mmm .interresant houd ons op de hoogtePGP schreef:Hallo allemaal,
Ik wil ook effe reageren voordat ik mijn t-jet kocht wou ik hem nog meer vermogen geven.
Dus ik ben gaan denken en gaan googlen.
Ik kwam toen terecht bij de bravo met een t-jet motor met 150 Pk
Ik dus naar mijn dealer om technische gegevens te halen van de bravo.
Die heb ik naast de technische gegevens van mijn punto gelegd.
En zover ik kan zien zijn die allebei precies hetzelfde (heb zelf de sport uitvoering).
Ik dus met de vraag naar mijn dealer waar zit het verschil.
En de dealer moest mij gelijk geven dat het in de software zat.
Ik dus met de volgende vraag kan je de software van de bravo op de punto zetten moet volgens mij geen probleem zijn omdat de motor en de turbo hetzelfde is.
De dealer is het nog voor mij aan het uitzoeken en belt me regelmatig dat ie nog NIETS weet. Maar zodra het kan hij het gelijk zal doen.
Verder blijf ik mijn garantie en dergelijke gewoon houden.
Ik houd jullie op de hoogte.
groetjes
pgp
Voor de Techneuten:Wat kan er zoal getuned worden T-jet 120
-
- Avere Una Vita
- Berichten: 3258
- Lid geworden op: do mar 30, 2006 19:44
- Locatie: Velserbroek
- Contacteer:
GP-tjet ingeruild voor een Seat Leon Cupra 310 gestolen op 04-11-2011
nu:Alfa Romeo Giulietta 170 pk multi-air ,kleur Argento alfa
nu:Alfa Romeo Giulietta 170 pk multi-air ,kleur Argento alfa
-
- Avere Una Vita
- Berichten: 3258
- Lid geworden op: do mar 30, 2006 19:44
- Locatie: Velserbroek
- Contacteer:
we wachten geduldig af!.... maar niet te lang hoor! : PPGP schreef:Hallo allemaal,
Ik wil ook effe reageren voordat ik mijn t-jet kocht wou ik hem nog meer vermogen geven.
Dus ik ben gaan denken en gaan googlen.
Ik kwam toen terecht bij de bravo met een t-jet motor met 150 Pk
Ik dus naar mijn dealer om technische gegevens te halen van de bravo.
Die heb ik naast de technische gegevens van mijn punto gelegd.
En zover ik kan zien zijn die allebei precies hetzelfde (heb zelf de sport uitvoering).
Ik dus met de vraag naar mijn dealer waar zit het verschil.
En de dealer moest mij gelijk geven dat het in de software zat.
Ik dus met de volgende vraag kan je de software van de bravo op de punto zetten moet volgens mij geen probleem zijn omdat de motor en de turbo hetzelfde is.
De dealer is het nog voor mij aan het uitzoeken en belt me regelmatig dat ie nog NIETS weet. Maar zodra het kan hij het gelijk zal doen.
Verder blijf ik mijn garantie en dergelijke gewoon houden.
Ik houd jullie op de hoogte.
groetjes
pgp
Welk stukje software heb je het dan over ? Als het alleen de ECU is dan kan je de software flashen. Maar de hele auto niet, aangezien dit zeker niet hetzelfde zal zijn. De ECU flashen, dat doen de chipbedrijven allang...PGP schreef:Hallo allemaal,
Ik wil ook effe reageren voordat ik mijn t-jet kocht wou ik hem nog meer vermogen geven.
Dus ik ben gaan denken en gaan googlen.
Ik kwam toen terecht bij de bravo met een t-jet motor met 150 Pk
Ik dus naar mijn dealer om technische gegevens te halen van de bravo.
Die heb ik naast de technische gegevens van mijn punto gelegd.
En zover ik kan zien zijn die allebei precies hetzelfde (heb zelf de sport uitvoering).
Ik dus met de vraag naar mijn dealer waar zit het verschil.
En de dealer moest mij gelijk geven dat het in de software zat.
