Het grote detailing (poets) topic

Gebruikersavatar
BartCCC
Sponsors
Berichten: 742
Lid geworden op: di sep 28, 2010 21:35
Locatie: Valkenburg aan de Geul
Contacteer:

Re: Het grote detailing (poets) topic

Bericht door BartCCC »

Maar Bart leest wel trouw mee :twisted:

Mooie klus Tony!
- GPC Sponsor: Kijk snel op http://www.customcarcleaning.nl" onclick="window.open(this.href);return false; en http://www.customcarcleaning.nl/webshop" onclick="window.open(this.href);return false; om je PUNTO te laten stralen!! -
- LIKE US on Facebook
Gebruikersavatar
tonyvandenbroek
Presidente GPC
Presidente GPC
Berichten: 16093
Lid geworden op: do mar 30, 2006 11:04
Locatie: Someren
Contacteer:

Re: Het grote detailing (poets) topic

Bericht door tonyvandenbroek »

Inderdaad Bart, mooie klus, maar wel een BIG one. Poeh hé.
Binnenkort komt er weer een bestelling, want na deze klus is er wel wat op aan het raken.
Afbeelding
black_pearl
Nuovo Arrivato
Berichten: 80
Lid geworden op: do feb 07, 2013 11:44

Re: Het grote detailing (poets) topic

Bericht door black_pearl »

Tony aangezien je zo goed in vrachtwagens poetsen bent weet nog wel een oranj combinatie van 17m te staan die wel is een keer goed in bad kan:p
Gebruikersavatar
Nico111
Junior Stato
Berichten: 410
Lid geworden op: zo feb 17, 2013 8:50

Re: Het grote detailing (poets) topic

Bericht door Nico111 »

Ik heb steeds problemen met de kunststof rand aan de bovenkant van de motorkap. Hij wordt namelijk niet mooi zwart.
Het volgende heb ik al geprobeerd: Ontvetten met APC van PoorBoy's en ontvetten met Eraser van CarPro. Er zit dan een soort vlekken in het kunstsstof die ik er niet uit krijg.
Afbeelding
Daarna heb ik geprobeerd in te smeren met PERL van CarPro wat een drama was. Het spoelde er namelijk meteen weer vanaf.
Ook heb ik Trim Restorer gebruikt wat normaal heel goed werkt met dit als het resultaat:
Afbeelding
Het is door de Trim Restorer wel donkerder geworden, maar dat is op de foto niet goed te zien. De vlekken helaas wel :(

Wie heeft een oplossing?
Gebruikersavatar
Odelot
Moderatore
Moderatore
Berichten: 4857
Lid geworden op: za mei 07, 2011 17:35
Locatie: Omstreeks den Bosch

Re: Het grote detailing (poets) topic

Bericht door Odelot »

Nico111 schreef:Ik heb steeds problemen met de kunststof rand aan de bovenkant van de motorkap. Hij wordt namelijk niet mooi zwart.
Het volgende heb ik al geprobeerd: Ontvetten met APC van PoorBoy's en ontvetten met Eraser van CarPro. Er zit dan een soort vlekken in het kunstsstof die ik er niet uit krijg.
Afbeelding
Daarna heb ik geprobeerd in te smeren met PERL van CarPro wat een drama was. Het spoelde er namelijk meteen weer vanaf.
Ook heb ik Trim Restorer gebruikt wat normaal heel goed werkt met dit als het resultaat:
Afbeelding
Het is door de Trim Restorer wel donkerder geworden, maar dat is op de foto niet goed te zien. De vlekken helaas wel :(

Wie heeft een oplossing?
Bij mij staat het rubber bovenaan die rand elke keer open aan de rechterkant. Ze hebben het de laatste keer vastgezet, maar hij is gelijk weer los gegaan. Denk dat er wat gebroken is ofzo...
20 years ago, we had Johnny Cash, Bob Hope and Steve Jobs. Now we have no Cash, no Hope and no Jobs.
Gebruikersavatar
BartCCC
Sponsors
Berichten: 742
Lid geworden op: di sep 28, 2010 21:35
Locatie: Valkenburg aan de Geul
Contacteer:

