Voor de Techneuten:Wat kan er zoal getuned worden T-jet 120

Sporting raymon
Avere Una Vita
Berichten: 3258
Lid geworden op: do mar 30, 2006 19:44
Locatie: Velserbroek
Contacteer:

Bericht door Sporting raymon »

PGP schreef:Hallo allemaal,

Ik wil ook effe reageren voordat ik mijn t-jet kocht wou ik hem nog meer vermogen geven.

Dus ik ben gaan denken en gaan googlen.
Ik kwam toen terecht bij de bravo met een t-jet motor met 150 Pk

Ik dus naar mijn dealer om technische gegevens te halen van de bravo.
Die heb ik naast de technische gegevens van mijn punto gelegd.
En zover ik kan zien zijn die allebei precies hetzelfde (heb zelf de sport uitvoering).

Ik dus met de vraag naar mijn dealer waar zit het verschil.
En de dealer moest mij gelijk geven dat het in de software zat.

Ik dus met de volgende vraag kan je de software van de bravo op de punto zetten moet volgens mij geen probleem zijn omdat de motor en de turbo hetzelfde is.
De dealer is het nog voor mij aan het uitzoeken en belt me regelmatig dat ie nog NIETS weet. Maar zodra het kan hij het gelijk zal doen.

Verder blijf ik mijn garantie en dergelijke gewoon houden.

Ik houd jullie op de hoogte.


groetjes

pgp
mmm .interresant houd ons op de hoogte :wink:
GP-tjet ingeruild voor een Seat Leon Cupra 310 gestolen op 04-11-2011
nu:Alfa Romeo Giulietta 170 pk multi-air ,kleur Argento alfa
Sporting raymon
Avere Una Vita
Berichten: 3258
Lid geworden op: do mar 30, 2006 19:44
Locatie: Velserbroek
Contacteer:

Bericht door Sporting raymon »

GP-tjet ingeruild voor een Seat Leon Cupra 310 gestolen op 04-11-2011
nu:Alfa Romeo Giulietta 170 pk multi-air ,kleur Argento alfa
Gebruikersavatar
tomasso
Nuovo Arrivato
Berichten: 107
Lid geworden op: do jul 12, 2007 17:58

Bericht door tomasso »

PGP schreef:Hallo allemaal,

Ik wil ook effe reageren voordat ik mijn t-jet kocht wou ik hem nog meer vermogen geven.

Dus ik ben gaan denken en gaan googlen.
Ik kwam toen terecht bij de bravo met een t-jet motor met 150 Pk

Ik dus naar mijn dealer om technische gegevens te halen van de bravo.
Die heb ik naast de technische gegevens van mijn punto gelegd.
En zover ik kan zien zijn die allebei precies hetzelfde (heb zelf de sport uitvoering).

Ik dus met de vraag naar mijn dealer waar zit het verschil.
En de dealer moest mij gelijk geven dat het in de software zat.

Ik dus met de volgende vraag kan je de software van de bravo op de punto zetten moet volgens mij geen probleem zijn omdat de motor en de turbo hetzelfde is.

De dealer is het nog voor mij aan het uitzoeken en belt me regelmatig dat ie nog NIETS weet. Maar zodra het kan hij het gelijk zal doen.

Verder blijf ik mijn garantie en dergelijke gewoon houden.

Ik houd jullie op de hoogte.


groetjes

pgp
we wachten geduldig af!.... maar niet te lang hoor! : P
Dennytje
Nuovo Arrivato
Berichten: 136
Lid geworden op: do sep 06, 2007 0:04

Bericht door Dennytje »

PGP schreef:Hallo allemaal,

Ik wil ook effe reageren voordat ik mijn t-jet kocht wou ik hem nog meer vermogen geven.

Dus ik ben gaan denken en gaan googlen.
Ik kwam toen terecht bij de bravo met een t-jet motor met 150 Pk

Ik dus naar mijn dealer om technische gegevens te halen van de bravo.
Die heb ik naast de technische gegevens van mijn punto gelegd.
En zover ik kan zien zijn die allebei precies hetzelfde (heb zelf de sport uitvoering).