Ik dus met de volgende vraag kan je de software van de bravo op de punto zetten moet volgens mij geen probleem zijn omdat de motor en de turbo hetzelfde is.
De dealer is het nog voor mij aan het uitzoeken en belt me regelmatig dat ie nog NIETS weet. Maar zodra het kan hij het gelijk zal doen.
Verder blijf ik mijn garantie en dergelijke gewoon houden.
Ik houd jullie op de hoogte.
groetjes
pgp
Dus ik zie het voordeel niet ?
welk stukje durf ik je niet te zeggen ik kan mijn laptop niet op mijn gp aansluiten en effe kijken waar het verschil zit hahahhah.
Het enigste wat ik je kan vertellen is dat de dealer (autobedrijf creusen in heerlen) het verschil uit is aan het zoeken tussen de software van de bravo want die heeft 150 met zelfde koppel en de fiat gp met 120 pk met zelfde koppel.
Mijn idee is dus dat er niet zo veel verschil in moet zitten omdat het koppel hetzelfde is het is volgens mij dus maar een kleine aanpassing.
Ik kan het natuurlijk mis hebben.
Maar als ik alles vergelijk lijkt het mij alleen de inspuit of zo die iets anders is.
Het enigste wat ik je kan vertellen is dat de dealer (autobedrijf creusen in heerlen) het verschil uit is aan het zoeken tussen de software van de bravo want die heeft 150 met zelfde koppel en de fiat gp met 120 pk met zelfde koppel.
Mijn idee is dus dat er niet zo veel verschil in moet zitten omdat het koppel hetzelfde is het is volgens mij dus maar een kleine aanpassing.
Ik kan het natuurlijk mis hebben.
Maar als ik alles vergelijk lijkt het mij alleen de inspuit of zo die iets anders is.
Fiat grande Punto T-JET carribean orange
Ik had de technische gegevens naast elkaar liggen en daar stond op dat ze allebei dezelfde turbo hebben.
Maar hoe die verder is afgesteld en hoe of wat weet ik niet.
Daarom natuurlijk dit onderwerp op dit forum.
Dus als je het wel weet shoot en dan kan ik er weer mee naar de fiat gaan
Maar hoe die verder is afgesteld en hoe of wat weet ik niet.
Daarom natuurlijk dit onderwerp op dit forum.
Dus als je het wel weet shoot en dan kan ik er weer mee naar de fiat gaan
Fiat grande Punto T-JET carribean orange
- Maxximum
- Membre D'Oro
- Berichten: 1553
- Lid geworden op: do feb 21, 2008 13:20
- Locatie: NL, Sint Jansteen
Sorry dat ik dit topic omhoog schop:
Ik kwam dit bedrijf tegen na wat googelen.
http://www.ziptuning.nl/chiptuning/Fiat ... tml#header
km/h winst: +10km/h
voor maar € 499
Zijn er trouwens mensen die een blow-off valve hebben gemonteerd op de GP T-jet?
Ik kwam dit bedrijf tegen na wat googelen.
http://www.ziptuning.nl/chiptuning/Fiat ... tml#header
PK winst: +35pkSoftwareaanpassing op maat.
Procedure: Originele software wordt uitgelezen en aangepast, de software wordt teruggeprogrammeerd. Deze aanpassing is niet waarneembaar met diagnose.
km/h winst: +10km/h
voor maar € 499
Zijn er trouwens mensen die een blow-off valve hebben gemonteerd op de GP T-jet?
Yes...maar standaard al te doen hoor. Trek de buis die naar je luchtfilter loopt eraf en dicht hem. Als je schakelt, hoor je een nette fluitMaxximum schreef:Ohw, lees net dat Dennytje hem heeft gehad, maar ook weeral te koop heeft staan.Zijn er trouwens mensen die een blow-off valve hebben gemonteerd op de GP T-jet?
Dit lijkt mij geen verstandige keuze als de betrouwbaarheid en duurzaamheid van je GP je lief is.....het zal waarschijnlijk wel wat fun voor de korte termijn betekenen, maar verder.....Maxximum schreef:Sorry dat ik dit topic omhoog schop:
Ik kwam dit bedrijf tegen na wat googelen.
http://www.ziptuning.nl/chiptuning/Fiat ... tml#header
PK winst: +35pkSoftwareaanpassing op maat.
