FAQ: Blue&Me icm Tomtom

Gebruikersavatar
JB2
Senior Stato
Berichten: 582
Lid geworden op: zo jun 06, 2010 7:59
Locatie: Citroën C3 e-HDI/Rotterdam aan den Maas

Re: FAQ: Blue&Me icm Tomtom

Bericht door JB2 »

Bennink schreef:Ik zal er eens een mailtje aan wagen... hopelijk kunnen/willen ze iets regelen.

EDIT: mailtje gestuurd!
Goed bezig Bennink, maar ik heb gisteren de TT 750 Live elders besteld. (Ik ergerde me aan het feit dat Azerty extra kosten rekende voor betalen via iDeal... :? )
JB2 (Joedelta): FIAT Croma, Lancia Delta, FIAT Bravo, FIAT Stilo, FIAT GP, FIAT GP, FIAT 500, Lancia Ypsilon, FIAT Punto EVO, Citroën C3 1.6 e-HDI.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Bennink
Dedito
Berichten: 9115
Lid geworden op: wo nov 15, 2006 17:23
Locatie: Deventer

Re: FAQ: Blue&Me icm Tomtom

Bericht door Bennink »

Ik heb voor de mensen die nog wèl op zoek zijn naar een navigatiesysteem voor in de Punto Evo een tip:

aanbieding in samenwerking met Azerty
JB2 schreef:Goed bezig Bennink, maar ik heb gisteren de TT 750 Live elders besteld. (Ik ergerde me aan het feit dat Azerty extra kosten rekende voor betalen via iDeal... :? )
Jammer, ik ben nèt te laat.
12000km GP 1.3 Multijet 16v 75 Active,
162000km GP 1.4 8v 77 Edizione Blue&Me,
2000km GP 1.4 8v 77 Racing+,
125000km Evo 1.3 Multijet 16v 85 Dynamic.
Nu Renault Mégane Estate 1.5 dCi 110 Bose.
evozwart
Berichten: 2
Lid geworden op: do mar 17, 2011 11:18

Re: FAQ: Blue&Me icm Tomtom

Bericht door evozwart »

Wie helpt? krijg de mediaplayer niet op de tomtom blue&me te zien, de muziek op de usb word gewoon afgespeeld.
bijvoorbaat dank.
Frank1986
Junior Stato
Berichten: 261
Lid geworden op: za jan 01, 2011 14:31
Locatie: Sappemeer(groningen)

Re: FAQ: Blue&Me icm Tomtom

Bericht door Frank1986 »

evozwart schreef:Wie helpt? krijg de mediaplayer niet op de tomtom blue&me te zien, de muziek op de usb word gewoon afgespeeld.
bijvoorbaat dank.
Heb je wel een originele fiat tomtom? Zo ja dan moet je tomtom aan je blue&me linken, dan krijg je ook de ecodrive functie.
Gebruikersavatar
ulti
Senior Stato
Berichten: 752
Lid geworden op: zo jul 22, 2007 11:08
Locatie: lelystad

Re: FAQ: Blue&Me icm Tomtom

Bericht door ulti »

Frank1986 schreef:
evozwart schreef:Wie helpt? krijg de mediaplayer niet op de tomtom blue&me te zien, de muziek op de usb word gewoon afgespeeld.
bijvoorbaat dank.
Heb je wel een originele fiat tomtom? Zo ja dan moet je tomtom aan je blue&me linken, dan krijg je ook de ecodrive functie.
hoop niet dat je net zo'n gezeik krijgt al bij mij.. wilt dus niet linken.. oorzaak onbekend.. fiat is er mee bezig.. zit je dan met een tomtom van 300 euro :twisted:
Grande Punto sport - > Abarth Evo ->500S
Frank1986
Junior Stato
Berichten: 261
Lid geworden op: za jan 01, 2011 14:31
Locatie: Sappemeer(groningen)

Re: FAQ: Blue&Me icm Tomtom

Bericht door Frank1986 »

ulti schreef:
Frank1986 schreef:
evozwart schreef:Wie helpt? krijg de mediaplayer niet op de tomtom blue&me te zien, de muziek op de usb word gewoon afgespeeld.
bijvoorbaat dank.
Heb je wel een originele fiat tomtom? Zo ja dan moet je tomtom aan je blue&me linken, dan krijg je ook de ecodrive functie.
hoop niet dat je net zo'n gezeik krijgt al bij mij.. wilt dus niet linken.. oorzaak onbekend.. fiat is er mee bezig.. zit je dan met een tomtom van 300 euro :twisted:
Woont er niet iemand bij je in buurt met een fiat tt kun je die eens proberen, of had je dit al gedaan?
ADRIE
Junior Stato
Berichten: 366
Lid geworden op: ma mar 26, 2007 19:08
Locatie: Wagenborgen

Re: FAQ: Blue&Me icm Tomtom

Bericht door ADRIE »

Ik ook 1 en al drama met de bluetooth bellen en de eco drive connectie met de tomtom.

