Start / Stop systeem

comecme
Berichten: 9
Lid geworden op: ma sep 20, 2010 20:42

Re: Start / Stop systeem

Bericht door comecme »

Xander schreef:
Puntoevo schreef:Dat begrijp ik, ik gebruik het ook dagelijks :)
Maar als de wagen in zn 1 staat en hij wil starten, wat dan?
Hij start alleen vanzelf als je de koppeling intrapt toch? Dan is er niets aan de hand lijkt me? :)

Kun je het start&stop systeem trouwens ook gebruiken om te herstarten als je de motor af laat slaan bij het wegrijden? Koppelingspedaal weer intrappen en opnieuw proberen? :P
Als de motor uit is gegaan vanwege start & stop, en bij het weer wegrijden laat je te snel de koppeling opkomen waardoor de motor uitslaat, dan is het wel degelijk zo dat opnieuw intrappen van de koppeling de motor opnieuw laat starten.
Fiat Punto Evo 1.3 MultiJet 16v Dynamic 85pk 3-dr
DaDragon

Re: Start / Stop systeem

Bericht door DaDragon »

comecme schreef:
Xander schreef:
Puntoevo schreef:Dat begrijp ik, ik gebruik het ook dagelijks :)
Maar als de wagen in zn 1 staat en hij wil starten, wat dan?
Hij start alleen vanzelf als je de koppeling intrapt toch? Dan is er niets aan de hand lijkt me? :)

Kun je het start&stop systeem trouwens ook gebruiken om te herstarten als je de motor af laat slaan bij het wegrijden? Koppelingspedaal weer intrappen en opnieuw proberen? :P
Als de motor uit is gegaan vanwege start & stop, en bij het weer wegrijden laat je te snel de koppeling opkomen waardoor de motor uitslaat, dan is het wel degelijk zo dat opnieuw intrappen van de koppeling de motor opnieuw laat starten.
De auto start zichzelf wanneer de motor afslaat. Dit gebeurt, net als bij het start/stop systeem, als je de koppeling intrapt.
combatnick1
Berichten: 2
Lid geworden op: do okt 07, 2010 20:55

Re: Start / Stop systeem

Bericht door combatnick1 »

Je bedoe;t"read the fu..in manual??? hahah ja zal ik ook eens doen... nog geen tijd gehad... intussen heeft ie het wel al een aantal keer gedaan en het werkt echt super.. vind sowieso de hele auto geweldig,... heb nog geen minpunten kunnen ontdekken...grtz nico

JB2 schreef:
Zandmenneke schreef:Toen ik een proefrit ging maken met de Polo BM vertelde de VW dealer, dat de motor eerst warm moet zijn, voordat het SnS systeem werkt. Mss dat ditzelfde ook geldt voor de PEvo.
Dat is 1 van de in de handleiding genoemde redenen dat S&S niet werkt. Het kan bijvoorbeeld ook zijn bij een niet voldoende opgeladen accu, bij bepaalde energieverslindende standen van de klimaatregeling, niet aanhebben van de veiligheidsgordel, bij versnelling in reverse....etc.

De volgende afkorting lijkt me op zijn plaats (niet onvriendelijk bedoeld): RTFM :mrgreen:
Gebruikersavatar
Thebo45
Berichten: 5
Lid geworden op: ma sep 27, 2010 11:48

Re: Start / Stop systeem

Bericht door Thebo45 »

Ik rijd inmiddels 2weken met mijn P-evo en vrijdag gaat de auto terug naar de dealer ivm problemen met het start\stop systeem. Dit werkt bij mijn auto helemaal niet. Ik heb al veel geprobeerd maar helaas.
Ik rijd iedere dag van Eersel naar Ehv ongeveer 22km waarvan 12km over de snelweg en dan mag je toch verwachten dat als ik in Ehv voor het stoplicht moet stoppen het start\stop systeem werkt.

Ik heb het al geprobeerd met de airco en verlichting en radio uit dus geen stroomverbruikers meer aan, ramen dicht en gordel om, als ik dan bij het stoplicht stilsta gebeurd er niets ook geen melding in het display (start/stop logo met een streep er doorheen).
Volgens de dealer zou je een melding in het display moeten krijgen start\stop nu niet mogelijk ook deze melding komt niet.
P-Evo zwart diesel 85pk leer sport interieur blue & me Dynamicplus pakket 17 inch lichtmetaal
Xander
Senior Stato
Berichten: 673
Lid geworden op: ma dec 31, 2007 20:15

Re: Start / Stop systeem

Bericht door Xander »

Waarschijnlijk een overbodige vraag... maar je zet de auto dan wel in z'n vrij en laat het koppelingspedaal los?
Gebruikersavatar
Rongoos
Senior Stato
Berichten: 541
Lid geworden op: ma jul 12, 2010 11:32
Locatie: Haarlem

Re: Start / Stop systeem

Bericht door Rongoos »

En het knopje op je middenconsole moet ook goed staan.
Vervelend is althans bij de GP dat er geen lampje zoals op bv de airco brand om te zien dat hij aanstaat
GP 1.3 MJT
Afbeelding
Gebruikersavatar
frysian
Nuovo Arrivato
Berichten: 36
Lid geworden op: do sep 23, 2010 11:06