Ik dus met de vraag naar mijn dealer waar zit het verschil.
En de dealer moest mij gelijk geven dat het in de software zat.

Ik dus met de volgende vraag kan je de software van de bravo op de punto zetten moet volgens mij geen probleem zijn omdat de motor en de turbo hetzelfde is.

De dealer is het nog voor mij aan het uitzoeken en belt me regelmatig dat ie nog NIETS weet. Maar zodra het kan hij het gelijk zal doen.

Verder blijf ik mijn garantie en dergelijke gewoon houden.

Ik houd jullie op de hoogte.


groetjes

pgp
Welk stukje software heb je het dan over ? Als het alleen de ECU is dan kan je de software flashen. Maar de hele auto niet, aangezien dit zeker niet hetzelfde zal zijn. De ECU flashen, dat doen de chipbedrijven allang...
Dus ik zie het voordeel niet ? :oops:
bartike
Membre D'Oro
Berichten: 1384
Lid geworden op: ma mar 06, 2006 18:59
Locatie: Kapellen ->Belgium

Bericht door bartike »

er zit ook nog verschil in de turbo :wink:
Afbeelding
PGP
Nuovo Arrivato
Berichten: 94
Lid geworden op: ma okt 08, 2007 20:58
Locatie: Hoensbroek

Bericht door PGP »

welk stukje durf ik je niet te zeggen ik kan mijn laptop niet op mijn gp aansluiten en effe kijken waar het verschil zit hahahhah. :D

Het enigste wat ik je kan vertellen is dat de dealer (autobedrijf creusen in heerlen) het verschil uit is aan het zoeken tussen de software van de bravo want die heeft 150 met zelfde koppel en de fiat gp met 120 pk met zelfde koppel.

Mijn idee is dus dat er niet zo veel verschil in moet zitten omdat het koppel hetzelfde is het is volgens mij dus maar een kleine aanpassing.

Ik kan het natuurlijk mis hebben.
Maar als ik alles vergelijk lijkt het mij alleen de inspuit of zo die iets anders is.
Fiat grande Punto T-JET carribean orange
PGP
Nuovo Arrivato
Berichten: 94
Lid geworden op: ma okt 08, 2007 20:58
Locatie: Hoensbroek

Bericht door PGP »

Ik had de technische gegevens naast elkaar liggen en daar stond op dat ze allebei dezelfde turbo hebben. :D

Maar hoe die verder is afgesteld en hoe of wat weet ik niet.

Daarom natuurlijk dit onderwerp op dit forum.

Dus als je het wel weet shoot en dan kan ik er weer mee naar de fiat gaan :wink:
Fiat grande Punto T-JET carribean orange
ExTaxi
Membre D'Oro
Berichten: 1763
Lid geworden op: za jun 17, 2006 10:13
Locatie: Nieuwegein
Contacteer:

Bericht door ExTaxi »

De engelse tuner waar ik contact mee heb wil nog steeds naar NL komen om een aantal auto's te tunen. Ze kunnen de T-JET alleen nog niet via ODB tunen.
Fiat Grande Punto 130 pk mJTD Sport
New Orleans Blue - Blue&Me - Interscope - getinte zijruiten - cruisecontrol - regensensor
Gebruikersavatar
tomasso
Nuovo Arrivato
Berichten: 107
Lid geworden op: do jul 12, 2007 17:58

Bericht door tomasso »

@PGP

is er al wat nieuws te melden!? op naar de 150pk!
Gebruikersavatar
Maxximum
Membre D'Oro
Berichten: 1553
Lid geworden op: do feb 21, 2008 13:20
Locatie: NL, Sint Jansteen

Bericht door Maxximum »

Sorry dat ik dit topic omhoog schop:
Ik kwam dit bedrijf tegen na wat googelen.
http://www.ziptuning.nl/chiptuning/Fiat ... tml#header
Softwareaanpassing op maat.
Procedure: Originele software wordt uitgelezen en aangepast, de software wordt teruggeprogrammeerd. Deze aanpassing is niet waarneembaar met diagnose.
PK winst: +35pk
km/h winst: +10km/h
voor maar € 499

