slijtage knoppen van radio

Plaats reactie
GPsport
Nuovo Arrivato
Berichten: 105
Lid geworden op: zo mar 19, 2006 16:53

slijtage knoppen van radio

Bericht door GPsport »

Hoi,

de cijfers op de knoppen van de radio beginnen te slijten. Ik rij nu zo'n 2 jaar met de Punto. De 4 is niet meer zichtbaar (nu een wit rondje). Wie heeft er meer last van slijtage hiervan? Als dit zo doorgaat heb ik bij 70k totaal geen tekst meer op de knoppen.

Ik vind deze slijtage eerlijk gezegd behoorlijk vlot, ook al is het alleen maar costmetisch.

Gr
Gpsport
GrandePunto Sport 130
Gebruikersavatar
Bennink
Dedito
Berichten: 9115
Lid geworden op: wo nov 15, 2006 17:23
Locatie: Deventer

Re: slijtage knoppen van radio

Bericht door Bennink »

GPsport schreef:Hoi,

de cijfers op de knoppen van de radio beginnen te slijten. Ik rij nu zo'n 2 jaar met de Punto. De 4 is niet meer zichtbaar (nu een wit rondje). Wie heeft er meer last van slijtage hiervan? Als dit zo doorgaat heb ik bij 70k totaal geen tekst meer op de knoppen.

Ik vind deze slijtage eerlijk gezegd behoorlijk vlot, ook al is het alleen maar costmetisch.

Gr
Gpsport
Hmmm... dat is voor het eerst dat ik dit hoor. Nog niet tegengekomen op het forum dus. Maar is je GP van één van de eersten? En hoeveel heb je nu gereden? Ik vind het raar, het zou ook eigenlijk niet mogen. Gebruik je de vier dan zoveel? Kan me eigenlijk niet voorstellen dat zo'n knop slijt, want je drukt maximaal maar een paar keer per rit op die knop... als het je volumeknop op het stuur nu was....
12000km GP 1.3 Multijet 16v 75 Active,
162000km GP 1.4 8v 77 Edizione Blue&Me,
2000km GP 1.4 8v 77 Racing+,
125000km Evo 1.3 Multijet 16v 85 Dynamic.
Nu Renault Mégane Estate 1.5 dCi 110 Bose.
Gebruikersavatar
walpunto
VIP Membro
VIP Membro
Berichten: 3906
Lid geworden op: ma jun 05, 2006 19:40
Locatie: utrecht

Bericht door walpunto »

komt niet vaak voor of je moet erg met die knop bezigzijn/spelen
ik raak deze knoppen ook zelden aan.
2006 gp 1.4 starjet sport
2009 diverse verkeerde auto s
01-09-2016 gp 1.4 t=jet sport
Gebruikersavatar
tonyvandenbroek
Presidente GPC
Presidente GPC
Berichten: 16093
Lid geworden op: do mar 30, 2006 11:04
Locatie: Someren
Contacteer:

Bericht door tonyvandenbroek »

Ik gebruik de knoppen ook zelden. Meestal gebruik de functies op het stuur.
Maar ik kan me inbeelden dat de 4 slijt. Is het niet zo dat op de "oudere" eerste modellen radio daar de SHUFFLE achter zit. Dan moet je de knop wat langer ingedrukt houden.

Heb je een radio zonder die functie, dan zal je wel veel naar radio 538 luisteren. (die zit bij mij op 4) :wink:
Afbeelding
diabloNL
Senior Stato
Berichten: 761
Lid geworden op: do aug 17, 2006 17:09

Bericht door diabloNL »

Lange nagels? Dat kan zeker een oorzaak zijn!
Afbeelding
"There are 10 kinds of people. Those who understand binary, and those who do not."
Gebruikersavatar
buxol
Avere Una Vita
Berichten: 4165
Lid geworden op: vr feb 24, 2006 21:24
Locatie: Alphen a/d Rijn

Bericht door buxol »

Kan je d'r een foto van laten zien?
Had ook een GP met allemaal specificaties.
joedelta

Bericht door joedelta »

buxol schreef:Kan je d'r een foto van laten zien?
van de nagels? :wink:
Jacob
Junior Stato
Berichten: 456
Lid geworden op: ma jul 09, 2007 20:38
Locatie: Hengelo

