Verlaging met novitec (-4cm)

Gebruikersavatar
BartCCC
Sponsors
Berichten: 742
Lid geworden op: di sep 28, 2010 21:35
Locatie: Valkenburg aan de Geul
Contacteer:

Re: Verlaging met novitec (-4cm)

Bericht door BartCCC »

Verlaging -4cm is qua optiek voldoende als je het mij vraagt. Thanks voor de foto's! Ben niet echt bij qua lezen, maar kwam daar nu op korte termijn een groupbuy voor bij die firma? Heb namelijk in mijn hoofd om eind deze maand alles te gaan monteren...
- GPC Sponsor: Kijk snel op http://www.customcarcleaning.nl" onclick="window.open(this.href);return false; en http://www.customcarcleaning.nl/webshop" onclick="window.open(this.href);return false; om je PUNTO te laten stralen!! -
- LIKE US on Facebook
Gebruikersavatar
de blauwe
Junior Stato
Berichten: 341
Lid geworden op: vr jan 14, 2011 15:45
Locatie: apeldoorn

Re: Verlaging met novitec (-4cm)

Bericht door de blauwe »

Er komt een inlogaccount voor VIP leden voor aankopen bij MW Motorparts. Bennink zou proberen dat eind deze week voor elkaar te maken. ~]
punto evo 1.3 jtdm - 85 pk - crossover black dyn. en cool en blue

Vorige week mijn punto evo na 4 jaar trouwe dienst ingeruild voor een Volvo V50. Ik hoop dat de nieuwe eigenaar er net zoveel plezier aan zal beleven als ik heb gehad.
Gebruikersavatar
Roderick
Membre D'Oro
Berichten: 1074
Lid geworden op: za jan 13, 2007 21:42
Locatie: Aalsmeerderbrug, onder de rook van Schiphol
Contacteer:

Re: Verlaging met novitec (-4cm)

Bericht door Roderick »

de blauwe schreef:Er komt een inlogaccount voor VIP leden voor aankopen bij MW Motorparts. Bennink zou proberen dat eind deze week voor elkaar te maken. ~]
Prachtig :-]

Toch vraag ik me 1 dingetje af, er zijn blijkbaar hier aardig wat mensen die de Novitec verlagingsveren willen aanschaffen, ik neem aan dat wanneer we ze allemaal tegelijk aanschaffen er wellicht nog een groepskorting uitvoort komt.

Maar hoe zit het nu als iedereen straks met het account los alles aanschaft?
Gebruikersavatar
de blauwe
Junior Stato
Berichten: 341
Lid geworden op: vr jan 14, 2011 15:45
Locatie: apeldoorn

Re: Verlaging met novitec (-4cm)

Bericht door de blauwe »

Hoeft niet allemaal tegelijk hoor. Eventuele kwantum korting wordt achteraf gegeven o.b.v bestelde hoeveelheden/waarde......Dit geld komt ten goede aan de club en haar activiteiten.

Het enige dat misschien de kosten verder kan drukken is alles tegelijk laten afsturen naar 1 adres......

Ik begin daar niet aan, want dat kost me teveel tijd aan logistiek en financiën ~]
punto evo 1.3 jtdm - 85 pk - crossover black dyn. en cool en blue

Vorige week mijn punto evo na 4 jaar trouwe dienst ingeruild voor een Volvo V50. Ik hoop dat de nieuwe eigenaar er net zoveel plezier aan zal beleven als ik heb gehad.
Gebruikersavatar
Roderick
Membre D'Oro
Berichten: 1074
Lid geworden op: za jan 13, 2007 21:42
Locatie: Aalsmeerderbrug, onder de rook van Schiphol
Contacteer:

Re: Verlaging met novitec (-4cm)

Bericht door Roderick »

Dat begrijp ik :) maar dit is precies het antwoord wat het mij duidelijk maakt!

Zodra ik de VIP inlog gegevens binnen heb, ga ik de bestelling plaatsen! In ieder geval, heel erg bedankt voor je inzet ~~
Gebruikersavatar
de blauwe
Junior Stato
Berichten: 341
Lid geworden op: vr jan 14, 2011 15:45
Locatie: apeldoorn

Re: Verlaging met novitec (-4cm)

Bericht door de blauwe »

Ik heb vandaag de eerste order geplaatst...de novitec veren dus.....wie volgt........ :wink:
punto evo 1.3 jtdm - 85 pk - crossover black dyn. en cool en blue

Vorige week mijn punto evo na 4 jaar trouwe dienst ingeruild voor een Volvo V50. Ik hoop dat de nieuwe eigenaar er net zoveel plezier aan zal beleven als ik heb gehad.
MichelPunto
Nuovo Arrivato
Berichten: 139
Lid geworden op: ma nov 15, 2010 21:58

Re: Verlaging met novitec (-4cm)

Bericht door MichelPunto »

Ik zit er ook over na te denken om de Novitec veren aan te schaffen maar nu zag ik dat ze op de site van Novitec zelf 155 euro kosten en bij Italo-tuning.de 122 euro.

