resetten onderhoudsinterval

Gebruikersavatar
Dixie
Junior Stato
Berichten: 346
Lid geworden op: ma aug 22, 2011 8:12

Re: resetten onderhoudsinterval

Bericht door Dixie »

benvandereem schreef:Bij mijn punto ging die na een paar duizend km vanzelf uit en is daarna nooit meer gaan branden.
Liep de motor anders in die tussentijd ? En heb je een Punto Evo of de Grande ?
Gebruikersavatar
alfawiel
Membre D'Oro
Berichten: 1369
Lid geworden op: do sep 30, 2010 19:47
Locatie: Budel Dorplein

Re: resetten onderhoudsinterval

Bericht door alfawiel »

de onderhoudsindicator staat los van de olieverversingsmelding die alleen bij de MJ met DPF voorkomt.
Overschrijden van de onderhoudsinterval geeft geen verandering in de loopcultuur van de motor, dus ook geen noodloop.
AfbeeldingPunto Evo MJ85 (100 PK) (Grigio Impeccabile)Chemical Grey, Dynamic plus + Cool&Blue pakket, middenarmsteun,
interieur bordeauxrood , 208 velgen
Gebruikersavatar
Maxximum
Membre D'Oro
Berichten: 1553
Lid geworden op: do feb 21, 2008 13:20
Locatie: NL, Sint Jansteen

Re: resetten onderhoudsinterval

Bericht door Maxximum »

dan heb ik nog op deze site gevonden dat je het met een diagnostic tool moet doen.
Er zijn toch een aantal mensen met zo'n OBD uitlees stekker hier op het forum (Bennink dacht ik).
Misschien kunnen die iets vinden?
GP 1.4 T-Jet 16V Sport 120 - Crossover Black metallic - Cruise-control - Privacy glass
Afbeelding
CHECK MY GP PICTURES! @ PERSONAL TOPIC
Bill Gates (MicroSoft) schreef:If you can't make it good, at least make it look good
Punto Evo
Nuovo Arrivato
Berichten: 96
Lid geworden op: ma dec 06, 2010 20:57
Locatie: Schoondijke (Zeeland)

Re: resetten onderhoudsinterval

Bericht door Punto Evo »

Weet iemand of de motor op een soort noot
loop gaat draaien als de onderhoudinterval van de olie niet weer op 30.000 km gezet word.

En met welk kastje kan ik die weer resetten?

Alvast bedankt!
Rado
Nuovo Arrivato
Berichten: 175
Lid geworden op: do apr 17, 2014 9:39

Re: resetten onderhoudsinterval

Bericht door Rado »

Ik heb de voorgeschreven beurten tot nu toe bij de dealer laten doen, dus ik weet niet of de motor (1.3 MJ) in de z.g. noodloop gaat.

Ik ga waarschijnlijk de Autel MaxiService OLS301 kopen om de service indicatie te resetten en storingen uit te lezen.
Deze kost 139,- in Duitsland incl. verzenden.
Gebruikersavatar
Kingpin
Junior Stato
Berichten: 375
Lid geworden op: za mei 31, 2014 17:08

Re: resetten onderhoudsinterval

Bericht door Kingpin »

Rado schreef:Ik heb de voorgeschreven beurten tot nu toe bij de dealer laten doen, dus ik weet niet of de motor (1.3 MJ) in de z.g. noodloop gaat.

Ik ga waarschijnlijk de Autel MaxiService OLS301 kopen om de service indicatie te resetten en storingen uit te lezen.
Deze kost 139,- in Duitsland incl. verzenden.
Dat is op zich leuk spul hier natuurlijk niet te betalen, laat even weten hoe die bevalt ~]
Punto Evo
Nuovo Arrivato
Berichten: 96
Lid geworden op: ma dec 06, 2010 20:57
Locatie: Schoondijke (Zeeland)

Re: resetten onderhoudsinterval

Bericht door Punto Evo »

Ik wil natuurlijk niet dat hij in een noodloop gaat dus wil ik ze wel gewoon gereset hebben.

Bedankt
Plaats reactie