Gekraak achter??

swans
Avere Una Vita
Berichten: 4017
Lid geworden op: do nov 08, 2007 20:12
Locatie: Axel
Contacteer:

Re: Gekraak achter??

Bericht door swans »

skippy47 schreef:hoi ik heb ook een kraak achter of meer gerammel, ik heb nou onder de achter zitting en oude handdoek geleged en een dun stuk doek tussen de sloten van de rug leuning, en nu is het over,!!!! dit had ik ook bij mijn oude punto van bwj 2000, misschien is dit ook de probleen bij jullie :?: :?:
dat gaan we eens proberen! volgens mij is het gewoon pure torsie van de carroserie, dus zou het stijver maken van de gp de uitkomst moeten bieden! veerpootbruggen en subframe beugels oow yeah!
My ex-girlfriend had this really weird fetish, she liked to dress up like herself
and then act like a bitch all the time
Gebruikersavatar
Sunrise
Dedito
Berichten: 7609
Lid geworden op: wo sep 03, 2008 22:34
Locatie: Het mooie Brabantse Land
Contacteer:

Re: Gekraak achter??

Bericht door Sunrise »

Hoor het ook als ik over een drempel ga, maar stoort me niet :D . Je hoort het alleen als de muziek niet aanstaat.... ~]
peeters1
Nuovo Arrivato
Berichten: 19
Lid geworden op: ma jan 26, 2009 23:38

Re: Gekraak achter??

Bericht door peeters1 »

Vandaag toch wel de ontdekking van men leven gedaan :idea:

Vandaag nog eens onder men GP gaan liggen en tot mijn grote verbazing ontdekte ik niets minder dan een griptang die nog vast zat :o
Ga er van de week is naar de garage mee rijden en eens horen wat ze daar te zeggen hebben.
Heb er foto's van gemaakt en zullen nog volgen :)
Peter
Junior Stato
Berichten: 481
Lid geworden op: za sep 22, 2007 15:09
Locatie: Gent (B)

Re: Gekraak achter??

Bericht door Peter »

Bij ons geen gekraak of gerammel, niets van dat alles (maar komt misschien nog bij hogere km-stand???)
GP 1.2i 8V Dynamic 5drs Crossover Black - 1 okt '07
Gebruikersavatar
Sunrise
Dedito
Berichten: 7609
Lid geworden op: wo sep 03, 2008 22:34
Locatie: Het mooie Brabantse Land
Contacteer:

Re: Gekraak achter??

Bericht door Sunrise »

peeters1 schreef:Vandaag nog eens onder men GP gaan liggen en tot mijn grote verbazing ontdekte ik niets minder dan een griptang die nog vast zat
Als dat bij mij ook is vinden zie deze week wel bij het schadebedrijf :lol:
Peter
Junior Stato
Berichten: 481
Lid geworden op: za sep 22, 2007 15:09
Locatie: Gent (B)

Re: Gekraak achter??

Bericht door Peter »

Nu, de onze kraakt ook hoor :? . Het lijkt te komen van zowel links als rechts, als je een stevige verkeersdrempel over gaat.

Tot nu toe nog nooit opgevallen, maar heb er eens specifiek op gelet.

Ik ga het ook maar eens proberen met wat tape rond de slotvangers van de achterdeuren, evt. iets doen aan de achterbank (in twee delen, dus denk niet dat het daaraan zou liggen - de twee delen hebben natuurlijk speling zodat evt. torsie zich daar niet op kan uitwerken).

Maar toch denk ik dat het van de achterwiel-ophanging komt.

Kan het kwaad :?:
GP 1.2i 8V Dynamic 5drs Crossover Black - 1 okt '07
Giovanni Tutore
Avere Una Vita
Berichten: 4980
Lid geworden op: vr sep 14, 2007 19:31

Re: Gekraak achter??

Bericht door Giovanni Tutore »

Ik denk dat het (gezien het feit dat de scharniervangers afstelbaar te bevestigen zijn) met temperatuurwerking te maken heeft. Des Zomers heb ik veel minder tot geen last. Nu lijkt het wel een muziekinstrument...
Mike
Junior Stato
Berichten: 413
Lid geworden op: wo nov 01, 2006 23:13

Re: Gekraak achter??

