WIT, meest verkochte kleur wereldwijd

Plaats reactie
Gebruikersavatar
tonyvandenbroek
Presidente GPC
Presidente GPC
Berichten: 16093
Lid geworden op: do mar 30, 2006 11:04
Locatie: Someren
Contacteer:

WIT, meest verkochte kleur wereldwijd

Bericht door tonyvandenbroek »

Autolakkenfabrikant DuPont houdt kleurentrends nauwkeurig in de gaten.
Dit jaar is zilvergrijs voor het eerst in zeven jaar niet de populairste kleur voor auto’s.


Zeven jaar lang was zilvergrijs de meest populaire kleur voor auto’s. In 2007 is dat wit en parelmoer. In Europa blijft zwart het meest gekozen – 25 procent van de auto’s wordt in die tint afgeleverd. In elk segment, behalve bij MPV’s is het de meest gekozen kleur. Daar komt het pas op de derde plaats Zilver staat in Europa nog altijd op de tweede plaats. In 2007 is daarvoor een groei van één procent genoteerd. Verder noteert DuPont een voorkeur voor heldere basiskleuren zoals blauw en rood.


Wit en parelmoer is over de hele wereld voor het eerst de meest gekozen kleur. Dat komt omdat deze kleur in Noord-Amerika opstootte naar de eerst plaats. Het eindigt bijna gelijk met zilver en zwart, maar komt toch als winnaar uit de bus. Negentien procent van de auto’s wordt daar afgeleverd in het wit. Ook in Japan staat – net als vorig - die kleur bovenaan. Daar kiest 24 procent van de kopers die kleur. Ook Mexicanen kiezen het liefste wit.

In Brazilië, China, en Zuid-Korea is zilvergrijs de meest populaire kleur. Overigens is het in alle landen telkens een spannende race tussen wit, zilver en zwart.

Afbeelding


bron: autoweeK.nl
Afbeelding
Gebruikersavatar
fra-boy
Senior Stato
Berichten: 748
Lid geworden op: ma jul 24, 2006 20:44
Locatie: Groningen

Bericht door fra-boy »

Vandaag ook gelezen. Ik wist het wel :lol: :lol:
Evo 1.3 Multijet 16v 85 Dynamic, Glory White, Cool and Blue, Interscope, Leren stuurwiel, Dynamic + pakket, rood interieur. Voorheen: Witte GP Sport 1.4. T-jet
Gebruikersavatar
marcopunto
Junior Stato
Berichten: 413
Lid geworden op: wo aug 15, 2007 11:16
Locatie: Kalmthout

Bericht door marcopunto »

als ik bij ons op de personeelsparking kijk is het toch ook één en al zilvergrijs hoor ...
10e Fiat, 3e Punto: GP 3d 1.3jtd 90pk emotion dualogic-chemical grey-leder-skydome-17"-skirts-dakspoiler-esp-subwoofer-park-en regensensor-donkere zijruiten,
2e Lancia: Delta 1.6jtd sixtronic platino - grigrio tempesta/nero lava opaco
Ysco165
Membre D'Oro
Berichten: 1001
Lid geworden op: za okt 21, 2006 17:01
Locatie: begint met een D...

Bericht door Ysco165 »

En Oranje...... :twisted: :twisted: :twisted:
Afbeelding
Gebruikersavatar
johnb
Avere Una Vita
Berichten: 3502
Lid geworden op: di aug 01, 2006 12:17
Locatie: Landgraaf

Bericht door johnb »

Ysco165 schreef:En Oranje...... :twisted: :twisted: :twisted:
Is in Groningen de meest verkochte kleur :!: :wink:
Gebruikersavatar
walpunto
VIP Membro
VIP Membro
Berichten: 3906
Lid geworden op: ma jun 05, 2006 19:40
Locatie: utrecht

Bericht door walpunto »

wit is vooral een kleur voor de bedryfswagens vandaar de hoge cijfers.
2006 gp 1.4 starjet sport
2009 diverse verkeerde auto s
01-09-2016 gp 1.4 t=jet sport
ineke
Avere Una Vita
Berichten: 3956
Lid geworden op: ma aug 14, 2006 8:01
Locatie: Tilburg

Bericht door ineke »

Ik heb ze in verschillende auto merken gezien en sommige zijn wel mooi het ligt er ook aan wat voor model auto het is. Maar vind het wel mooi .
Stilo Abarth 5M17 MS Limited Edition 2.4 20V kleur Ferrari rood 170PK.(handgeschakeld).
Gebruikersavatar
marcopunto
Junior Stato
Berichten: 413
Lid geworden op: wo aug 15, 2007 11:16
Locatie: Kalmthout

Bericht door marcopunto »

ik vind het bij de punto wel geslaagd, in combinatie met 17".
Ik vind een witte kleur anders bij vele autotypes een LADA-look oproepen. Ik vind het bij vele types 'goedkoop' lijken. Maar ja, smaken verschillen.
10e Fiat, 3e Punto: GP 3d 1.3jtd 90pk emotion dualogic-chemical grey-leder-skydome-17"-skirts-dakspoiler-esp-subwoofer-park-en regensensor-donkere zijruiten,
2e Lancia: Delta 1.6jtd sixtronic platino - grigrio tempesta/nero lava opaco
Gebruikersavatar
bjlevi
Nuovo Arrivato
Berichten: 17
Lid geworden op: di jul 10, 2007 8:00

Bericht door bjlevi »

Jippy!
Gebruikersavatar
fra-boy
Senior Stato
Berichten: 748
Lid geworden op: ma jul 24, 2006 20:44
Locatie: Groningen

Bericht door fra-boy »

Evo 1.3 Multijet 16v 85 Dynamic, Glory White, Cool and Blue, Interscope, Leren stuurwiel, Dynamic + pakket, rood interieur. Voorheen: Witte GP Sport 1.4. T-jet
swans
Avere Una Vita
Berichten: 4017
Lid geworden op: do nov 08, 2007 20:12
Locatie: Axel
Contacteer:

Bericht door swans »

marcopunto schreef:ik vind het bij de punto wel geslaagd, in combinatie met 17".
Ik vind een witte kleur anders bij vele autotypes een LADA-look oproepen. Ik vind het bij vele types 'goedkoop' lijken. Maar ja, smaken verschillen.
witte auto's uit japan en omstreken!
nissan silvia
subaru
eclips etc etc..

maar all time favorite! wit met een streepje hier en daar...

Afbeelding
My ex-girlfriend had this really weird fetish, she liked to dress up like herself
and then act like a bitch all the time
Plaats reactie