Re: Het grote detailing (poets) topic

Bericht door BartCCC »

Blijkbaar een veel voorkomend probleem......heb toch al wat mensen hier gehad die precies hetzelfde vertelden en waar de standaard middelen niet veel uitkomst brachten. Persoonlijk denk ik dat echt komt door de mindere kwaliteit van het kunststof :(

In plaats van een watergedragen product kun je de "voeding' forceren door een silicone gedragen product te gebruiken zoals bijv. de Smart Gel. Een watergedragen product dringt normaal echt in zodat het iets doet, maar het lijkt bij dit poreuze kunststof juist averechts te werken. Een silicone gedragen product doet niets aan voeding en blijft op het materiaal liggen, maar juist door die vettigheid en glans (ik veeg het na applicatie wel goed na met een droge microvezeldoek zodat die glans verdwijnt en je enkel het donkere verschil ziet) krijg je op dit materiaal een beter resultaat.

Smart Gel: http://www.customcarcleaning.nl/webshop ... t_gel.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Hiermee kun je ook meteen de banden e.d. dressen 8)
- GPC Sponsor: Kijk snel op http://www.customcarcleaning.nl" onclick="window.open(this.href);return false; en http://www.customcarcleaning.nl/webshop" onclick="window.open(this.href);return false; om je PUNTO te laten stralen!! -
- LIKE US on Facebook
meloenie
Senior Stato
Berichten: 614
Lid geworden op: za mar 10, 2012 14:16
Locatie: Zaanstad

Re: Het grote detailing (poets) topic

Bericht door meloenie »

Ik heb ook geen idee waarom dat deel niet gewoon is meegespoten. Was dat een kosten technisch iets of het een andere reden?
Punto 2012 Multijet Underground Grey
Afbeelding
Gebruikersavatar
EvoDaan
Membre D'Oro
Berichten: 1392
Lid geworden op: wo jul 03, 2013 22:19
Locatie: Zutphen

Re: Het grote detailing (poets) topic

Bericht door EvoDaan »

Ik dacht mijn autootje eens lekker te verwennen en een foam aan te schaffen als voorwas. Na wat Google werk en het doorspitten van dit forum kwam ik erachter dat er 100.000 soorten zijn. Wat is het verschil en welke kan ik het beste nemen? Mijn auto wordt sowieso 2 keer per maand gewassen dus super smerig is die niet. Iemand tips?
Huidige auto: Renault Megane Estate 130 Tce Bose

AfbeeldingPunto Evo 1.2 | Grigio Pessimo Umore | 2011 |
Gebruikersavatar
Nico111
Junior Stato
Berichten: 410
Lid geworden op: zo feb 17, 2013 8:50

Re: Het grote detailing (poets) topic

Bericht door Nico111 »

@Bart

Bedankt voor je antwoord/tip. Ik zal eerst even bij vrienden rond kijken of die iets soort gelijks hebben als het product dat jij aan beveelt voor ik tot koop over ga.
Gebruikersavatar
tonyvandenbroek
Presidente GPC
Presidente GPC
Berichten: 16093
Lid geworden op: do mar 30, 2006 11:04
Locatie: Someren
Contacteer:

Re: Het grote detailing (poets) topic

Bericht door tonyvandenbroek »

EvoDaan schreef:Ik dacht mijn autootje eens lekker te verwennen en een foam aan te schaffen als voorwas. Na wat Google werk en het doorspitten van dit forum kwam ik erachter dat er 100.000 soorten zijn. Wat is het verschil en welke kan ik het beste nemen? Mijn auto wordt sowieso 2 keer per maand gewassen dus super smerig is die niet. Iemand tips?
Ik gebruik ook altijd de Foamlance Shampoo. Deze bestel ik bij BartCCC, en het is superspul. Gisteren nog gebruikt op mijn eigen auto.
Afbeelding
Gebruikersavatar
PuntoSporting
Membre D'Oro
Berichten: 1129
Lid geworden op: zo dec 30, 2012 14:01
Locatie: BAARLO (Lb)

