Dakdragers

Gebruikersavatar
tonyvandenbroek
Presidente GPC
Presidente GPC
Berichten: 16093
Lid geworden op: do mar 30, 2006 11:04
Locatie: Someren
Contacteer:

Bericht door tonyvandenbroek »

Sappel schreef:
GPsport schreef:Joedelta, thanx voor de info. Zo'n box wil ik ook. Ziet er goed uit.
Hmmm, vraag me af hoe vaak ik mijn schoonmoeder moet vouwen om haar erin te krijgen ;)
Dat past altijd... gewoon door duwen.... en de klep HARD dicht gooien.
(laat ze het maar niet horen).

Nog beter is om haar gewoon thuis te laten.

ON TOPIC: Ik ga me van de week even orienteren om ook zo'n koffer aan te schaffen. Wel wil ik nog even weten of de koffers waterdicht zijn. Met het huidige weer hier is dat wel zo prettig.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Señor Sjon
Membre D'Oro
Berichten: 1343
Lid geworden op: zo mar 26, 2006 21:36
Locatie: Hellevoetsluis

Bericht door Señor Sjon »

Wat slepen jullie allemaal mee op vakantie om zo'n windvanger nodig te hebben? Volgens mij gaan al die weekendtassen e.d. ver over de maximale dakbelasting heen en terug van vakantie heb je de helft niet gebruikt. ;)

Trouwens, over gedoe met gewichten gesproken. Op de motor hebben we een Givi topkoffer. Maar daar zit dus een sticker op dat er max. iets van 3kg op de beugel mag. Dat is dus ongeveer alleeb de koffer en dan is dat gewicht al bereikt. Volgens de regels heb je er dan nog niets aan. :S
Uitvoering: Fiat Grande Punto Sport 1.4 16v Crossover Black
Nu met een Toyotank RAV4 2.0 4WD. Weer eens wat anders. :mrgreen:
joedelta

Bericht door joedelta »

tonyvandenbroek schreef: ON TOPIC: Ik ga me van de week even orienteren om ook zo'n koffer aan te schaffen. Wel wil ik nog even weten of de koffers waterdicht zijn. Met het huidige weer hier is dat wel zo prettig.
Op de terugreis vanuit Frankrijk hadden we noodweer vanaf Normandië tot thuis, maar de inhoud van mijn Thule Ocean 100 dakkoffer was helemaal droog.

In de bodem van de dakkoffer zitten een aantal gaatjes voor de bevestiging op de dakdragers (met een handig doch degelijk klemsysteem, dus geen geklooi met steeksleutels/schroevendraaiers). Bij de box (als je hem nieuw koopt) zit een set met plakkers om de niet-gebruikte gaatjes dicht te plakken. (Die Zweden toch, het lijkt Ikea wel :wink: )
joedelta

Bericht door joedelta »

Señor Sjon schreef:Wat slepen jullie allemaal mee op vakantie om zo'n windvanger nodig te hebben? Volgens mij gaan al die weekendtassen e.d. ver over de maximale dakbelasting heen en terug van vakantie heb je de helft niet gebruikt. ;)

Trouwens, over gedoe met gewichten gesproken. Op de motor hebben we een Givi topkoffer. Maar daar zit dus een sticker op dat er max. iets van 3kg op de beugel mag. Dat is dus ongeveer alleeb de koffer en dan is dat gewicht al bereikt. Volgens de regels heb je er dan nog niets aan. :S
Nou, wij zijn dus met zijn drieën (inclusief dochtertje van ongeveer een jaar) en dan red je het echt niet met de 275 liter in de kofferbak als je twee weken op vakantie gaat.

Wat betreft het gewicht: Daar zat ik dus ook over in, dus ik heb netjes de tassen gewogen (ja, klinkt misschien onnozel) en wat bleek: ik zat nog lang niet aan de maximum daklast (dragers en box meegerekend), noch was de last te groot voor de dakdragers of de box. 8)
joedelta

Bericht door joedelta »

Dexter schreef: Ps. Rijdt een kortere maar bredere bagebox lekkerder dan een smalle maar langere box? Ik dacht als ik er toch een koop gelijk maar een lange voor ski's, maar die jij hebt ziet er wel erg handig uit voor vakantie (bv. tent/slaapzakken).
De adviseur bij Topspace vertelde me dat je bij voorkeur een box moet nemen die na montage binnen het dakoppervlak blijft (dat scheelt een stuk in de hoeveelheid wind die je vangt/weerstand die je opbouwt en dus ook voor de wegligging. Dus als je geen ski's mee hoeft te nemen is zo'n bredere aan te raden, en zoals je aangeeft is het veel makkelijker om je spullen (zeker als ze hoog/breed zijn) in de box te krijgen.

Misschien ook nog fijn om te weten: ik heb de box de hele vakantie er op laten zitten, en toch was het gemiddeld verbruik over de gehele vakantie genomen 1 op 14,7. :D
Laatst gewijzigd door joedelta op wo aug 30, 2006 14:17, 1 keer totaal gewijzigd.
joedelta

Bericht door joedelta »

Sappel schreef: Hmmm, vraag me af hoe vaak ik mijn schoonmoeder moet vouwen om haar erin te krijgen ;)
Ligt er aan hoe fors je schoonmoeder is...die van mij hoefde maar 1 keer dubbel :wink: :lol: :lol: :lol:
Laatst gewijzigd door joedelta op wo aug 30, 2006 14:27, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Señor Sjon
Membre D'Oro
Berichten: 1343
Lid geworden op: zo mar 26, 2006 21:36
Locatie: Hellevoetsluis

