Uitlaatsierstukje, dorpersierlijsten en spatlappen. FOTO'S

Gebruikersavatar
Douwe
Senior Stato
Berichten: 682
Lid geworden op: zo jul 20, 2008 10:25
Locatie: Den Helder

Re: Uitlaatsierstukje, dorpersierlijsten en spatlappen. FOTO'S

Bericht door Douwe »

Giovanni Tutore schreef:Nee Douwe :oops: Als je de airdam van het NFS pakket achter wil dan ook geen spatlapsels
Dat is ook weer waar jah, ik ben uitgegaan van de standaard GP aangekleed met orginele FIAT accesiores.
Fiat Punto Edizione Cool TwinAir Turbo 100 Rock 'n Roll Blue
Volvo XC60 D5 FWD Momentum
Gebruikersavatar
tonyvandenbroek
Presidente GPC
Presidente GPC
Berichten: 16093
Lid geworden op: do mar 30, 2006 11:04
Locatie: Someren
Contacteer:

Re: Uitlaatsierstukje, dorpersierlijsten en spatlappen. FOTO'S

Bericht door tonyvandenbroek »

NFS pakket is ook FIAT orgineel. Zit in het Lineassortiment.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Douwe
Senior Stato
Berichten: 682
Lid geworden op: zo jul 20, 2008 10:25
Locatie: Den Helder

Re: Uitlaatsierstukje, dorpersierlijsten en spatlappen. FOTO'S

Bericht door Douwe »

tonyvandenbroek schreef:NFS pakket is ook FIAT orgineel. Zit in het Lineassortiment.
Nou ik laat wel weer duidelijk zijn dat ik niet zo in dat soort "tunings" zaken zit. :oops:

Dat kan je dus maar beter aan een ander vragen :!:
Fiat Punto Edizione Cool TwinAir Turbo 100 Rock 'n Roll Blue
Volvo XC60 D5 FWD Momentum
old school
Junior Stato
Berichten: 239
Lid geworden op: wo dec 17, 2008 20:35
Locatie: Leke

Re: Uitlaatsierstukje, dorpersierlijsten en spatlappen. FOTO'S

Bericht door old school »

Giovanni Tutore schreef:
old school schreef:je weet toevallig niet of ik spatlappen kan vinden in paars of groen (of kleur wagen)?
Als je perse wil.

leveren ze die ook particulier en paars vind ik niet direct...
1.3 mjet diesel 90 pk 6,4l/100
to be continued....
Gebruikersavatar
Hellfire
Avere Una Vita
Berichten: 2066
Lid geworden op: vr jun 22, 2007 10:26

Re: Uitlaatsierstukje, dorpersierlijsten en spatlappen. FOTO'S

Bericht door Hellfire »

Nou ja, als je echt wilt, dan kan je alles wel krijgen. Bijvoorbeeld als je op http://www.westcoastcustoms.com/showroom/index.html kijkt en dan de "Green Charger" aanklikt... Da's een klassieke Dodge Charger die op het chassis van een gloednieuwe Charger gezet is. Het dashboard is bijvoorbeeld van die nieuwe charger. (Bijbehorend filmpje)

Nu zijn paarse spatlappen natuurlijk wel een curiositeit. Ik zou het zelf oplossen door de stock spatlappen te beplakken met paarse folie. Misschien een idee?
Afbeelding Grande Punto 1.4 T-Jet 16v Sport Exotica Red
Afbeelding En een Prius...
Afbeelding Renault Mégane III Estate 1.5 dCi TCE Bose
old school
Junior Stato
Berichten: 239
Lid geworden op: wo dec 17, 2008 20:35
Locatie: Leke

Re: Uitlaatsierstukje, dorpersierlijsten en spatlappen. FOTO'S

Bericht door old school »

idd ik kan ze niet vinden.
1.3 mjet diesel 90 pk 6,4l/100
to be continued....
Gebruikersavatar
black GP
Junior Stato
Berichten: 309
Lid geworden op: ma apr 27, 2009 14:17
Locatie: België- Gent

Re: Uitlaatsierstukje, dorpersierlijsten en spatlappen. FOTO'S

Bericht door black GP »

Douwe schreef:
joedelta schreef:Ziet er goed uit Douwe, maar....

