Schakelprobleem met de Dualogic | Auto terug! Pag.3
foutje...jullie hebben een 1.4 8V benzine, was even in de war met iemand anders....sorry. Dan geloof ik wel dat de Stilo een tikkie meer pit heeft.Mathijs schreef:Hoe kom je daar nou weer bij?..joedelta schreef:Je schrijft dat de Stilo wat meer pit heeft. Vreemd op zich want jullie hebben ten slotte een 90pk turbodiesel in de GP.
- tonyvandenbroek
- Presidente GPC
- Berichten: 16093
- Lid geworden op: do mar 30, 2006 11:04
- Locatie: Someren
- Contacteer:
gelukkig, ik maakte me al zorgen....Mathijs schreef:Hij hoeft het niet perse te onthouden, hij had het ook diverse malen kunnen lezen. Maar goed het zij hem vergeven...tonyvandenbroek schreef:Ach, ook onze wandelende encyclopedie maakt wel eens een foutje. Hij kan ook dan niet ALLES onthouden, wel gruwelijk veel.
Gisteren tijdens ons -even kijken hoe druk het overal is tijdens tweede paasdag- ritje () kwamen we zo opeens in Apeldoorn aan. Direct maar weer eens even een kijkje genomen bij de Fiat dealer aldaar. En tot onze grote verbazing was de dealer ook nog open ook. Direct maar even gevraagd hoe het nou met onze GP ging. Maar de aanwezigen daar (alleen verkopers) konden ons daar niets over vertellen, omdat ze daar niet van op de hoogte waren.
Ook even in de garage gekeken, en daar stond hij dan in het donker, met de motorkap open aan het infuus. Zoals het leek was er nog niet zo heel veel aangedaan, de motor en versnellingsbak lagen er in eerste instantie nog allemaal in. Wel konden we in het donker een aantal beschadigingen constateren die waarschijnlijk tijdens transport veroorzaakt zijn.
Bij het sleepoog zat een beschadiging, het leek erop dat het kapje er gewoon met de schroevendraaier uit was gefriemeld. Ook was de lier tegen de bumper aangekomen (was hier voor het huis gebeurd), dus daardoor zat er ook een beschadiging aan de bumper.
En ook van de beschadigingen die er vanaf begin af aan al zaten hadden we wat gezegd. Zoals bijvoorbeeld een niet goed aansluitende en gespoten bumper bij de rechterkoplamp (wat trouwens meerdere GP's in de showroom hadden). En een beschadiging op zwarte sierlijst van de B-stijl, je kon de Bolero rode lak er zo doorheen zien.
Alle beschadiging zijn van een vrij kleine aard, maar mijn vader en ik zijn nogal 'pietje preciezen' en willen de auto in een zo net mogelijke staat houden. De verkoper kon dat wel begrijpen, en zal ervoor proberen te zorgen dat alles hersteld wordt.
Ook even in de garage gekeken, en daar stond hij dan in het donker, met de motorkap open aan het infuus. Zoals het leek was er nog niet zo heel veel aangedaan, de motor en versnellingsbak lagen er in eerste instantie nog allemaal in. Wel konden we in het donker een aantal beschadigingen constateren die waarschijnlijk tijdens transport veroorzaakt zijn.
Bij het sleepoog zat een beschadiging, het leek erop dat het kapje er gewoon met de schroevendraaier uit was gefriemeld. Ook was de lier tegen de bumper aangekomen (was hier voor het huis gebeurd), dus daardoor zat er ook een beschadiging aan de bumper.
En ook van de beschadigingen die er vanaf begin af aan al zaten hadden we wat gezegd. Zoals bijvoorbeeld een niet goed aansluitende en gespoten bumper bij de rechterkoplamp (wat trouwens meerdere GP's in de showroom hadden). En een beschadiging op zwarte sierlijst van de B-stijl, je kon de Bolero rode lak er zo doorheen zien.
Alle beschadiging zijn van een vrij kleine aard, maar mijn vader en ik zijn nogal 'pietje preciezen' en willen de auto in een zo net mogelijke staat houden. De verkoper kon dat wel begrijpen, en zal ervoor proberen te zorgen dat alles hersteld wordt.