Procedure: Originele software wordt uitgelezen en aangepast, de software wordt teruggeprogrammeerd. Deze aanpassing is niet waarneembaar met diagnose.
km/h winst: +10km/h
voor maar € 499
Zijn er trouwens mensen die een blow-off valve hebben gemonteerd op de GP T-jet?
- Maxximum
- Membre D'Oro
- Berichten: 1553
- Lid geworden op: do feb 21, 2008 13:20
- Locatie: NL, Sint Jansteen
@joedelta
Ik vraag me af of dat zo'n impact heeft op de levensduur.
Ze zeggen dat de fabrikant de auto dusdanig configureerd dat er
1. sportief gereden kan worden tegen
2. een redelijk zuinig verbruik.
sportief en comfort zal ik maar zeggen.
OBD tuning zou het "gemiddelde" van Best of both worlds aanpasen,
naar een nog meer sportieve auto.
@dennytje
ik vraag me af of dÃt verantwoord is.
Zou het totaal geen kwaad kunnen voor de rest van de auto of het motormanagement?
Ik vraag me af of dat zo'n impact heeft op de levensduur.
Ze zeggen dat de fabrikant de auto dusdanig configureerd dat er
1. sportief gereden kan worden tegen
2. een redelijk zuinig verbruik.
sportief en comfort zal ik maar zeggen.
OBD tuning zou het "gemiddelde" van Best of both worlds aanpasen,
naar een nog meer sportieve auto.
@dennytje
ik vraag me af of dÃt verantwoord is.
Zou het totaal geen kwaad kunnen voor de rest van de auto of het motormanagement?
- ed.de.vries
- Membre D'Oro
- Berichten: 1276
- Lid geworden op: vr dec 01, 2006 0:09
- Locatie: Grevenbicht
tuning.
Wederom komt chipping ter discussie voor de T-Jet 88/120 kw/pk
Benzine. eerder berichte ik al,dat de aandrijflijn en de Turbo wel
behoorlijk meer op hun donder gaan krijgen.
Tenminste!!! als je werkelijk de meer Nm en Koppel gaat gebruiken.
Want!!! daar doet iemand toch de chipping voor dacht ik zo.
Een Deutsche Race enginer die voor een Int Rally Team werkt met
jaren lange Race ervaring vertrouwde mij afgelopen weekend toe,
dat eea wel degelijk meer slijtage zou kunnen veroorzaken.
Dat chippen wel kan,maar!!!
Bezin,eer gij begin.
Het kan klauwen vol geld gaan kosten,als je er niet >vakkundig<
mee om weet te gaan in het normale verkeer.
Koop dan liever de Gr-P ABARHT, zo adviseerde de monteur mij.
Daar krijg je de keuze uit 150 of 180 PK.
t,is maar wat je wenst.
s6 met je keuze,s.
: der ALTE:
Benzine. eerder berichte ik al,dat de aandrijflijn en de Turbo wel
behoorlijk meer op hun donder gaan krijgen.
Tenminste!!! als je werkelijk de meer Nm en Koppel gaat gebruiken.
Want!!! daar doet iemand toch de chipping voor dacht ik zo.
Een Deutsche Race enginer die voor een Int Rally Team werkt met
jaren lange Race ervaring vertrouwde mij afgelopen weekend toe,
dat eea wel degelijk meer slijtage zou kunnen veroorzaken.
Dat chippen wel kan,maar!!!
Bezin,eer gij begin.
Het kan klauwen vol geld gaan kosten,als je er niet >vakkundig<
mee om weet te gaan in het normale verkeer.
Koop dan liever de Gr-P ABARHT, zo adviseerde de monteur mij.
Daar krijg je de keuze uit 150 of 180 PK.
t,is maar wat je wenst.
s6 met je keuze,s.
: der ALTE: