Zuinig rijden Topic

DaDragon

Re: Zuinig rijden Topic

Bericht door DaDragon »

Vin_cent schreef:Die tip van uitrollen op de snelweg voor de afslag vind ik echt slecht. Dat doe je pas als je al uitgevoegd bent, anders hinder je ander verkeer.

50 in de 5 kan prima, alleen dan wel bij constante snelheid op een vlakke weg.

Ik heb gister ook een beetje zuinig gereden, 1 op 15. Moet daarbij zeggen dat we 1500 km in 14,5 uur hebben afgelegd incl 4 stops en circa 1 uur file :wink:
Toch valt dit mee hoor met het hinderen. Immers rijden vrachtwagens e.d. ook al ca 85 op de weg.
Dus als je uit laat rollen, ertussen voegen en dan uitvoegen dan komt alles precies mooi uit zonder gas te geven.
Vin_cent
Junior Stato
Berichten: 245
Lid geworden op: ma mar 07, 2011 21:33

Re: Zuinig rijden Topic

Bericht door Vin_cent »

Hoe je dat omschrijft vind ik nog minder, 120 op de linkerbaan, gas los, afzakken naar 80-90 en dan tussen twee vrachtwagens door uitvoegen??

Volgens mij doe je dat heel anders, naar rechterbaan, snelheid aanpassen en op ruime afstand van vrachtwagens uitvoegen. Je zal anders niet de eerste zijn die door te dicht op een vrachtwagen te zitten niet ziet dat er file staat op een uitvoegstrook :shock:
DaDragon

Re: Zuinig rijden Topic

Bericht door DaDragon »

Vin_cent schreef:Hoe je dat omschrijft vind ik nog minder, 120 op de linkerbaan, gas los, afzakken naar 80-90 en dan tussen twee vrachtwagens door uitvoegen??

Volgens mij doe je dat heel anders, naar rechterbaan, snelheid aanpassen en op ruime afstand van vrachtwagens uitvoegen. Je zal anders niet de eerste zijn die door te dicht op een vrachtwagen te zitten niet ziet dat er file staat op een uitvoegstrook :shock:
Ik wil dan wel eens weten hoe jij tussen vrachtwagens voegt.
Met 120 ertussen en dan vol in de ankers?
Bij ons op de A1 laten de vrachtwagens nooit zoveel ruimte dat je er met 120 tussen kan.

Daarbij is het onderzocht en verklaard tot het nieuwe rijden.
Als er geen verkeer is dan rem je idd af op de motor op de rechterbaan. Maar in spitsuur is dat niet mogelijk.

Ik hou altijd wel veel afstand met degene die voor mij zit. Vrachtwagen of auto maakt niet uit. Afstand is belangrijk.

Maar voordat het een Ja en Nee spelletje wordt kunnen we beter ontopic blijven :D
Vin_cent
Junior Stato
Berichten: 245
Lid geworden op: ma mar 07, 2011 21:33

Re: Zuinig rijden Topic

Bericht door Vin_cent »

Tuurlijk ga ik er niet vol in de ankers tussen, ik ga er gewoon achter. Als of vrachtwagens de hele rechterrijstrook inbeslag nemen :?:

Maar laten we er maar geen wellus nietus van maken.
Gebruikersavatar
Boi Evo
Nuovo Arrivato
Berichten: 108
Lid geworden op: ma mei 09, 2011 15:12
Locatie: Terneuzen, Netherlands

Re: Zuinig rijden Topic

Bericht door Boi Evo »

Natuurlijk is het niet verstandig om op een drukke weg de snelheid er veel te vroeg uit te halen, daarmee hinder je doorgaand verkeer...

Neemt niet weg dat er een heleboel situaties zijn waarbij het wel mogelijk is!! Zoals DaDragon bijvoorbeeld aangeeft!

Geen situatie is dezelfde, dat is het leuke van het verkeer. Dus vaak zal het wel kunnen en soms ook niet :D
12-07-2011 Evo 1.3 Multijet 5D Racing Plus
Voor foto's zie LINK
Afbeelding
.
Arendsoog
Junior Stato
Berichten: 244
Lid geworden op: ma mar 21, 2011 2:38

Re: Zuinig rijden Topic

Bericht door Arendsoog »

Boi Evo schreef:Geen situatie is dezelfde, dat is het leuke van het verkeer. Dus vaak zal het wel kunnen en soms ook niet :D
Ik probeer het ook vaak, maar hou daarbij heel goed het overige verkeer in de gaten.
Ik zie ook vaak dat mensen (bijv. bij ons op de N34) de auto lekker laten uitrollen wanneer ze een rood verkeerslicht naderen (en zelf rechtdoor willen).
Op zich prima, maar voor de mensen achter hen die rechts of links willen afslaan is de uitvoegstrook/het voorsorteervak nogal kort.
Gevolg: door het langzame uitrollen kunnen de auto's daarachter niet alvast uitvoegen, wanneer hun licht op groen staat, en moeten zodoende een extra 'cyclus' wachten :x .
Gevolg daarvan is dat op de drukke momenten de uitvoegstrook volloopt en er zodoende een flinke rij voor de verkeerslichten ontstaat.

Ik vind overigens dat er voor verkeerslichten in het algemeen vaak érg veel ruimte tussen stilstaande auto's wordt gehouden waardoor voorsorteervakken onnodig 'volstromen'.
Dit komt de doorstroming absoluut niet ten goede.
DaDragon

Re: Zuinig rijden Topic

Bericht door DaDragon »

Arendsoog schreef: Ik vind overigens dat er voor verkeerslichten in het algemeen vaak érg veel ruimte tussen stilstaande auto's wordt gehouden waardoor voorsorteervakken onnodig 'volstromen'.
Dit komt de doorstroming absoluut niet ten goede.
Inderdaad.
In duitsland hebben ze ook een mooi verkeerslichtsysteem erin zitten. Die gaat eerst op oranje en dan op groen.
In die tijd kunnen ze mooi de auto alvast in de eerste versnelling zetten en de handrem eraf halen. Scheelt ook een hoop oponthoud voor de verkeerslichten.
Vin_cent
Junior Stato
Berichten: 245
Lid geworden op: ma mar 07, 2011 21:33

Re: Zuinig rijden Topic

Bericht door Vin_cent »

In Slovenie heb ik een nog mooier systeem gezien. Daar tellen ze af naar de volgende groen of volgende rood.
DaDragon

Re: Zuinig rijden Topic

Bericht door DaDragon »

Vin_cent schreef:In Slovenie heb ik een nog mooier systeem gezien. Daar tellen ze af naar de volgende groen of volgende rood.
Hadden ze hier in Apeldoorn ook een tijdje. Werkt op zich erg goed en is ook nog eens goed voor de frustratie. Immers weet je precies hoeveel tijd je nog moet wachten.
Plaats reactie