Re: Start / Stop systeem

Bericht door frysian »

Ja lampje moet niet branden idd..in de file zet ik het stop systeem wel uit, want dat werkt niet.
S&S werkt goed, maar soms het het wat vaag, dan is het plots niet beschikbaar. Of ik rij net weg sta stil voor de stop lichten..en gaat meteen al in werking staan, schrik me rot! en uiteindelijk mag ik de hele auto opnieuw gaan starten? maar over het algemeenn werkt het prima en ben er blij mee :)
Punto Evo MultiJet 85 Chemical Grey, Dynamic plus + Cool&Blue pakket, middenarmsteun, bordeauxrood interieur en meegespoten bumpers
Gebruikersavatar
Thebo45
Berichten: 5
Lid geworden op: ma sep 27, 2010 11:48

Re: Start / Stop systeem

Bericht door Thebo45 »

Xander schreef:Waarschijnlijk een overbodige vraag... maar je zet de auto dan wel in z'n vrij en laat het koppelingspedaal los?
Ik zet de auto in z'n vrij als ik bij een stoplicht kom, en laat het koppelingspedaal en rem los.
rongoos schreef:En het knopje op je middenconsole moet ook goed staan.
Vervelend is althans bij de GP dat er geen lampje zoals op bv de airco brand om te zien dat hij aanstaat
Het start\stop systeem is ingeschakeld als het is uitgeschakeld brand het lampje bij het knopje van het start\stop systeem.
P-Evo zwart diesel 85pk leer sport interieur blue & me Dynamicplus pakket 17 inch lichtmetaal
Kiekerjan
Nuovo Arrivato
Berichten: 50
Lid geworden op: ma sep 13, 2010 8:23

Re: Start / Stop systeem

Bericht door Kiekerjan »

Vanochtend gebruikte ik ook de start/stop (in z'n vrij en koppeling los), maar hij startte uit zichzelf! Ik raakte niets anders aan dan de rem met mijn rechtervoet. :?

Iemand anders ook deze ervaring al eens gehad?
Coen
Nuovo Arrivato
Berichten: 152
Lid geworden op: di jul 13, 2010 20:22

Re: Start / Stop systeem

Bericht door Coen »

Kiekerjan schreef:Vanochtend gebruikte ik ook de start/stop (in z'n vrij en koppeling los), maar hij startte uit zichzelf! Ik raakte niets anders aan dan de rem met mijn rechtervoet. :?

Iemand anders ook deze ervaring al eens gehad?
Volgens mij las ik gisteravond in de handleiding dat hij ook start als je de rem in trapt. Zal het vanavond eens proberen/nalezen in de handleiding.

Kijk maar eens in de handleiding, er zijn een tiental punten die te maken hebben met het S&S systeem.
Afbeelding Afbeelding
jpkramer
VIP Membro
VIP Membro
Berichten: 4699
Lid geworden op: ma feb 11, 2008 21:57

Re: Start / Stop systeem

Bericht door jpkramer »

Kiekerjan schreef:Vanochtend gebruikte ik ook de start/stop (in z'n vrij en koppeling los), maar hij startte uit zichzelf! Ik raakte niets anders aan dan de rem met mijn rechtervoet. :?

Iemand anders ook deze ervaring al eens gehad?
Ja, gebeurd soms. Het systeem vind dan dat er toch teveel gevraagd wordt van de accu en start de motor weer...
Coen
Nuovo Arrivato
Berichten: 152
Lid geworden op: di jul 13, 2010 20:22

Re: Start / Stop systeem

Bericht door Coen »

jpkramer schreef: Ja, gebeurd soms. Het systeem vind dan dat er toch teveel gevraagd wordt van de accu en start de motor weer...
Inderdaad, onder andere wanneer je de ruitenwisser op de hoogste stand zet of de achterruit verwarming aan zet :)
Afbeelding Afbeelding
DaDragon

Re: Start / Stop systeem

Bericht door DaDragon »

Jongens..... LEES HET MOEDERNEUKENDE BOEKJE!!!

oftewel RTFM
Gebruikersavatar
RaydeJee
Avere Una Vita
Berichten: 4441
Lid geworden op: di jun 29, 2010 21:49

Re: Start / Stop systeem

Bericht door RaydeJee »

DaDragon schreef:Jongens..... LEES HET MOEDERNEUKENDE BOEKJE!!!

oftewel RTFM
Ja inderdaad. Nou worden er onderhand 'problemen' aangehaald die geen probleem zijn. Zo werkt het systeem gewoon en is allemaal normaal.

Overigens vind ik het goed werken. :D
Gebruikersavatar
Rongoos
Senior Stato
Berichten: 541
Lid geworden op: ma jul 12, 2010 11:32
Locatie: Haarlem

Re: Start / Stop systeem

Bericht door Rongoos »

Euh.. zit er een start en stop systeem op :?:
Dus je hoeft niet meer te remmen :?: hij stopt helemaal vanzelf :?:

:lol:
GP 1.3 MJT
Afbeelding
Plaats reactie