Bericht door Jacob »

Gebruik je handcreme ofzo? Daardoor kan alles wat je aanraakt ook sneller worden aangetast :lol:
GP T-Jet Sport 3d | Exotica Red | Sport leder | CS velgen | Cruise control | Regensensor | Privacy Glass | Anti-Whiplash
GPsport
Nuovo Arrivato
Berichten: 105
Lid geworden op: zo mar 19, 2006 16:53

Bericht door GPsport »

heej,

nope, geen lange nagels hiero. :lol:
Handcreme ook niet. Wat vaag is is dat ik 4 nauwelijks gebruik, dus die raak ik ook minder aan. Jep, ik heb 1 van de eerste punto's. maar wat zou dat uitmaken dan? is die radio vernieuwd sindsdien?

Ik raak die knoppen trouwens wel veel aan. op de 1 of andere manier zap ik liever sneller van 1 naar 5 dan 5 keer op het stuur.
het veel aanraken van die knoppen zou niks mogen uitmaken. Vroegah moest dat ook allemaal en toen waren er ook geen problemen.
GrandePunto Sport 130
Gebruikersavatar
Bennink
Dedito
Berichten: 9115
Lid geworden op: wo nov 15, 2006 17:23
Locatie: Deventer

Bericht door Bennink »

GPsport schreef:Jep, ik heb 1 van de eerste punto's. maar wat zou dat uitmaken dan? is die radio vernieuwd sindsdien?
Ik geloof niet dat de radio volledig vernieuwd is, maar het zou wel kunnen zijn dat ze andere materialen gebruikt hebben. Misschien dat er meer klachten over gekomen zijn en dat ze dat snel hebben aangepast.
12000km GP 1.3 Multijet 16v 75 Active,
162000km GP 1.4 8v 77 Edizione Blue&Me,
2000km GP 1.4 8v 77 Racing+,
125000km Evo 1.3 Multijet 16v 85 Dynamic.
Nu Renault Mégane Estate 1.5 dCi 110 Bose.
Gebruikersavatar
tonyvandenbroek
Presidente GPC
Presidente GPC
Berichten: 16093
Lid geworden op: do mar 30, 2006 11:04
Locatie: Someren
Contacteer:

Bericht door tonyvandenbroek »

Met vernieuwen van de radio bedoel ik het zolgende.
De eerste series radio's hadden allerlei extra functie achter de knoppen 1 t/m 6 zitten.

onder andere: Shuffle, Repeat. Deze zijn snel genoeg verdwenen en nu heeft geen een radio deze functies nog. Ik dacht dat je misschien deze radio had, en door op de 4 te drukken de shuffle/random inschakelde.
Afbeelding
GPsport
Nuovo Arrivato
Berichten: 105
Lid geworden op: zo mar 19, 2006 16:53

Bericht door GPsport »

Bean! :lol:
ik zou het eerlijk gezegd niet weten of daar nog functies onder zetten. shuffle/random gebruik ik sowieso nooit dus het kan maar zo. maar goed aangezien ik die functiens dus neit gebruik kan het daar niet aan liggen 8)
GrandePunto Sport 130
Walter
Nuovo Arrivato
Berichten: 46
Lid geworden op: vr mar 14, 2008 21:47

Bericht door Walter »

Mijn mute knop is aan het vergaan en de FM knopdoet ook leuk mee. Ook al zit die mute knop op het stuur, ik vlieg toch iedere keer weer naar het dash. :)

Morgen ben ik toch vrij, kan ik meteen even langs de garage, misschien is er wat te regelen icm garantie?!

Afbeelding
GPsport
Nuovo Arrivato
Berichten: 105
Lid geworden op: zo mar 19, 2006 16:53

Bericht door GPsport »

@Walter

Dit is exact het probleem in mijn punto. Bij mij is het knopje 4 vooralsnog maar ik zie bij de andere knopjes ook beginnende slijtage. Dit mag dus echt niet na 55k. Ik ga er dus mooi mee terug. half jaar verder en er resten alleen witte vlekken :roll:
GrandePunto Sport 130
Plaats reactie