Zijn er trouwens mensen die een blow-off valve hebben gemonteerd op de GP T-jet?
Gebruikersavatar
Maxximum
Membre D'Oro
Berichten: 1553
Lid geworden op: do feb 21, 2008 13:20
Locatie: NL, Sint Jansteen

Bericht door Maxximum »

Zijn er trouwens mensen die een blow-off valve hebben gemonteerd op de GP T-jet?
Ohw, lees net dat Dennytje hem heeft gehad, maar ook weeral te koop heeft staan.
Dennytje
Nuovo Arrivato
Berichten: 136
Lid geworden op: do sep 06, 2007 0:04

Bericht door Dennytje »

Maxximum schreef:
Zijn er trouwens mensen die een blow-off valve hebben gemonteerd op de GP T-jet?
Ohw, lees net dat Dennytje hem heeft gehad, maar ook weeral te koop heeft staan.
Yes...maar standaard al te doen hoor. Trek de buis die naar je luchtfilter loopt eraf en dicht hem. Als je schakelt, hoor je een nette fluit ;)
joedelta

Bericht door joedelta »

Maxximum schreef:Sorry dat ik dit topic omhoog schop:
Ik kwam dit bedrijf tegen na wat googelen.
http://www.ziptuning.nl/chiptuning/Fiat ... tml#header
Softwareaanpassing op maat.
Procedure: Originele software wordt uitgelezen en aangepast, de software wordt teruggeprogrammeerd. Deze aanpassing is niet waarneembaar met diagnose.
PK winst: +35pk
km/h winst: +10km/h
voor maar € 499

Zijn er trouwens mensen die een blow-off valve hebben gemonteerd op de GP T-jet?
Dit lijkt mij geen verstandige keuze als de betrouwbaarheid en duurzaamheid van je GP je lief is.....het zal waarschijnlijk wel wat fun voor de korte termijn betekenen, maar verder..... :?
Gebruikersavatar
Maxximum
Membre D'Oro
Berichten: 1553
Lid geworden op: do feb 21, 2008 13:20
Locatie: NL, Sint Jansteen

Bericht door Maxximum »

@joedelta

Ik vraag me af of dat zo'n impact heeft op de levensduur.
Ze zeggen dat de fabrikant de auto dusdanig configureerd dat er
1. sportief gereden kan worden tegen
2. een redelijk zuinig verbruik.

sportief en comfort zal ik maar zeggen.

OBD tuning zou het "gemiddelde" van Best of both worlds aanpasen,
naar een nog meer sportieve auto.

@dennytje
ik vraag me af of dít verantwoord is.
Zou het totaal geen kwaad kunnen voor de rest van de auto of het motormanagement?
Gebruikersavatar
ed.de.vries
Membre D'Oro
Berichten: 1276
Lid geworden op: vr dec 01, 2006 0:09
Locatie: Grevenbicht

tuning.

Bericht door ed.de.vries »

:o Wederom komt chipping ter discussie voor de T-Jet 88/120 kw/pk
Benzine. eerder berichte ik al,dat de aandrijflijn en de Turbo wel
behoorlijk meer op hun donder gaan krijgen.
Tenminste!!! als je werkelijk de meer Nm en Koppel gaat gebruiken.
Want!!! daar doet iemand toch de chipping voor dacht ik zo.
Een Deutsche Race enginer die voor een Int Rally Team werkt met
jaren lange Race ervaring vertrouwde mij afgelopen weekend toe,
dat eea wel degelijk meer slijtage zou kunnen veroorzaken.
Dat chippen wel kan,maar!!!
Bezin,eer gij begin.
Het kan klauwen vol geld gaan kosten,als je er niet >vakkundig<
mee om weet te gaan in het normale verkeer.
Koop dan liever de Gr-P ABARHT, zo adviseerde de monteur mij.
Daar krijg je de keuze uit 150 of 180 PK.
t,is maar wat je wenst.
s6 met je keuze,s.
: der ALTE:
Plaats reactie