Re: Het grote detailing (poets) topic

Bericht door PuntoSporting »

meloenie schreef:Ik heb ook geen idee waarom dat deel niet gewoon is meegespoten. Was dat een kosten technisch iets of het een andere reden?
Dan hadden ze de motorkap iets langer moeten maken, was mooier geweest, maar ik denk dat ze bewust kunststof hebben gekozen om de nozles netjes weg te werken, want anders had je van die lelijke knobbels in de motorkap.
En kunststof in kleur zou op de duur niet mooi worden door de verkleuring.

Ik heb ooit bij een andere auto verkleurd kunststof met een beetje lak bijgewerkt en met een doekje uitwrijven.
Spreken is zilver, maar zwijgen is goud.
Gebruikersavatar
Odelot
Moderatore
Moderatore
Berichten: 4857
Lid geworden op: za mei 07, 2011 17:35
Locatie: Omstreeks den Bosch

Re: Het grote detailing (poets) topic

Bericht door Odelot »

Anders mat zwart laten spuiten. Keer navragen wat dat kost, en of dat kan.
20 years ago, we had Johnny Cash, Bob Hope and Steve Jobs. Now we have no Cash, no Hope and no Jobs.
Gebruikersavatar
tonyvandenbroek
Presidente GPC
Presidente GPC
Berichten: 16093
Lid geworden op: do mar 30, 2006 11:04
Locatie: Someren
Contacteer:

Re: Het grote detailing (poets) topic

Bericht door tonyvandenbroek »

Vandaag aan de BMW begonnen. Ik werd vorige week al gebeld op ik tijd had voor een BMW-tje een beetje op te knappen.
Tja...dat is vandaag dan gebeurd. Allee was het geen BMW-tje maar een dikke 3.0 BMW 3 serie station. Dus een flinke bak staal met genoeg vermogen. Maar daar gaat het allemaal niet om. De BMW gaat on de verkoop, dus moest deze er mooi uit zien.

We zijn vanmorgen op tijd weer begonnen, en gelukkig kon ik deze binnen wassen/poesten/staofzuigen, alles kon binnen. Met dank aan schade bedrijf van Mierlo. Ik kon zelf gebruik maken van hun spullen, maar had toch het merendeel van mezelf gebruikt. Kwestie van fatsoen, en je weet waar je mee werkt.

Maar wat hebben we gedaan vandaag?

-BMW is gewassen, en een clay beurt gegeven.
-Velgen gereingt/gewaxed
-Lak licht gepolijst, glaze, seal, en een lekkere wax
-trims en rubbers gereinigd, gevoed
-banden gereinigd en gevoed
-ramen goed schoon gemaakt
-alles na gelopen met een leuke detail spray

Erg hard moeten werken vandaag om op tijd klaar te zijn. Maar het is me gelukt. Nog even de stofzuiger erdoor, dashboard e.d. afgedaan, ramen binnenzijde, en de BMW is klaar voor verkoop.
Door het hard werken, ben ik vergeten om foto's te maken, maar heb er met mijn mobiel nog ene paar gemaakt.


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

en jaa, de beemer blinkt weer
Afbeelding
Afbeelding
Gebruikersavatar
PuntoSporting
Membre D'Oro
Berichten: 1129
Lid geworden op: zo dec 30, 2012 14:01
Locatie: BAARLO (Lb)

Re: Het grote detailing (poets) topic

Bericht door PuntoSporting »

Blink wie ein sjpeegel! zoals ze bij ons zeggen
Spreken is zilver, maar zwijgen is goud.
orangegp2008
Nuovo Arrivato
Berichten: 65
Lid geworden op: ma jul 22, 2013 18:31
Locatie: maldegem, België

Re: Het grote detailing (poets) topic

Bericht door orangegp2008 »

Overlaatst een klein wasbeurtje gegeven :D

Afbeelding
Plaats reactie