Gordels

Gebruikersavatar
Grande Fabro
Nuovo Arrivato
Berichten: 116
Lid geworden op: di feb 19, 2008 19:48
Locatie: Genk
Contacteer:

Gordels

Bericht door Grande Fabro »

Beste gp'ers

Weet er iemand toevallig hoe ik dat enorm storend piepend geluid kan uit zetten dat komt als je je gordel niet aan hebt?
Ikzelf rij altijd met mijn gordel aan, maar als ik iemand langs mij heb zitten die dat niet doet, moet ik altijd zeggen dat hij/zij de gordel aan moet doen want anders blijft mn gp zagen om de gordel aan te doen.
alvast thx :!:
Gebruikersavatar
Hellfire
Avere Una Vita
Berichten: 2066
Lid geworden op: vr jun 22, 2007 10:26

Bericht door Hellfire »

Die kan je niet uit zetten, maar je kunt er op twee manieren van af komen:

De eenvoudige oplossing: de motor niet starten voordat je passagier de gordel om heeft. Is ook veiliger voor hem/haar. ;)

De comfortabele oplossing: naar de dealer gaan en vragen om het piepje uit te zetten.
Afbeelding Grande Punto 1.4 T-Jet 16v Sport Exotica Red
Afbeelding En een Prius...
Afbeelding Renault Mégane III Estate 1.5 dCi TCE Bose
hannes
Avere Una Vita
Berichten: 4560
Lid geworden op: ma mar 27, 2006 9:28

Bericht door hannes »

als ik iemand naast me heb zitten die zijn gordel niet (wil) omdoet kan hij gelijk weer uitstappen en met de benenwagen verder gaan. :twisted:

weet je trouwens dat als je aangehouden word en je passagier geen gordel omheeft dat jij als rijder verantwoordelijk bent en de boete mag betalen :wink:

maar als je het persé wil, zul je naar de dealer moeten gaan hij kan dit waarschuwing signaal voor je uitzetten.
Gebruikersavatar
buxol
Avere Una Vita
Berichten: 4165
Lid geworden op: vr feb 24, 2006 21:24
Locatie: Alphen a/d Rijn

Bericht door buxol »

De dealer kan 'm uitzetten. Als iemand bij mij in de auto geen gordel draagt, ga ik zelf altijd nog piepen.
Had ook een GP met allemaal specificaties.
Gebruikersavatar
scoop
Supporto Tecnico
Supporto Tecnico
Berichten: 1656
Lid geworden op: za dec 02, 2006 11:48
Locatie: Boxmeer

Bericht door scoop »

hannes schreef:weet je trouwens dat als je aangehouden word en je passagier geen gordel omheeft dat jij als rijder verantwoordelijk bent en de boete mag betalen :wink:
Offtopic, maar volgens mij ligt dit iets genuanceerder. De bekeurder (verbalisant) is bevoegd om een eventuele bekeuring naar eigen inzicht aan een overtreder te geven (of zelfs helemaal niet en enkel te waarschuwen). In de praktijk betekent dit meestal het volgende: draag je als bestuurder geen gordel, dan mag je de bekeuring betalen voor iedereen die in de auto geen gordel draagt. Draag je als bestuurder wel een gordel, dan wordt het vaak afgedaan met een waarschuwing, tenzij de passagiers minderjarig zijn (en jij dus als bestuurder verantwoordelijk bent voor je passagiers).

Ik laat het ook gewoon zoals het is. Ik wil dat iedereen een gordel om heeft in mijn auto.
swans
Avere Una Vita
Berichten: 4017
Lid geworden op: do nov 08, 2007 20:12
Locatie: Axel
Contacteer:

Bericht door swans »

veiligheid voorop....
geen gordel of wel een gordel,... je kan nog zo voorzichtig rijden maar je weet niet wat een ander doet! daarom gordel om! :D
My ex-girlfriend had this really weird fetish, she liked to dress up like herself
and then act like a bitch all the time
Gebruikersavatar
walpunto
VIP Membro
VIP Membro
Berichten: 3906
Lid geworden op: ma jun 05, 2006 19:40
Locatie: utrecht

Bericht door walpunto »

dealer 5 min werk ff aan de comp en klaar.
2006 gp 1.4 starjet sport
2009 diverse verkeerde auto s
01-09-2016 gp 1.4 t=jet sport
Gebruikersavatar
black GP
Junior Stato
Berichten: 309
Lid geworden op: ma apr 27, 2009 14:17
Locatie: België- Gent