Afbeelding

Ik wist dat het aanbrengen van accessoires op de auto de prestaties (negatief) kan beïnvloeden, maar dat je koppel na installatie van dit uitlaalteindstuk nog maar 3 Nm is :shock: dat wist ik niet. :wink:
Haha, scherp gevonden.

Die 3 Nm vond ik zowieso erg weinig en heb de schroefjes maar goed strak met borgmiddel ertussen aangedraaid.
oke, als volledige leek op technische praat en werking van motor begrijp ik hier niets van :oops:
Nu ik ook origineel uitlaatsierstuk ga bestellen wil ik hier graag meer uitleg over :D
1.4 8.v Dynamic Crossover Black Gp (bj: 2008) : SOLD new car: Ford Fiesta titanium 1.6 TDi (bj: 2010)
Gebruikersavatar
NHke
Membre D'Oro
Berichten: 1294
Lid geworden op: vr dec 26, 2008 8:49

Re: Uitlaatsierstukje, dorpersierlijsten en spatlappen. FOTO'S

Bericht door NHke »

Zal het even uitleggen ;) De 3Nm dat je op de afbeelding ziet staan is de "aanhaalkracht" van een momentsleutel ;)
Op zo een sleutel kun je dat instellen, dan draai je met de sleutel en als je op die bepaalde aanhaalkracht zit springt de sleutel door, zo zit de schroef op 3Nm vast.. let wel op, zo een momentsleutel kan best prijzig zijn ;)

De 2 bovenste personen maken gewoon een grapje over de Nm.. Omdat een motor over pk's en Nm bezitten.. Zo bedoelen dat ze 3Nm koppel zouden bijkrijgen door dit sierstuk erop te schroeven.. Wat dus helemaal niet waar is he ;)
Gebruikersavatar
Douwe
Senior Stato
Berichten: 682
Lid geworden op: zo jul 20, 2008 10:25
Locatie: Den Helder

Re: Uitlaatsierstukje, dorpersierlijsten en spatlappen. FOTO'S

Bericht door Douwe »

NHke schreef:Zal het even uitleggen ;) De 3Nm dat je op de afbeelding ziet staan is de "aanhaalkracht" van een momentsleutel ;)
Op zo een sleutel kun je dat instellen, dan draai je met de sleutel en als je op die bepaalde aanhaalkracht zit springt de sleutel door, zo zit de schroef op 3Nm vast.. let wel op, zo een momentsleutel kan best prijzig zijn ;)

De 2 bovenste personen maken gewoon een grapje over de Nm.. Omdat een motor over pk's en Nm bezitten.. Zo bedoelen dat ze 3Nm koppel zouden bijkrijgen door dit sierstuk erop te schroeven.. Wat dus helemaal niet waar is he ;)
Precies dat klopt!

Nog even ter aanvulling:

Maar ook zonder momentsleutel kan je natuurlijk het uitlaatsierstukje monteren. Voor elke bout bij een auto staat een aanhaalmoment om te voorkomen dat men ze niet te los of te strak aandraait. Bij veel onderdelen is dit belangrijk, maar bij een uitlaatsierstukje natuurlijk niet.

