Hoe is je GP verzekerd?

Hoe heb je je GP verzekerd?

All-Risk
43
98%
WA (Wettelijke Aansprakelijkheid)
1
2%
WA plus/extra/beperkt casco (een tussenvorm dus)
0
Geen stemmen
 
Totaal aantal stemmen: 44

Gebruikersavatar
PuntoXM
Nuovo Arrivato
Berichten: 174
Lid geworden op: do jul 13, 2006 14:38
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Bericht door PuntoXM »

Supernova schreef:Worden deukjes, krassen en eender welke andere schade vergoed bij jullie lease-auto's? Dan is het Allrisk in ieder geval.

Kan het me ook niet anders voorstellen bij een lease-auto, je betaalt er immers genoeg voor...
Denk wel dat het anders zit, ook verhuurders als Hertz hebben hun bakkies slechts WA verzekerd. Als particulier wil je je ter indekken tegen te grote kosten, en sluit je een verzekering af - je kunt je die auto maar 1x veroorloven.

Zij redeneren echter zelf als een verzekeraar: de kans dat je wat gebeurt is heel klein. En als je maar véél auto's hebt rondrijden, bespaar je ook heel veel door die allemaal maar WA te verzekeren. En ja, als er dan eens wat gebeurt, ben je als bedrijf ff de pineut. Maar zij kunnen dat opvangen (zeker omdat huur en lease vaak nog wél een fiks eigen risico kent als men het niet op een derde persoon kan verhalen) en doen dat zonodig ook. Net zoals een verzekeraar dat kan: heel veel mensen betalen premie zonder schade te rijden - en uit dat potje worden de "relatief enkele" schades betaald. En de winst verdeeld :twisted:
Rogier Verhoef - Autolinkje!
- Grande Punto 1.3mjt90 Edizione Prima
- XM V6 Exclusive
- CX 2400ie Pallas C-matic
Ex: Xantia HDI Break, GSA X1, CX 22 TRS, XM TurboD12, 205 Forever D
Peter
Junior Stato
Berichten: 481
Lid geworden op: za sep 22, 2007 15:09
Locatie: Gent (B)

Bericht door Peter »

Wij gaan onze GP (van m'n vrouw) niet all-risk verzekeren. Is beslist. Er zullen niet veel km's mee gemaakt worden, en er zal ook niet tijdens spitsuren of andere drukke momenten mee gereden worden - we nemen het risico.

Heb voor m'n eigen wagen (omdat-ie voor het werk gebruikt wordt) al genoeg all-risk premie betaald zonder ooit maar schade te hebben (ja één keer een gebarsten voorruit).

Tenslotte kan je het geld voor de premies ook opsparen "voor het geval dat". Blijft er de kans dat je 'm total-loss rijdt door eigen fout. Dan heb je pech :( .
Het blijft in ons geval een tweede autootje (wel nodig anders hadden we 't beslist niet), met het daaraan verbonden beperkter gebruik.

Peter
Gebruikersavatar
suus
Junior Stato
Berichten: 246
Lid geworden op: vr feb 23, 2007 14:24
Locatie: Moerdijk

Bericht door suus »

Onze Gp is all-risk verzekert voor 33 euro in de maand en de Panda voor 29 euro in de maand all-risk, we zijn verzekerd bij Univé verzekeringen, is in ons geval echt de goedkoopste en tot nu toe tot volle tevredenheid.
Wagenparkbeheerder van 2 Grande Punto's, een 1.4 t-jet Sport en een 1.3 mtj Actual. De een is chemical grey en de ander underground grey.
Peter
Junior Stato
Berichten: 481
Lid geworden op: za sep 22, 2007 15:09
Locatie: Gent (B)

Bericht door Peter »

suus schreef:Onze Gp is all-risk verzekert voor 33 euro in de maand en de Panda voor 29 euro in de maand all-risk, we zijn verzekerd bij Univé verzekeringen, is in ons geval echt de goedkoopste en tot nu toe tot volle tevredenheid.
Spreek je dan over het verschil tussen WA en all-risk, of zijn dat de totaal-bedragen?
Gebruikersavatar
johnb
Avere Una Vita
Berichten: 3502
Lid geworden op: di aug 01, 2006 12:17
Locatie: Landgraaf

Bericht door johnb »

All-riskverzekering, no-claimbeschermer, accessoires verzekerd: € 38,15 per maand.
Gebruikersavatar
suus
Junior Stato
Berichten: 246
Lid geworden op: vr feb 23, 2007 14:24
Locatie: Moerdijk

Bericht door suus »

Peter schreef:
suus schreef:Onze Gp is all-risk verzekert voor 33 euro in de maand en de Panda voor 29 euro in de maand all-risk, we zijn verzekerd bij Univé verzekeringen, is in ons geval echt de goedkoopste en tot nu toe tot volle tevredenheid.
Spreek je dan over het verschil tussen WA en all-risk, of zijn dat de totaal-bedragen?
Deze bedragen zijn voor All-risk, voor 2 verschillende auto's
Wagenparkbeheerder van 2 Grande Punto's, een 1.4 t-jet Sport en een 1.3 mtj Actual. De een is chemical grey en de ander underground grey.
Peter
Junior Stato
Berichten: 481
Lid geworden op: za sep 22, 2007 15:09
Locatie: Gent (B)

Bericht door Peter »

Ik denk dat ik niet helemaal duidelijk ben geweest :oops: omdat ik je antwoord niet helemaal begrijp, suus.

Hier in B is het zo dat je (per auto):

a) aan je verzekerings maatschappij bedrag X voor BA (bij jullie WA) betaalt (evt. aangevuld met Rechtsbijstand+ en bestuurdersverzekering).

b) daarbovenop komt dan evt. het bedrag Y voor een beperkte dan wel volledige omnium (all-risk).

Het totaal dat je dan per jaar (bij jullie blijkbaar per maand mogelijk) betaalt, is in geval van a) + b), bedrag "X+Y", in één keer.

Mijn vraag was nu: gaat het over de bedragen die je noemde per auto over bedrag Y (enkel het all-risk gedeelte), of zijn de bedragen die je noemde per auto "X+Y", dus per auto alles bij elkaar.
Want in het laatste geval ben je voor B normen erg goedkoop verzekerd.

Vandaar dat het me interesseerde :wink: .

Groeten,
Peter
joedelta

Bericht door joedelta »

Peter, je kunt er van uit gaan dat Suus de totaalbedragen (WA en All-risk) bedoeld.
Dat is overigens ook voor Nederlandse begrippen niet duur hoor. Ik betaal voor de all-risk (inclusief WA) verzekering van mijn nieuwe GP 1.4 T-Jet 16V Sport (5-deurs) ongeveer € 52,= per maand. (inclusief rechtsbijstand en inzittendenverzekering bij een maximum kilometrage van 20.000 km/jaar)
Plaats reactie