Bericht door Mike »

Ik heb ook het gekraak van de deuren, en een gebonk op een oneffen weg.
Een monteur bij mijn dealer was bezig om een oplossing te vinden voor het gekraak, afstellen van de slotvangers hielp niet echt. Er waren al 3 nieuwe GP's die hier last van hadden.
Erg netjes dat hij uit zichzelf al bezig was met Fiat NL voor een oplossing.

Nu was ik laats weer terug voor een nieuwe afspraak voor het gebonk etc en heb gelijk met de monteur gesproken.
Deze vertelde dat hij weinig informatie kreeg van Fiat NL, Maar hij was wel bij een vergadering geweest met meerdere Fiat monteurs, en ze bleken het probleem van het gekraak te hebben gevonden :mrgreen:

Mijn GP gaat dinsdag een dagje naar de garage dus ben benieuwd.
Volgens hem ligt het niet aan de slotvangers, maar aan de hoogte afstelling van de deur.
Deze zou het chassis raken (schampen) bij drempels, en het gekraak veroorzaken.
Het gebonk op een oneffen weg wordt ook naar gekeken, zijn al nieuwe spullen voor besteld ook.
Volgens hem is het de stabilisator stang aan beide kanten (schijnt vaker voor te komen)
Bij mijn vorige GP heb ik hier nooit last van gehad, dus hoop dat het hierna niet meer terug komt.

Ik hou jullie op de hoogte.

greetz Mike
GP2 T-jet Sport 3d, Ambient White, getinte zijruiten, skydome open dak, 17" Take off, Cruise control, sportpedalen, Tuned by Squadra.
Peter
Junior Stato
Berichten: 481
Lid geworden op: za sep 22, 2007 15:09
Locatie: Gent (B)

Re: Gekraak achter??

Bericht door Peter »

Mike schreef:Volgens hem ligt het niet aan de slotvangers, maar aan de hoogte afstelling van de deur.
Deze zou het chassis raken (schampen) bij drempels, en het gekraak veroorzaken.
Het gebonk op een oneffen weg wordt ook naar gekeken, zijn al nieuwe spullen voor besteld ook.
Volgens hem is het de stabilisator stang aan beide kanten (schijnt vaker voor te komen)
Bij mijn vorige GP heb ik hier nooit last van gehad, dus hoop dat het hierna niet meer terug komt.

Ik hou jullie op de hoogte.
Bij voorbaat bedankt namens mij al.

Ik denk niet dat bij ons de achterdeuren de carosserie raken - het is me nog nooit opgevallen dat je dat ziet aan kleine lakbeschadigingen bv.

Ik heb dat vroeger meegemaakt op een splinternieuwe Renault Nevada 2.1D 7pl - na een paar weken was bij de achterdeuren de lak er al af, en ook in de deuropeningen waar de deuren de carosserie raakten. Vermits het een donkerblauwe was, viel het direkt op.
(De wagen reed verder heerlijk, ik heb nadien nooit meer zo'n zacht geveerde wagen gehad :cry: )


De slotvangers zijn het niet, want ik heb er direkt eens tape aan gedaan (zo van die dikke zwarte, waar textiel doorheen verwerkt zit) maar je hoort het nog net zo goed.

Die stabilisator stang - dààr lijkt het bij ons vandaan te komen (je hoort het alleen als je over een werkelijk FLINKE drempel rijdt, en dan ook alleen maar als je dat ietsje sneller dan helemààl stapvoets doet).

Dus ik ben benieuwd.

Onze auto is nog tot september dit jaar in garantie, dus......

Groet,
Peter
GP 1.2i 8V Dynamic 5drs Crossover Black - 1 okt '07
Mike
Junior Stato
Berichten: 413
Lid geworden op: wo nov 01, 2006 23:13

Re: Gekraak achter??