Veel bumpers bij de GP sluiten niet echt mooi aan op de rest van de motorkap en zijschermen. Ik heb zelf mijn bumper recht gezet t.o.v. de motor kap. Maar daardoor is de ruimte aan één kant onder de koplamp groter dan de andere kant. Maar ik maak me er echt niet -meer- druk om. Ik vind het wel best.Mathijs schreef:
En ook van de beschadigingen die er vanaf begin af aan al zaten hadden we wat gezegd. Zoals bijvoorbeeld een niet goed aansluitende en gespoten bumper bij de rechterkoplamp (wat trouwens meerdere GP's in de showroom hadden). En een beschadiging op zwarte sierlijst van de B-stijl, je kon de Bolero rode lak er zo doorheen zien.
Ik hoop dat je je GP snel weer terug hebt!
"There are 10 kinds of people. Those who understand binary, and those who do not."
- tonyvandenbroek
- Presidente GPC
- Berichten: 16093
- Lid geworden op: do mar 30, 2006 11:04
- Locatie: Someren
- Contacteer:
Dat klopt inderdaad allemaal, wat betreft de Grande Punto hebben we niet echt de wind mee.tonyvandenbroek schreef:Met andere woorden, het wil niet vlotte met de GP. Eerst de levering. Nu dit weer. Dan ook nog beschadigingen aanbrengen zonder toestemming. Lekker is dat.
Wat mij betreft kun je de slogan van Van Doorn en Top; Rijden met passie, dan ook wel veranderen in Rijden met ellende.
Nou de auto is weer terug!...
De veroorzaker van het probleem bleek volgens de dealer een defecte schakelwals te zijn. Alleen wat doet de schakelwals precies? Ik heb het op Google proberen op te zoeken, en ik kom eigenlijk alleen maar schakelwalzen uit motoren en brommertjes tegen, dus ik vraag mezelf dan af worden schakelwalzen uberhaupt wel in auto's gebruikt?
Een schakelwals
De veroorzaker van het probleem bleek volgens de dealer een defecte schakelwals te zijn. Alleen wat doet de schakelwals precies? Ik heb het op Google proberen op te zoeken, en ik kom eigenlijk alleen maar schakelwalzen uit motoren en brommertjes tegen, dus ik vraag mezelf dan af worden schakelwalzen uberhaupt wel in auto's gebruikt?
Een schakelwals
Ik ben geen mekanieker, maar blijkbaar wel, zie dit stuk tekst inzake een Alfa Romeo 155:
of hier inzake de versnellingsbak van een VW Bora:
http://www.problemcar.nl/viewtopic.php?pid=162223
bron: http://archief.alfaclub.nl/printpage.cg ... topic=2453Helaas gooide de schakelwals, van de Hewland Sequentiele versnellingsbak roet in het eten. De 155 bleef in 6 staan. Dus geen defect Alfa onderdeel.
Patrick Huisman, welke donderdag in de training ook al snelste was, is zeer onder de indruk van de 155 STW, en ik denk dat we als Alfa liefhebbers daar zeer trots over mogen zijn!
of hier inzake de versnellingsbak van een VW Bora:
bron:Eerst de schakelwals uit de bak halen, anders kun je straks alleen de boel nog met geweld demonteren, met een hoop extra kosten als gevolg.
http://www.problemcar.nl/viewtopic.php?pid=162223
walsen?Mathijs schreef:Oke, het wordt dus wel in (semi-automatische)versnellingsbakken van auto's toegepast. Alleen wat doet de schakelwals dan?
12000km GP 1.3 Multijet 16v 75 Active,
162000km GP 1.4 8v 77 Edizione Blue&Me,
2000km GP 1.4 8v 77 Racing+,
125000km Evo 1.3 Multijet 16v 85 Dynamic.
Nu Renault Mégane Estate 1.5 dCi 110 Bose.
162000km GP 1.4 8v 77 Edizione Blue&Me,
2000km GP 1.4 8v 77 Racing+,
125000km Evo 1.3 Multijet 16v 85 Dynamic.
Nu Renault Mégane Estate 1.5 dCi 110 Bose.