En de 5.5 update wil me ook niet lukken.
Weet iemand hoe dit precies moet?
Ik had het gedownload en daarna uitgepakt op de USB stick.
Stick erin en dan auto op contact gezet maar dan komt er een melding op het dasbord "config fout"
Wat doe ik fout of wie weet hier een oplossing voor?
Gebruikersavatar
JB2
Senior Stato
Berichten: 582
Lid geworden op: zo jun 06, 2010 7:59
Locatie: Citroën C3 e-HDI/Rotterdam aan den Maas

Re: FAQ: Blue&Me icm Tomtom

Bericht door JB2 »

Nou, ik heb gisteren de TT Go 750 live ontvangen. Voorheen heb ik altijd Becker navigatiesystemen gehad, maar vanwege de handige montage van de TT op het dashboard van de Evo, toch maar overstag gegaan...... :roll:

Eerste indruk: uitermate teleurstellend. Je moet eerst uren achter de PC doorbrengen voordat je de TT kan gaan gebruiken. Er staat geen kaart of zelfs geen stem op. Alles moet je downloaden van de TT-site, waarbij tijdens het downloaden en installeren er steeds van alles fout gaat.....en traag dat het allemaal gaat.....zucht.....om het nog maar niet te hebben over dat brakke stekkertje dat je in de TT moet steken voor verbinding met de PC. Het schiet de hele tijd vanzelf los! :evil: :evil: :evil: :evil:
JB2 (Joedelta): FIAT Croma, Lancia Delta, FIAT Bravo, FIAT Stilo, FIAT GP, FIAT GP, FIAT 500, Lancia Ypsilon, FIAT Punto EVO, Citroën C3 1.6 e-HDI.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Bennink
Dedito
Berichten: 9115
Lid geworden op: wo nov 15, 2006 17:23
Locatie: Deventer

Re: FAQ: Blue&Me icm Tomtom

Bericht door Bennink »

Ik weet niet wat voor Tomtom jij gekocht hebt, maar de GO 750 die ik heb aangeschaft had alle kaarten in het geheugen staan. Kwestie van aanzetten, de wizard doorlopen (ok, dat duurt wel even voordat je daar doorheen bent) en gebruiken. Ik heb de Tomtom binnen 30 dagen aan de PC gehangen om de meest recente kaarten in te laden.

Met dat stekkertje ben ik het met je eens: dat zuigt. Maar probeer dit eens: pak de autohouder die je bij de Tomtom krijgt (dus met zuignap) en pak een simpele mini-USB-kabel. Dan heb je in feite een dockingstation voor thuis. Werkt ideaal als je een bureaublad van glas heb (zoals ik) en wat minder als je een houten bureaublad hebt (omdat de zuignap dan na een paar dagen los laat).
12000km GP 1.3 Multijet 16v 75 Active,
162000km GP 1.4 8v 77 Edizione Blue&Me,
2000km GP 1.4 8v 77 Racing+,
125000km Evo 1.3 Multijet 16v 85 Dynamic.
Nu Renault Mégane Estate 1.5 dCi 110 Bose.
Gebruikersavatar
JB2
Senior Stato
Berichten: 582
Lid geworden op: zo jun 06, 2010 7:59
Locatie: Citroën C3 e-HDI/Rotterdam aan den Maas

Re: FAQ: Blue&Me icm Tomtom

Bericht door JB2 »

Bennink schreef:Ik weet niet wat voor Tomtom jij gekocht hebt, maar de GO 750 die ik heb aangeschaft had alle kaarten in het geheugen staan. Kwestie van aanzetten, de wizard doorlopen (ok, dat duurt wel even voordat je daar doorheen bent) en gebruiken. Ik heb de Tomtom binnen 30 dagen aan de PC gehangen om de meest recente kaarten in te laden.

