden op: do nov 16, 2006 11:38
Locatie: Laakdal (B)

Bericht door Chimmeke »

diabloNL schreef:Wel raar dat als de hechting niet goed is dat er een op het oog perfecte cirkel ontstaat. :? Dus het zit echt in het glas?
Ja, je kan het niet wegvegen langs de buitenkant, noch langs de binnenkant.

Zelf had ik daar niet achtergekomen maar nu die van Carglass dat zegt begrijp ik wel wat hij bedoeld.

Dacht gewoon dat alle GP's dit hadden.

Heb hieronder nog 2 foto's toegevoegd toen ik hem 5 dagen had. Het verschil zie je toch wel duidelijk vanop afstand.

Afbeelding

Afbeelding
Gebruikersavatar
Señor Sjon
Membre D'Oro
Berichten: 1343
Lid geworden op: zo mar 26, 2006 21:36
Locatie: Hellevoetsluis

Bericht door Señor Sjon »

Volgens mij heeft de GP gelaagd glas. En zie je nu de afdruk van zo'n zuignap waarmee de ruit verplaatst wordt. Die afdruk zit in dit geval tussen de 2 glasplaten in. Dus productiefout.
Uitvoering: Fiat Grande Punto Sport 1.4 16v Crossover Black
Nu met een Toyotank RAV4 2.0 4WD. Weer eens wat anders. :mrgreen:
Slick
Berichten: 6
Lid geworden op: ma sep 24, 2007 21:17

Rondje op voorruit

Bericht door Slick »

Mijn nieuwe Tjet Sport heeft ook zo'n ronde vlek. Je ziet het eigenlijk alleen 's ochtends als de ruiten zijn beslagen, maar
toch...

Ik ga volgende week langs de dealer voor wat andere zaken en dan zal ik het vermoeden van een fabrieksfout gelijk even melden. Ik laat nog weten wat de dealer ervan te zeggen heeft.
Slick
Berichten: 6
Lid geworden op: ma sep 24, 2007 21:17

Fabrieksfout voorruit

Bericht door Slick »

Wat was de reactie van jouw dealer chimmeke?
Chimmeke
Nuovo Arrivato
Berichten: 66
Lid geworden op: do nov 16, 2006 11:38
Locatie: Laakdal (B)

Bericht door Chimmeke »

Die hadden dat ook nog nooit gezien, ze hebben er foto's van genomen en zouden die doorsturen naar Fiat. Morgen is dat 3 weken geleden dat die foto's zijn gemaakt.
Ze zouden mij op de hoogte brengen wanneer er nieuws was. Voorlopig nog niets gehoord.
Ik ga volgende eens horen of ze al meer weten.
Plaats ook eens een foto, kan ik eventueel aantonen dat er nog medemensen last hebben.
Chimmeke
Nuovo Arrivato
Berichten: 66
Lid geworden op: do nov 16, 2006 11:38
Locatie: Laakdal (B)

Bericht door Chimmeke »

Vandaag heb ik telefoon gehad van de dealer dat ik nog eens moest passeren in verband met die voorruit.

Hij noteerde de nummer van de voorruit zodat hij de juiste kan bestellen.

Over een 1500 km's moet m'n auto binnen voor een klein onderhoud en dan gaat hij m'n ruit mee vervangen.

Ben zeer tevreden dat dit opgelost gaat worden, had de hoop al een beetje opgegeven omdat het vandaag een maand is geleden dat ik dit gemeld had.

En Slick, heb jij al meer gehoord? Normaal gezien moet het bij jou ook wel lukken om een nieuwe ruit te krijgen.
Slick
Berichten: 6
Lid geworden op: ma sep 24, 2007 21:17

Bericht door Slick »

Dat is goed nieuws! Mijn T-jet gaat 15 oktober naar de garage en dan zal ik dit gelijk aankaarten. Ik ben wel benieuwd of er meer punto's zijn met een fabrieksfout...
Gebruikersavatar
Bennink
Dedito
Berichten: 9115
Lid geworden op: wo nov 15, 2006 17:23
Locatie: Deventer

Bericht door Bennink »

Chimmeke schreef:Vandaag heb ik telefoon gehad van de dealer dat ik nog eens moest passeren in verband met die voorruit.

Hij noteerde de nummer van de voorruit zodat hij de juiste kan bestellen.

Over een 1500 km's moet m'n auto binnen voor een klein onderhoud en dan gaat hij m'n ruit mee vervangen.

Ben zeer tevreden dat dit opgelost gaat worden, had de hoop al een beetje opgegeven omdat het vandaag een maand is geleden dat ik dit gemeld had.

En Slick, heb jij al meer gehoord? Normaal gezien moet het bij jou ook wel lukken om een nieuwe ruit te krijgen.
Dat is zeker een nette oplossing. Fijn dat je een nieuwe voorruit krijgt.
12000km GP 1.3 Multijet 16v 75 Active,
162000km GP 1.4 8v 77 Edizione Blue&Me,
2000km GP 1.4 8v 77 Racing+,
125000km Evo 1.3 Multijet 16v 85 Dynamic.
Nu Renault Mégane Estate 1.5 dCi 110 Bose.
Sporting raymon
Avere Una Vita
Berichten: 3258
Lid geworden op: do mar 30, 2006 19:44
Locatie: Velserbroek
Contacteer:

Bericht door Sporting raymon »

Slick schreef:Dat is goed nieuws! Mijn T-jet gaat 15 oktober naar de garage en dan zal ik dit gelijk aankaarten. Ik ben wel benieuwd of er meer punto's zijn met een fabrieksfout...
Stel je even voor Slick in het daarvoor bedoelde gedeelte ,of is dat al gebeurd?

Groet,
Sporting Raymon
GP-tjet ingeruild voor een Seat Leon Cupra 310 gestolen op 04-11-2011
nu:Alfa Romeo Giulietta 170 pk multi-air ,kleur Argento alfa
Chimmeke
Nuovo Arrivato
Berichten: 66
Lid geworden op: do nov 16, 2006 11:38
Locatie: Laakdal (B)

Bericht door Chimmeke »

Daarnet mijn auto binnengebracht om die voorruit te laten vervangen. Krijgt hij ook meteen een klein onderhoud.

Morgenavond mag ik hem terug gaan ophalen.

Betere sinterklaas kan er niet zijn he!
ads
Nuovo Arrivato
Berichten: 80
Lid geworden op: di nov 14, 2006 16:40
Locatie: België

Bericht door ads »

ik sinds deze zomer last van strepen op mijn voorruit. Ik moet blijkbaar eens in de zomer de ruitensproeiers doen gaan hebben als mijn auto stil stond in de zon, en deze strepen die naar beneden lopen, zijn er precies ingebrand of ingebakken. Ook als je de ruit wast, voel je dat er een soort product op zit. Veel last heb je er niet van, behalve als je tegenzon rijd, of 's nachts, als je een tegenligger hebt.
Volgens mijn garagist, zou ik dit kunnen verwijderen met azijn.
Iemand ervaring mee?
Plaats reactie