Bericht door Mike »

Vandaag weer opgehaald bij de dealer :mrgreen:
Ze hadden me gevraagd een lijstje te maken zodat alles in 1 keer opgelost kon worden...
dat heb ik dus gelijk maar gedaan :lol:

wat eigenlijk 3 uurtjes zou duren......
heb ik 2 dagen in een nieuwe Mito rond gereden!
Best een leuke auto, en zeker zo zonder bijgeluiden.

Nu is het gebonk nog niet helemaal opgelost, Ze hadden vorige week nog een GP met het gebonk.
En met het vervangen van de stabilisator stangen was het niet opgelost,maar bleek het een "defecte" schokbreker te zijn.

Omdat ze niet steeds 1 ding willen vervangen en hopen dat het geluid weg is,
hebben ze 2 nieuwe schokbrekers besteld en gaan ze alles in 1 keer vervangen.
Het gekraak van de deuren heb ik niet meer gehoord.
Maar als er meer mensen zijn met gebonk op een hobbelige weg, laat ze ook naar de schokbrekers kijken.

Als alles vervangen is laat ik wel weten of het nu weg is.

greetz Mike
GP2 T-jet Sport 3d, Ambient White, getinte zijruiten, skydome open dak, 17" Take off, Cruise control, sportpedalen, Tuned by Squadra.
Peter
Junior Stato
Berichten: 481
Lid geworden op: za sep 22, 2007 15:09
Locatie: Gent (B)

Re: Gekraak achter??

Bericht door Peter »

Mike schreef:Nu is het gebonk nog niet helemaal opgelost, Ze hadden vorige week nog een GP met het gebonk.
En met het vervangen van de stabilisator stangen was het niet opgelost,maar bleek het een "defecte" schokbreker te zijn.
....
Maar als er meer mensen zijn met gebonk op een hobbelige weg, laat ze ook naar de schokbrekers kijken.
Nee bij ons is het enkel en alleen bij het niet stapvoets over een hoge niet geleidelijke verkeersdrempel rijden. 't Is ook niet de onderkant die ergens de grond raakt.
En onze GP heeft nog té weinig km dat het al een kapotte schokdemper zou zijn.

Wij wonen niet ver van een hele slechte kasseibaan (waar we zowieso altijd over moeten) en daar hebben we nergens last van - daar rijdt de GP heerlijk soepel geveerd en zonder geklapper of gebonk overheen.

Bedankt voor je terugmelding!
GP 1.2i 8V Dynamic 5drs Crossover Black - 1 okt '07
rtenelzen
Nuovo Arrivato
Berichten: 30
Lid geworden op: wo mei 21, 2008 17:12
Locatie: Haaksbergen
Contacteer:

Re: Gekraak achter??

Bericht door rtenelzen »

Ik heb juist gekraak bij hard remmen... dit is ook voelbaar in het pedaal, weet iemand wat dit kan zijn?
Het kraken begint als ik hard rem, op het moment dat ik iets minder druk op het pedaal geef.
Grande Punto MY08 1.4 T-Jet Sport Chemical Grey, privacy glass, cruise control, 'Take off' velgen.
Giovanni Tutore
Avere Una Vita
Berichten: 4980
Lid geworden op: vr sep 14, 2007 19:31

Re: Gekraak achter??

Bericht door Giovanni Tutore »

't Lossen van de ABS?
rtenelzen
Nuovo Arrivato
Berichten: 30
Lid geworden op: wo mei 21, 2008 17:12
Locatie: Haaksbergen
Contacteer:

Re: Gekraak achter??

Bericht door rtenelzen »

Lijkt me niet... als de abs ingrijpt beginnen de richtingaanwijzers toch te knipperen? dat is niet het geval.
Grande Punto MY08 1.4 T-Jet Sport Chemical Grey, privacy glass, cruise control, 'Take off' velgen.
Giovanni Tutore
Avere Una Vita
Berichten: 4980
Lid geworden op: vr sep 14, 2007 19:31

Re: Gekraak achter??

Bericht door Giovanni Tutore »

Knipperen? Heb ik nog nooit gezien. (heeft Peugeot dat niet alleen maar?)
Bij ABS krijg je een trilling in je rempedaal (en lichtje dashboard) en zo kwam ik nav jouw verhaal op dat het misschien iets met de ABS te maken had.
Plaats reactie