Met dat stekkertje ben ik het met je eens: dat zuigt. Maar probeer dit eens: pak de autohouder die je bij de Tomtom krijgt (dus met zuignap) en pak een simpele mini-USB-kabel. Dan heb je in feite een dockingstation voor thuis. Werkt ideaal als je een bureaublad van glas heb (zoals ik) en wat minder als je een houten bureaublad hebt (omdat de zuignap dan na een paar dagen los laat).
Dat laatste (van de autohouder) bedacht ik me net ook, maar ehm, mijn TT was dus echt leeg (en het was dus gewoon een splinternieuwe Go 750 live) , ik kon wel een wizard doorlopen voor taal etc, maar verder noppes; dat gaf ook foutmeldingen bij het opstarten, want hij kon geen kaart vinden. Het is nu wel allemaal gelukt hoor en direct is alles ge-update naar de nieuwste kaarten en overige info. Eerste indruk is toch teleurstellend, wat betreft kwaliteit. Het is in vergelijking met een Becker Navigatie allemaal een beetje speelgoed-achtig. Resolutie van het scherm is ook stukken minder dan ik gewend was van de Becker. Maar goed, we zullen er maar aan wennen.

Wel meteen een FIAT opstart- en afsluitschermpje er op gezet vanaf de TT-website ~]

Mocht iemand overigens interesse hebben in een Harman-Becker Navi type Z201 met TMC etc etc etc.....(ik zal later wel een fatsoenlijke advertentie plaatsen)
JB2 (Joedelta): FIAT Croma, Lancia Delta, FIAT Bravo, FIAT Stilo, FIAT GP, FIAT GP, FIAT 500, Lancia Ypsilon, FIAT Punto EVO, Citroën C3 1.6 e-HDI.
Afbeelding
Gebruikersavatar
ulti
Senior Stato
Berichten: 752
Lid geworden op: zo jul 22, 2007 11:08
Locatie: lelystad

Re: FAQ: Blue&Me icm Tomtom

Bericht door ulti »

ADRIE schreef:Ik ook 1 en al drama met de bluetooth bellen en de eco drive connectie met de tomtom.

En de 5.5 update wil me ook niet lukken.
Weet iemand hoe dit precies moet?
Ik had het gedownload en daarna uitgepakt op de USB stick.
Stick erin en dan auto op contact gezet maar dan komt er een melding op het dasbord "config fout"
Wat doe ik fout of wie weet hier een oplossing voor?
5.5 werkt ook niet.. zit in de b&m een fout.. dealer heeft ook geprobeerd met een nieuwe tomtom en een abarth evo.. zelfde error.. bekend probleem volgens fiat zijn er mee bezig :(
Grande Punto sport - > Abarth Evo ->500S
evozwart
Berichten: 2
Lid geworden op: do mar 17, 2011 11:18

Re: FAQ: Blue&Me icm Tomtom

Bericht door evozwart »

Frank1986 schreef:
ulti schreef:
Frank1986 schreef:
evozwart schreef:Wie helpt? krijg de mediaplayer niet op de tomtom blue&me te zien, de muziek op de usb word gewoon afgespeeld.
bijvoorbaat dank.
Heb je wel een originele fiat tomtom? Zo ja dan moet je tomtom aan je blue&me linken, dan krijg je ook de ecodrive functie.
hoop niet dat je net zo'n gezeik krijgt al bij mij.. wilt dus niet linken.. oorzaak onbekend.. fiat is er mee bezig.. zit je dan met een tomtom van 300 euro :twisted:
Woont er niet iemand bij je in buurt met een fiat tt kun je die eens proberen, of had je dit al gedaan?

Ken niemand bij mij in de buurt, tom tom is origineel( :evil: 300 ballen ), ecodrive en telefoon zichtbaar alleen mediaplayer niet.
kan het aan het stickie liggen? maar dat zou ik raar vinden, omdat de autoradio de muziek op de stick wel afspeeld, heb al een paar keer opnieuw gelinkt, maar geen succes.
Frank1986
Junior Stato
Berichten: 261
Lid geworden op: za jan 01, 2011 14:31
Locatie: Sappemeer(groningen)

Re: FAQ: Blue&Me icm Tomtom

Bericht door Frank1986 »

@evozwart. Wel vreemd, ik gebruik een Ipod heb het nog niet via een usb stick geprobeerd.
woem
Nuovo Arrivato
Berichten: 16
Lid geworden op: vr dec 24, 2010 19:52

Re: FAQ: Blue&Me icm Tomtom

Bericht door woem »

Ik heb sinds een week de gratis anwb Tomtom. Auto besteld in december 2010.
Volgens TT pagina en het serienummer is het een TT 950-4GB met een volledige kaart Europe-Central v860.3102.
Zonder de VS. Maar ik wilde toch al niet met de EVO naar Amerika. Als er binnen 30 dagen nieuwe kaarten verschijnen kunnen die gratis gedownload worden. Daarna gewoon betalen neem ik aan.
woem
Nuovo Arrivato
Berichten: 16
Lid geworden op: vr dec 24, 2010 19:52

Re: FAQ: Blue&Me icm Tomtom

Bericht door woem »

Vergeten. Sorry.
Het is natuurlijk de Fiat TT.
Plaats reactie