waaraan kun je zien of het een 16 klepper is
waaraan kun je zien of het een 16 klepper is
heb een paar foto's van het moterblok gemaakt.
bij mijn vorige 16 kleps auto's stond altijd ergens op het blok of luchtfilterhuis vermeld dat het een 16 klepper betrof.
maar hoe ik ook zoek bij mijn GP ik kan niets ontdekken
bij mijn vorige 16 kleps auto's stond altijd ergens op het blok of luchtfilterhuis vermeld dat het een 16 klepper betrof.
maar hoe ik ook zoek bij mijn GP ik kan niets ontdekken
dat is nu typisch een reactie van Techno2TeChNo2 schreef:Misschien hebben ze je per ongeluk ene verkeerd motortje gegeven (er wordne ook wel vergissingen gemaakt met blue& me en radio's)
het verschil merk ik absoluut met rijden.
de 8 klepper was niet vooruit te branden, en de mijne is lekker vlot.
maar het blok lijkt me precies hetzelfde vandaar mijn vraag
16 klepper?
Puntisti,
Hierbij mijn eerste reactie op dit forum;
Ben sinds 2 maanden bezitter van een 1.4 Dynamic 16 klepper(Crossover black metalic, met Denim Orange bekleding) en ben eveneens op speurtocht geweest.
In het serviceboekje staat een codering waaruit je kunt opmaken dat het om een 16 klepper gaat.
Maar, indien je vanaf de accuzijde onder de airbox kijkt kun je m.i. aan de bovenzijde van kop de positie van de dubbele bovenliggende nokkenassen zien en dat is de andere eigenschap van dit blok.
Maar... het gedrag van het blok laat je heel duidelijk weten dat het om een 16 klepper gaat.
De 8 klepper vond ook ik uitermate tam.
Saluti.
Hierbij mijn eerste reactie op dit forum;
Ben sinds 2 maanden bezitter van een 1.4 Dynamic 16 klepper(Crossover black metalic, met Denim Orange bekleding) en ben eveneens op speurtocht geweest.
In het serviceboekje staat een codering waaruit je kunt opmaken dat het om een 16 klepper gaat.
Maar, indien je vanaf de accuzijde onder de airbox kijkt kun je m.i. aan de bovenzijde van kop de positie van de dubbele bovenliggende nokkenassen zien en dat is de andere eigenschap van dit blok.
Maar... het gedrag van het blok laat je heel duidelijk weten dat het om een 16 klepper gaat.
De 8 klepper vond ook ik uitermate tam.
Saluti.
- Romeodelta
- Senior Stato
- Berichten: 720
- Lid geworden op: wo mar 01, 2006 21:30
- Locatie: Hoogvliet
Je bent me weer voor broertje. Je kunt het inderdaad aan het filterhuis zien. Veels te groot natuurlijk zo'n filterhuis dus moet er maar een sprintfilter op komen. Staat leuk en klinkt ook leuk. En voor je gevoel gaat hij harder.
1.4 Abarth Punto Evo
Nero Scorpione
17" antraciet (wintervelgen)
Eibach verlaagd met Koni FSD en 18" zwarte Sparco asseto gara
Nero Scorpione
17" antraciet (wintervelgen)
Eibach verlaagd met Koni FSD en 18" zwarte Sparco asseto gara
Zo'n filterhuis heeft ook zijn mogelijkheden hoor....bij mijn Lancia Delta, daar was hij echt ENORM en hij hing aan twee kanten met veren vast. Op een gegeven moment was één van de veren gebroken en begon het filterhuis tijdens het rijden tegen de onderzijde motorkap te trillen, wat een geweldige sportieve brom gaf!!!!Romeodelta schreef: Je bent me weer voor broertje. Je kunt het inderdaad aan het filterhuis zien. Veels te groot natuurlijk zo'n filterhuis dus moet er maar een sprintfilter op komen. Staat leuk en klinkt ook leuk. En voor je gevoel gaat hij harder.
- tonyvandenbroek
- Presidente GPC
- Berichten: 16093
- Lid geworden op: do mar 30, 2006 11:04
- Locatie: Someren
- Contacteer: