Pagina 2 van 2

Re: GP 1.4 tjet 2009

Geplaatst: wo mei 25, 2016 11:52
door evospark
Vind zo' n filter van Skeez ook stoer, wil voor mijn pruttelaartje daar ook nog iets mee doen. Ben al aan het oriƫnteren, suggesties welkom !!

Verstuurd vanaf mijn Nexus 6 met Tapatalk

Re: GP 1.4 tjet 2009

Geplaatst: wo mei 25, 2016 17:30
door Boukekoppejan
Wat vinden jullie hiervan?:

http://www.ebay.nl/itm/LED-RUCKLEUCHTEN ... SwZjJU6gvL" onclick="window.open(this.href);return false;

Re: GP 1.4 tjet 2009

Geplaatst: wo mei 25, 2016 17:59
door skeez
Vind het persoonlijk nogal een kermis met al die ledjes. Maar goed, ieder zijn smaak.

Ik heb deze erin zitten:
Afbeelding

Ziet er zo uit:
Afbeelding

Re: GP 1.4 tjet 2009

Geplaatst: wo mei 25, 2016 18:15
door Boukekoppejan
Is dit verder gewoon plug & play? dus oude demonteren en stekker in nieuwe achterlichten en klaar?

Twijfel even welke ik mooier vind

Re: GP 1.4 tjet 2009

Geplaatst: wo mei 25, 2016 18:29
door skeez
Als het goed is wel :)

Re: GP 1.4 tjet 2009

Geplaatst: wo jun 15, 2016 3:53
door Blu Magnetico
ing_BRW schreef:De grotere turbo die SaVaLi je kan aanbieden is de VL36 turbo afkomstig van Abarth.
In de T-Jet zit standaard de VL37 turbo. Volgens mij kom je dan uit op ongeveer 160pk.
De GP 1.4 T-Jet 16V (benzine) heeft standaard 120pk. Zonder aanpassingen zal je daar geen 40pk winst mee behalen, dat is te rooskleurig voorgeschoteld. Reken op circa +25pk vermogen en +50Nm koppel.

Bij mijn GP 1.4 T-jet 16V Sport uit 2009 waren de cijfers:
fabrieksopgave 120 pk / meting Savali vooraf 121 pk / meting Savali na chiptuning 146 pk
fabrieksopgave 206 Nm / meting Savali vooraf 210 Nm / meting Savali na chiptuning 257 Nm

De resultaten zullen per auto iets verschillen, mede afhankelijk van originele waarden en voorkeursafstelling.
Naast de theoretische getallen voor vermogen en koppel is ook het toerengebied en soepelheid van belang.
Dus staar je niet blind op alleen de cijfers.
Maar het is zeker de moeite waard :D (helemaal in combinatie met clubkorting)

Re: GP 1.4 tjet 2009

Geplaatst: wo jun 15, 2016 12:36
door RVE
Als er bij jou 146pk uitkomt met de originele turbo, dan is 160pk niet zo vreemd met een grotere VL36 turbo toch?

Re: GP 1.4 tjet 2009

Geplaatst: wo jun 15, 2016 22:40
door Blu Magnetico
Daar heb je gelijk in RVE, het zal het vroege tijdstip geweest zijn.

Topicstarter zei trouwens: "PS; wat kan ik verwachten bij verder een standaard blok als ik dit laat chiptunen? ga verder geen aanpassingen doen." Vandaar dat ik liet weten wat de te verwachten waarden zullen zijn, zonder een grotere turbo te plaatsen.
Later werd trouwens wel een vraag over (de prijs van) een grotere turbo gesteld. Die had ik gemist.

Een kleinere turbo is eerder op druk/kracht, maar heeft niet een hele grote bandbreedte.
Een grotere turbo heeft iets meer tijd nodig om voldoende druk op te bouwen maar gaat dan wel langer door.

Re: GP 1.4 tjet 2009

Geplaatst: do jun 30, 2016 7:03
door Boukekoppejan
heb voor het kleuren van de tjet badge een lakstift gehaald en in gekleurd, werkt perfect moet ik zeggen 8)