Heeft er toevallig iemand van jullie ervaring met de FK veren die zijn ook voor 4 cm verlaging en kosten 99 euro?
Vince522
Nuovo Arrivato
Berichten: 35
Lid geworden op: di mei 05, 2009 18:53

Re: Verlaging met novitec (-4cm)

Bericht door Vince522 »

Ik heb sinds dinsdag mijn veren ontvangen :-]

Vandaag eventjes contact opgenomen met officiële dealer ivm garantie en installatie.
Ik heb ook een prijs gekregen voor de installatie, 200 EUR :shock:, dit kan toch absoluut niet juist zijn. (Hij wou dit trouwens cash, in het 'zwart' dus)

Mijn dealer stelde ook voor om de veren zwart te spuiten (zijn nu wit) om de keuring te misleiden (de wagen is bijna 2 jaar), dit leek mij niet direct nodig gezien er toch een attest bij de veren zit? Iemand ervaring?
Gebruikersavatar
NHke
Membre D'Oro
Berichten: 1294
Lid geworden op: vr dec 26, 2008 8:49

Re: Verlaging met novitec (-4cm)

Bericht door NHke »

Zeker van dat je van alles op de hoogte bent? ;-) Voor de Belgische keuring moet je na plaatsing van de veren in het bezit zijn van : montageattest, validatieverslag en een wielgeometriekeuring laten doen bij een keuringstation. (afspraak maken en binnen rijden bij keuring na ongeval) Prijs is wel normaal 150 tot 200€. Ook magde wagen niet lager hangen dan 9cm wanneer je erin zit. Anders rode kaart. Grtz
Gebruikersavatar
Goose
Senior Stato
Berichten: 732
Lid geworden op: wo okt 04, 2006 10:11
Locatie: Gent

Re: Verlaging met novitec (-4cm)

Bericht door Goose »

Nhke , sinds wanneer is dat ? die speciale keuring ?
is dat niet enkel wanneer je met een regelbare kit zit ?

mijn 2 vorige auto's, beiden, -4cm, enkel met andere veren, en geen kat die dat gemerkt heeft op de keuring
GP, Privacy Windows, mistlichten, Crossover Black, Denim Black interior, No Punto logo on the back 13 Mjt 90 Pk Dynamic, 17" OZ Superlegerra
Vince522
Nuovo Arrivato
Berichten: 35
Lid geworden op: di mei 05, 2009 18:53

Re: Verlaging met novitec (-4cm)

Bericht door Vince522 »

Van het validatieverslag en montageattest wist ik reeds (site van goca).
Wat ik niet begrijp is dat validatieverslag, ik zou het moeten vragen aan mijn dealer, mijn dealer aan de invoerder (novitec dus?), en de invoerder aan goca... :?

En kwestie van de grondvrijheid, vanaf waar wordt dit gemeten?
Gebruikersavatar
NHke
Membre D'Oro
Berichten: 1294
Lid geworden op: vr dec 26, 2008 8:49

Re: Verlaging met novitec (-4cm)

Bericht door NHke »

Goose : Dit is nu toch al een paar jaar hoor ;)
Verplicht bij gewone verlagingsveren EN schroefkitten

Check : http://www.goca.be/ned/autokeuring/verlagingen.asp

Vince : Als je de verlaging in België besteld moet normaal dat attest bij de veren zitten.
Als je deze bvb in Nederland of Duitsland besteld zitten deze er daar niet bij aangezien het daar niet verplicht is..

De hoogte word gemeten met een (houten) latje van 9cm als je erin zit.
Je moet dan over dat latje rijden en hopen dat het niet omvalt..
Mijn bodemplaat van mijn tjet hangt op +-12cm dus als ik 4cm verlaag heb ik al problemen tenzij ik ze eronderuit draai.

Grtz Nico
Vince522
Nuovo Arrivato
Berichten: 35
Lid geworden op: di mei 05, 2009 18:53

Re: Verlaging met novitec (-4cm)

Bericht door Vince522 »

:( Crap zal het dan eens testen als ze erop zitten. De veren zijn besteld via duitse site, er zit wel een 'TÜV approval' rapport bij.
Misschien kan dit fungeren als validatie?
Gebruikersavatar
NHke
Membre D'Oro
Berichten: 1294
Lid geworden op: vr dec 26, 2008 8:49

Re: Verlaging met novitec (-4cm)

Bericht door NHke »

TüV is Duits ;)

http://www.goca.be/ned/autokeuring/TuningGOCA.pdf zo ziet het validatieverslag eruit
Gebruikersavatar
Goose
Senior Stato
Berichten: 732
Lid geworden op: wo okt 04, 2006 10:11
Locatie: Gent

Re: Verlaging met novitec (-4cm)

Bericht door Goose »

ivm dat montageattest, ik heb dat al altijd zelf gedaan, dus moet ik een dealer vinden die zijn stempeltje op een blad wil zetten of zo dan ?
GP, Privacy Windows, mistlichten, Crossover Black, Denim Black interior, No Punto logo on the back 13 Mjt 90 Pk Dynamic, 17" OZ Superlegerra
Plaats reactie