Thegroov schreef:Ik vind cornering lights mooi, als ze daadwerkelijk meedraaien met het stuur, zoals op een modeo. Die bij ons is net als dat ene filmpje waar twee mensen kijken waarom dat ene mistlicht kapot is.
Dino schreef:
Het domme van die cornering lights is dat ze ook aangaan als je rechtuit rijdt en richting aangeeft, bijv om rijstrook te wisselen. En dan weer de andere als je weer teruggaat naar je eigen rijstrook.
Dan moet je wel al in een file rijden, want als je harder dan 40 km/h rijdt gaan ze niet aan.
Ik ben echt super blij met mijn cornering lights. Niet dat ik ze verschrikkelijk zou missen, maar vind het toch een fijne toevoeging.
Ik rijd 's ochtends vroeg altijd in een overlichte polder waar ik het toch fijn vind om een stukje de bocht in te kunnen kijken of er wat op de weg ligt ofzo. Ook als je een parkeer vak in wil draaien, dan is deze goed verlicht.
Daarnaast is het ook handig als andere mensen het hebben. Je ziet heel snel dat iemand zijn richting aangeeft. Sneller dan een knipperlicht.
In Frankrijk/Italie is het helemaal super fijn met alle onverlichte wegen. Meedraaiende koplampen in bv de bergen is helemaal fantastisch.
Nog even een vraagje hierover voordat ik ermee bezig ga en ik jullie het eindresultaat show:
Er komt dan toch ook een mistlampschakelaar bij voor de mistlampen voor? ik heb al bij tuynder.nl gekeken, weet iemand ook nog andere sites??
Je kan ook gewoon een setje bij bochtenverlichting.nl kopen
Ik had het er ook zelf ingebouwd, echter werkte het niet perfect bij een Punto (30 sec ipv 3 sec blijven branden etc)
er zit verschil tussen bochtenverlichting en cornering lights
bochtenverlichting - een mistlamp die aangaat op het moment dat je stuurt of richting aangeeft (tot bepaalde snelheid)
corneringlights - koplampen die meedraaien in bochten op hogere snelheid
onze mondeo heeft het beiden, de cornering lights is vaak alleen bij xenon verlichting!
My ex-girlfriend had this really weird fetish, she liked to dress up like herself
and then act like a bitch all the time
Rik schreef:Je kan ook gewoon een setje bij bochtenverlichting.nl kopen
Ik had het er ook zelf ingebouwd, echter werkte het niet perfect bij een Punto (30 sec ipv 3 sec blijven branden etc)
Jawel, door het rechtstreeks achter de klingelateur te plaatsen..
Hij bleef bij mij destijds 30 seconden branden en dit was alleen te veranderen door hem achter de klingelateur te plaatsen, echter was ik daar niet meer voor in de stemming. Dus geen idee of dat de definitieve oplossing was.
Het heeft even geduurd, maar de kou vertrok maar niet.
Eindelijk de tijd gehad om de bochtverlichting en de mistlampen aan te sluiten.
Alles werkt nu perfect. Wie heeft dit allemaal op de GP?
Dit was geen optie toch?
Gewoon 3 sec ipv 30, dat scheelt.
Alleen de draden die nu onder de motorkap te vinden zijn zijn niet zo mooi.
Iemand tips hier voor?
Binnenkort n paar foto's.
Tjeerd1992 schreef:Het heeft even geduurd, maar de kou vertrok maar niet.
Eindelijk de tijd gehad om de bochtverlichting en de mistlampen aan te sluiten.
Alles werkt nu perfect. Wie heeft dit allemaal op de GP?
Dit was geen optie toch?
Gewoon 3 sec ipv 30, dat scheelt.
Alleen de draden die nu onder de motorkap te vinden zijn zijn niet zo mooi.
Iemand tips hier voor?
Binnenkort n paar foto's.
Hierbij de foto's. In het donker foto's maken was heel lelijk dus nu zie je ze iets minder goed, maar in het donker ziet het er geweldig uit naar mijn mening. Zie ook de chromenlook spiegelkappen!!