Te los kan je hem misschien kwijtraken, te strak heel misschien beschadiging in de schroefdraad of een deukje in je uitlaatpijp :P
Fiat Punto Edizione Cool TwinAir Turbo 100 Rock 'n Roll Blue
Volvo XC60 D5 FWD Momentum
swans
Avere Una Vita
Berichten: 4017
Lid geworden op: do nov 08, 2007 20:12
Locatie: Axel
Contacteer:

Re: Uitlaatsierstukje, dorpersierlijsten en spatlappen. FOTO'S

Bericht door swans »

gewoon lekker vast trekken met een beetje loc-tite ertussen!
My ex-girlfriend had this really weird fetish, she liked to dress up like herself
and then act like a bitch all the time
Gebruikersavatar
black GP
Junior Stato
Berichten: 309
Lid geworden op: ma apr 27, 2009 14:17
Locatie: België- Gent

Re: Uitlaatsierstukje, dorpersierlijsten en spatlappen. FOTO'S

Bericht door black GP »

Haha oke, ik had al zo'n flauw vermoeden dat er een grapje over werd gemaakt, maar wist het niet zeker :o maar goed nu ben ik toch weer wat te weten gekomen. bedankt voor de duidelijke uitleg !! :idea:
1.4 8.v Dynamic Crossover Black Gp (bj: 2008) : SOLD new car: Ford Fiesta titanium 1.6 TDi (bj: 2010)
Gebruikersavatar
black GP
Junior Stato
Berichten: 309
Lid geworden op: ma apr 27, 2009 14:17
Locatie: België- Gent

Re: Uitlaatsierstukje, dorpersierlijsten en spatlappen. FOTO'S

Bericht door black GP »

Douwe schreef:
Black schreef:wat hebben die dorpellijsten gekost?
50,25 euro, dat is inclusief BTW. Verzendkosten waren bij mij 7,02 euro, bij Firma Tuynder.

Op de website van Fiat worden ze aangboden voor 65.05 euro.
Hier in België, kosten deze bij mijn fiat verdeler zo'n 85 € incl. BTW
firma Tuynder is dus een stuk goedkoper, verzenden zij ook naar België?
1.4 8.v Dynamic Crossover Black Gp (bj: 2008) : SOLD new car: Ford Fiesta titanium 1.6 TDi (bj: 2010)
Gebruikersavatar
Sunrise
Dedito
Berichten: 7609
Lid geworden op: wo sep 03, 2008 22:34
Locatie: Het mooie Brabantse Land
Contacteer:

Re: Uitlaatsierstukje, dorpersierlijsten en spatlappen. FOTO'S

Bericht door Sunrise »

black GP schreef:Firma Tuynder is dus een stuk goedkoper, verzenden zij ook naar België?
Van de site van Tuynder:
Dit maakt het mogelijk om het grootste deel van de klantvraag direct uit voorraad te kunnen beantwoorden. Zo kunt u direct het onderdeel bij ons in Nootdorp afhalen. Indien gewenst kunnen wij de onderdelen ook bezorgen, onderdelen die voor 16:00 uur worden besteld en bij ons voorradig zijn, worden de volgende dag bij u (binnen de Benelux) afgeleverd.
JA, dus! :mrgreen:
old school
Junior Stato
Berichten: 239
Lid geworden op: wo dec 17, 2008 20:35
Locatie: Leke

Re: Uitlaatsierstukje, dorpersierlijsten en spatlappen. FOTO'S

Bericht door old school »

inderdaad ik bestel mijn onderdelen ook daar en woon in belgie
1.3 mjet diesel 90 pk 6,4l/100
to be continued....
Gebruikersavatar
black GP
Junior Stato
Berichten: 309
Lid geworden op: ma apr 27, 2009 14:17
Locatie: België- Gent

Re: Uitlaatsierstukje, dorpersierlijsten en spatlappen. FOTO'S

Bericht door black GP »

ondertussen contact gehad met de firma en alles kan inderdaad netjes geregeld worden.
enkel aangezien ik dat uitlaatsierstuk niet terug vind op de site, is het ook moeilijk om dit in het winkelmandje te doen.
Firma Tuynder stelde voor om te bestellen via mail. heeft iemand op die manier al zo besteld, en is dit wel betrouwbaar om via deze weg te bestellen..
1.4 8.v Dynamic Crossover Black Gp (bj: 2008) : SOLD new car: Ford Fiesta titanium 1.6 TDi (bj: 2010)
Plaats reactie