Re: Gordels

Bericht door black GP »

hierover heb ik een vraagje.
bij de passagierskant werkt dit op gewicht. toch? weet iemand aan hoeveel KG dit werkt? want ofwel is er een storing op dit systeem, ofwel is men vriendin vermagert:D
1.4 8.v Dynamic Crossover Black Gp (bj: 2008) : SOLD new car: Ford Fiesta titanium 1.6 TDi (bj: 2010)
Giovanni Tutore
Avere Una Vita
Berichten: 4980
Lid geworden op: vr sep 14, 2007 19:31

Re: Gordels

Bericht door Giovanni Tutore »

Pagina 111 van uw instructieboek meldt wel hoe het tijdelijk uit kan. Maar niets over welk gewicht nodig is om de schakelaar in de zetel te activeren.
(Staat je passagiers airbag niet toevallig uit :?: )
Gebruikersavatar
black GP
Junior Stato
Berichten: 309
Lid geworden op: ma apr 27, 2009 14:17
Locatie: België- Gent

Re: Gordels

Bericht door black GP »

Giovanni Tutore schreef:Pagina 111 van uw instructieboek meldt wel hoe het tijdelijk uit kan. Maar niets over welk gewicht nodig is om de schakelaar in de zetel te activeren.
(Staat je passagiers airbag niet toevallig uit :?: )
njah inderdaad hoe je het zelf tijdelijk uit kan zetten. Maar zelf wil ik ook dat men vriendin haar gordel aandoet. dus dit systeem vind ik erg handig. kwil dan ook dat het goed werkt. auto is nog maar 2 maand oud en nu al storingen raar...
hoe zie je dat de passagiers airbag uitstaat? er brand alleszinds geen lampje...
1.4 8.v Dynamic Crossover Black Gp (bj: 2008) : SOLD new car: Ford Fiesta titanium 1.6 TDi (bj: 2010)
Giovanni Tutore
Avere Una Vita
Berichten: 4980
Lid geworden op: vr sep 14, 2007 19:31

Re: Gordels

Bericht door Giovanni Tutore »

airbag uit is geel lampje dus da's 't nie.

Contact kan natuurlijk storen of de kabeltjes onder den zetel zitten nie goe vast oid. Dat heeft niet veel met nieuw te maken of juist wel als den plastiek nie goe verwijdert is. Suc6 mee te zoeken he :!:
Gebruikersavatar
black GP
Junior Stato
Berichten: 309
Lid geworden op: ma apr 27, 2009 14:17
Locatie: België- Gent

Re: Gordels

Bericht door black GP »

Giovanni Tutore schreef:airbag uit is geel lampje dus da's 't nie.

Contact kan natuurlijk storen of de kabeltjes onder den zetel zitten nie goe vast oid. Dat heeft niet veel met nieuw te maken of juist wel als den plastiek nie goe verwijdert is. Suc6 mee te zoeken he :!:
Oke,
ja ik ga morgen eens kijken onder men zetel of ik daar iets verkeerd zie, zoniet ga ik gewoon even langs bij de fiat verdeler. het rare is dat het zo af en toe is, dus slecht contactje ergens waarschijnlijk...
thnx voor de snelle reactie! .)
1.4 8.v Dynamic Crossover Black Gp (bj: 2008) : SOLD new car: Ford Fiesta titanium 1.6 TDi (bj: 2010)
old school
Junior Stato
Berichten: 239
Lid geworden op: wo dec 17, 2008 20:35
Locatie: Leke

Re: Gordels

Bericht door old school »

mijne piept niet meer, dealer heeft dit uitgezet, gelukkig maar want ik zet er soms mijn frigoboks op en dan gaat mijn lampje en geluidje ook aan.
1.3 mjet diesel 90 pk 6,4l/100
to be continued....
Gebruikersavatar
tiop86
Nuovo Arrivato
Berichten: 132
Lid geworden op: di sep 02, 2008 10:20

Re: Gordels

Bericht door tiop86 »

kabeltje loshalen werkt ook
geen gp-er meer
Ernst
Junior Stato
Berichten: 268
Lid geworden op: ma mei 26, 2008 17:08

Re: Gordels

Bericht door Ernst »

goedenacht..zal ik eens een tip geven om dat piepje uit te krijgen zonder dat je naar de dealer moet of kabeltjes los haalt... Je moet even naar de sloop rijden haalt daar even voor een knaak ofzo zo'n ik weet niet hoe dat ding in de volksmond heet een "klik ding' van de gordel.. En dan klik je in je passagiers stoel of van jezelf... Wil je wel weer dat piepje haal je hem er weer uit en leg je die in je dashboard kastje....zo simpel kan het zijn
Nu : Volvo C30 T5 R-design Cosmic White..
Was: GP T-Jet Sport (BJ 12-2007) Pilot Bi-xenon..
Plaats reactie