Pagina 9 van 11

Re: Alles over OBD2 (On Board Diagnostics)

Geplaatst: di feb 09, 2016 19:37
door Sirano
Hij is inderdaad ontdaan van de 120 Ohm weerstand, daar had ik speciaal naar gevraagd.
Ik kreeg ook als antwoord om juist daarom de betreffende diagnose stekker te kopen.

Voor de andere kabels heb ik bij ebay aangeklopt:
http://www.ebay.nl/itm/ALFA-FIAT-DIAGNO ... 2DA51M7aCQ

Maar bedankt voor je aanvulling. :D

Re: Alles over OBD2 (On Board Diagnostics)

Geplaatst: di feb 23, 2016 17:31
door wiebejac
Zelf gebruik ik bluetooth, torque en dit apparaat om de data uit te lezen: http://www.xxl-shop.nl/a-29933508/uitle ... etooth-cd/ Werkt prima allemaal!

Zelf rijd ik in een Fiat Punto Twinair. Als ik naar test results in torque ga krijg ik een foutmelding. Nml MID $21 TID $85 Catalyst Monitor Bank --> not ok.

Mijn garage geeft aan dat de OBD2 geen foutmelding geeft. En dat klopt feitelijk. Want dit is een testresultaat van Torque. Toch zit het me niet lekker.

Heeft iemand een idee wat dit kan betekenen? Iets met een tweede sensor in de katalysator? Heeft het misschien te maken met dat de twinair een 2-cilinder is?

Link naar een screenshot:
https://drive.google.com/file/d/0Bwlxz3 ... cslist_api

Re: Alles over OBD2 (On Board Diagnostics)

Geplaatst: wo feb 24, 2016 20:40
door marlon94
Beste leden,

Heb nu al een weekje mijn ELM327 en de torque pro app.

Werkt prima! alleen mijn vermogen en koppel is een beetje raar. kom niet boven de 130 nm koppel en 56 pk uit. raar voor een 1.3 Mjet.

heeft er iemand instelwaardes voor het profiel?

Heeft er ook nog iemand extra PID's om toe te voegen?

En het loggen via graphing lukt me nog niet echt. er staat dat ik op de start logging knop moet drukken maar die kan ik nergens terug vinden.

Marlon

Re: Alles over OBD2 (On Board Diagnostics)

Geplaatst: do feb 25, 2016 12:20
door Fiat043
Ik heb ook de Elm 327 alleen heb ik een iPhone heb die met Bluetooth gepakt helaas gaat dat niet met iPhone.
Heeft iemand een software die werkt met Windows dan ga ik het op de laptop proberen.

Alvast bedankt

Re: Alles over OBD2 (On Board Diagnostics)

Geplaatst: za feb 27, 2016 18:58
door damted
Fiat MES software kan ook met bluetooth ELM 327 devices omgaan.
Alleen is een bekabelde versie veel stabieler en handiger.
Je hebt dus ook gele adaptor kabel nodig als je wat meer wilt.

Re: Alles over OBD2 (On Board Diagnostics)

Geplaatst: di mar 28, 2017 12:46
door Muifke
Hallo,

ik ben in het bezit van een Punto EVO 2014.
1.3 Mjet Diesel

een tijdje terug is het resetten van de service gelukt en stond weer netjes op 20.000km.

Echter knippert nu het olielampje en in het dasboard verschijnt de tekst "laat motorolie verversen".
Het resetten lukt niet, hij vindt deze foutcode niet.....ligt aan het kastje dat men gebruikt.

Heb dit topic eens doorgespit, maar zie door de bomen het bos niet meer.
Bij sommige moet er zelfs eerst nog een transistor worden verwijderd ???

Ik wil deze (zie onderstaande afbeelding) aanschaffen in combinatie met Multiecuscan.

Mijn vragen:
- Kan ik hiermee het oil-service-light resetten bij een Pevo 1.3 diesel van 2014 ?
- Moet ik bij dit kastje ook nog eerst die transistor verwijderen ?

Alvast bedankt voor jullie reacties :-)

Afbeelding

Re: Alles over OBD2 (On Board Diagnostics)

Geplaatst: di mar 28, 2017 20:57
door damted
Je bent een beetje vaag in je reactie:

Eerst schrijf je dat het resetten van service interval gelukt is, daarna lukt het niet meer ?

Als je met MES aan de gang gaat, geeft die voordat je met een bepaalde CANBUS module gaat verbinden zelf aan welke kleur verloopkabel je moet gebruiken.
Bij de benzineversie van de GP heb je alleen maar GEEL nodig en anders geen verloopkabel.

Service interval gebruik ik met de GELE kabel.
Ik heb geen oliereset in mijn benzine GP, dus daar zou iemand anders op moeten reageren.

Re: Alles over OBD2 (On Board Diagnostics)

Geplaatst: wo mar 29, 2017 5:42
door Java kriel
Bij de diesel moet je de service resetten en de olie.
Je moet wel de software hebben omdat te doen. En Let op de punto is geleverd met verschillende boordcomputers. Volgens mij geeft hij wel aan of deze goed of fout is.

Re: Alles over OBD2 (On Board Diagnostics)

Geplaatst: wo mar 29, 2017 7:50
door Muifke
Java Kriel,
correct.....service-interval resetten geen probleem, maar de olie-light-reset lukt niet.

Maar is iemand bekend met het apparaatje (zie foto in mijn post hierboven) welke geleverd wordt INCLUSIEF de gele kabel ?
Zou ik met dit type in combinatie met MES wel de olie-light-reset kunnen uitvoeren ?

Alvast bedankt :D

Re: Alles over OBD2 (On Board Diagnostics)

Geplaatst: wo mar 29, 2017 15:46
door damted
Heb je een linkje naar het "apparaatje" ?
Als je in MES connect met een bepaalde module en MES geeft aan dat ISO nummer niet klopt dan moet je een andere module uit de lijst kiezen.
Daarna moet het gewoon lukken.

Re: Alles over OBD2 (On Board Diagnostics)

Geplaatst: wo mar 29, 2017 17:40
door Muifke
Was een apparaatje van een universele garage.
Ze hadden 2 verschillende maar met beide lukte het niet.
Hij vond wel de "oil light reset (DPF)" en er kwam zelfs een tijdsbalkje in beeld tijdens het resetten (ongeveer 50 seconden).
Contactsleutel op "off" en daarna weer op "on".
Olielampje ging meteen weer knipperen en gaf dezelfde tekst.

Wil het zelf proberen, daarom mijn vraag of iemand ervaring heeft met het kastje dat ik wil gaan kopen (zie foto in mijn 1e post).

Re: Alles over OBD2 (On Board Diagnostics)

Geplaatst: wo mar 29, 2017 17:42
door Java kriel
Waar kom je vandaan? Is vast wel iemand in de buurt die een aperaat heeft

Re: Alles over OBD2 (On Board Diagnostics)

Geplaatst: wo mar 29, 2017 23:43
door Muifke
Ik woon helemaal in het Zuiden.....in het plaatsje Echt.

Re: Alles over OBD2 (On Board Diagnostics)

Geplaatst: wo mar 29, 2017 23:54
door Kenny92
Even off-topic. Dat is voor mij wel heel erg dicht in de buurt!


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Re: Alles over OBD2 (On Board Diagnostics)

Geplaatst: do mar 30, 2017 6:01
door tcp461
MultiEcuScan in combinatie met een kabel en de gele adapter werkt perfect om alles te resetten, verstuivers testen,geforceerd regenereren enz.!