Bericht door Señor Sjon »

Dat verbruik kom ik zonder dakkoffer en alleen in de auto niet eens aan.
Uitvoering: Fiat Grande Punto Sport 1.4 16v Crossover Black
Nu met een Toyotank RAV4 2.0 4WD. Weer eens wat anders. :mrgreen:
joedelta

Bericht door joedelta »

Señor Sjon schreef:Dat verbruik kom ik zonder dakkoffer en alleen in de auto niet eens aan.
Ja, ik weet het, en met jou zijn er meer mensen met dat probleem.
Ik heb toch echt steeds een verbruik van zo'n 1 op 14.
Gebruikersavatar
PuntoXM
Nuovo Arrivato
Berichten: 174
Lid geworden op: do jul 13, 2006 14:38
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Bericht door PuntoXM »

Tja, met 2 kids (3 en 1,5) heb je zelfs 2 van die wandelwagens, kinderzitjes, campingbedjes etc. Gaat nevernnooitniet lukken in de GrPunto. Daarom gewoon een mooie limousine voor de weekendtrips en langere vakanties ernaast.

De Punto mag lekker kilometers vreten naar 't werk en als we in het weekend niet zoveel mee hoeven nemen. Als autogek heb ik liever een V6 erbij dan een kist op m'n dak 8) . Met 120 over de Autobahn, denk 't niet :P En dat hoge zwaartepunt, hm, ook niet fijn op bochtige bergweggetjes.

Oftewel: doe jezelf de overheid een plezier en koop een gave Thema, XM, 164, 9000, QuattroPorte, 960 Combi of oude 740i erbij (ja, ook de overheid wil dat graag, getuige de wegenbelasting per kg, evenals WA per kg). Beter voor de economie dan zo'n hutkoffer :wink: Ben je ook meteen van de performance-klachten over de 1.2/1.4 af, gewoon compenseren in 't weekend :wink:
Rogier Verhoef - Autolinkje!
- Grande Punto 1.3mjt90 Edizione Prima
- XM V6 Exclusive
- CX 2400ie Pallas C-matic
Ex: Xantia HDI Break, GSA X1, CX 22 TRS, XM TurboD12, 205 Forever D
Gebruikersavatar
Sappel
Avere Una Vita
Berichten: 3767
Lid geworden op: zo aug 27, 2006 8:31
Locatie: Enschede

Bericht door Sappel »

**off topic** He Joedelta, nu snap ik hoe je aan je vele posts komt ;)

Tja, een Thema 8.32 zou er bij mij inderdaad wel ingaan ja (kwijl, kwijl)
joedelta

Bericht door joedelta »

Sappel schreef:**off topic** He Joedelta, nu snap ik hoe je aan je vele posts komt ;)

Tja, een Thema 8.32 zou er bij mij inderdaad wel ingaan ja (kwijl, kwijl)
Off topic: Alle reacties in 1 post wordt zo onoverzichtelijk. :wink:
hannes
Avere Una Vita
Berichten: 4560
Lid geworden op: ma mar 27, 2006 9:28

Bericht door hannes »

joedelta schreef: Ik heb via Topspace.nl een Thule Ocean 100 gekocht van 360 liter. Niet te lang voor de GP, maar wel lekker ruim en erg goede kwaliteit.
Ik kreeg er 4 sporttassen en 2 slaapzakken met gemak in.
Prijs € 229,= en beste koop volgens de consumentenbond in mei 2004.


Afbeelding
en het ziet er ook nog eens cool uit op de GP deze koffer.
lijkt tenminste niet op "ik wil wel, maar kan niet" zoals bij de meeste auto's.
Dexter
Nuovo Arrivato
Berichten: 141
Lid geworden op: ma jun 05, 2006 21:47

Bericht door Dexter »

joedelta schreef:
Sappel schreef: Hmmm, vraag me af hoe vaak ik mijn schoonmoeder moet vouwen om haar erin te krijgen ;)
Ligt er aan hoe fors je schoonmoeder is...die van mij hoefde maar 1 keer dubbel :wink: :lol: :lol: :lol:
Thanks voor de nuttige antwoorden Joe! Echter je gaat voorbij aan 1 zeer groot voordeel van een lange dakbox, je schoonmoeder past er liggend in :twisted:
Gebruikersavatar
Señor Sjon
Membre D'Oro
Berichten: 1343
Lid geworden op: zo mar 26, 2006 21:36
Locatie: Hellevoetsluis

Bericht door Señor Sjon »

Dexter schreef:
joedelta schreef:
Sappel schreef: Hmmm, vraag me af hoe vaak ik mijn schoonmoeder moet vouwen om haar erin te krijgen ;)
Ligt er aan hoe fors je schoonmoeder is...die van mij hoefde maar 1 keer dubbel :wink: :lol: :lol: :lol:
Thanks voor de nuttige antwoorden Joe! Echter je gaat voorbij aan 1 zeer groot voordeel van een lange dakbox, je schoonmoeder past er liggend in :twisted:
Daar heb je van die auto's voor met zwarte vlaggetjes met een wit kruis erin voor.
:twisted:
Uitvoering: Fiat Grande Punto Sport 1.4 16v Crossover Black
Nu met een Toyotank RAV4 2.0 4WD. Weer eens wat anders. :mrgreen:
joedelta

Bericht door joedelta »

Señor Sjon schreef: Daar heb je van die auto's voor met zwarte vlaggetjes met een wit kruis erin voor.
:twisted:
precies, en ik heb mijn Stilo Multiwagon juist weggedaan... :evil:
Plaats reactie